  • 241. Data: 2011-03-15 20:11:44
    Temat: Re: Program cosinusowej transformaty Fouriera
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 15/03/2011 10:34, Wit Jakuczun wrote:

    > Ale w jakich? Bo rozmawiamy o różnych. W moim przypadku dobrą praktyką
    > było użycie specjalizowanego języka. W Twoim zasymulowanie go w języku
    > wiodącym. To zależy od sytuacji.

    Mówiłem o w miarę konkretnej sytuacji w momencie, kiedy się wciąłeś.
    Przypomnę: program był w C++, trzeba było do niego dopisać kawałek kodu,
    który w naturalny sposób można wyrazić w postaci funkcyjnej.

    Można to zrobić na trzy sposoby:
    a) Połączyć program w C++ z programem w innym języku i napisać tamten
    kod w tym języku,
    b) Napisać ten kod w C++ w stylu funkcyjnym
    c) Napisać ten kod w C++ stylu proceduralnym

    Kontekstem było twieerdzenie A.L., że wprowadzanie elementów
    programowania funkcyjnego do C++ jest złą praktyką i sprzecznee ze
    zdrowym rozsądkiem.

  • 242. Data: 2011-03-15 20:30:05
    Od: Wit Jakuczun <w...@g...com>

    W dniu 2011-03-15 21:11, Andrzej Jarzabek pisze:

> [...]
    > kod w tym języku,
    > b) Napisać ten kod w C++ w stylu funkcyjnym
    > c) Napisać ten kod w C++ stylu proceduralnym

    To nie jest konkretna sytuacja. Podtrzymuję to co napisałem poprzednio.
    To ZALEŻY.

    Konkret podał np. Sebastian: "Ja raczej nie widzę potrzeby uzywania
    *osobnego* języka do napisania funkcji komparującej do sortowania w
    C++." - w tym przypadku wybrałbym b) lub c).

    W moim przypadku wybór b) lub c) odpadał z powodów ekonomicznych oraz
    wydajnościowych. Tak więc wybrałem a).

    Pozdrawiam,
    Wit

  • 243. Data: 2011-03-16 09:12:30
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@n...com>

    On 03/12/2011 11:02 PM, Andrzej Jarzabek wrote:

    > Scheme też ma duck typing, nie?

    No ma, ale nie pisałem o Scheme, tylko o Pythonie.

    Chociaż, jak napisał Grzegorz Krukowski, może komuś, kto dopiero
    zaczyna, to by nie przeszkadzało.

    JD

  • 244. Data: 2011-03-17 01:42:14
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Tue, 15 Mar 2011 21:30:05 +0100, Wit Jakuczun
    <w...@g...com> wrote:
    > To nie jest konkretna sytuacja. Podtrzymuję to co napisałem
    > poprzednio.
    > To ZALEŻY.

    Sytuacja wystarczająco konkretna, żeby odnieść się do meritum.

  • 245. Data: 2011-03-17 08:32:48
    Od: Wit Jakuczun <w...@g...com>

    W dniu 2011-03-17 02:42, Andrzej Jarzabek pisze:

    > Sytuacja wystarczająco konkretna, żeby odnieść się do meritum.
    To, że dla Ciebie jest wystarczająco konkretna nie musi znaczyć, że dla
    mnie jest.

    Pozdrawiam,
    Wit

  • 246. Data: 2011-03-23 08:29:33
    Od: wloochacz <w...@n...gmail.spameromnie.com>

    > Brak rozsądnego GC albo jakiś czas temu z glupiego pytania o mapę w
    > delphi na pl.c.l.d rozpętałem flame w ktorym okazało się że *wektor*
    > jest najbardziej zaj... do wszystkiego bo ... tylko on jest w delphi by
    > default itp.
    Jakoś zapomniałeś dodać tego, ze chciałeś użyć do tego
    1) Delphi sprzed 10 lat
    2) Nie chciałeś użyć dodatkowych bibliotek dla tego dziadka.

    A z tym wektorem, to już przesada że jest "zaj... do wszystkiego" - może
    dla Ciebie, wyniosłeś to z tej uczelni, tak?

    Wektor jest w Delpi od zawsze, co nie znaczy że głupiej mapy nie ma -
    jest, w standardzie od kilku lat.
    Powiedziałem wtedy i powtórzę jeszcze raz - oczywiście, żałuję że
    generycznej mapy nie było równie wcześnie jak np. w C++, ale cieszę się
    że w końcu jest.

    > O kilku standardach obiektowości trudno wspominać, bo to
    > nawet nie jest balagan.
    A co to konkretnie znaczy?
    Co masz na myśli pisząc o kilku standardach obiektowości?

    --
    wloochacz