  • 71. Data: 2011-03-09 06:19:22
    Temat: Re: Program cosinusowej transformaty Fouriera
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-03-09 00:45, R. P. wrote:
    > U nas popularnośc zdobył chyba głównie przez cieżką pracę

    > Bieleckiego bym nie ignorował. Owszem nie miał facet talentu
    > przekazywania wiedzy, ale samą wiedzę miał niezwykle rozległą.

    Ależ nie w tym rzecz. Naprodukował ksiązek o pascalu (fakt, nie tylko,
    ale ...) zapewne wpływając znacznie na popularnośc tego języka w naszym
    kraju. A że pisało się mu łatwo jak już wspomniałem ...

    > natomiast talentu przekazywania wiedzy nie miał...

    Miał, ale specyficzny i zformalizowany. Do dzisiaj jego ksiązki
    wygladają jak pomieszanie definicji gramatyki z trywialnymi przykladami
    i tabelami ascii. Mimo to w porównaniu z niektórymi współczesnymi
    ksiązami "jak zostac programistą w 3 dni" ciągle się nieźle trzymają.

  • 72. Data: 2011-03-09 06:23:01
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-03-08 23:39, A.L. wrote:
    > P.S> Zreszta, gdzis indziej, nie pamietam gdzie, bylo Katedra
    > Wytrzymalosci Materialow i Informatyki

    Jest coś niedaleko od wytrzymałości:

    http://www.wiinom.us.edu.pl/

  • 73. Data: 2011-03-09 06:50:46
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Wed, 09 Mar 2011 01:30:42 +0100, bartekltg <b...@g...com>
    wrote:

    >Też słyszałem o podobnych przypadkach. Te 'dziwne
    >przedmioty' spychane są do roli 'michałków'. Z drugiej
    >strony człowiek po maturze nie ma pojęcia co to studia,
    >co gdzie trzeba robić i często, co go tak naprawdę interesuje.

    Moment, moment panowie.
    Przecież taka sytuacja jest efektem tego co się ,,wpaja'' ludziom za
    pomocą TV, takie oczekiwania precyzują przyszli pracodawcy - jest
    parcie na to aby uczyć tylko i wyłącznie modnych i w tej chwili
    będących na topie technologii. Tak, aby być ,,użytecznym''
    natychmiast. I to że taki jest punkt widzenia studentów to mnie
    specjalnie nie dziwi.
    Do tego, paradoksalnie, przyczynia się sukces informatyki. Przecież
    skoro na wszystko jest program do obliczeń, który zawsze daje wynik,
    to po co się uczyć jakiejś teorii ;) A ha, są Google, a czego tam nie
    ma to nie istnieje.

    Moim zdaniem dużo winy w dopuszczeniu do takiej sytuacji mają same
    uczelnie, ale znając nieco sytuację uczelnianą ,,od środka'' wątpię w
    powszechną zmianę poprzez ewolucję. To po prostu jest wygodne dla obu
    stron (my oczekujemy dyplomu a za to my ponarzekamy na studentów nie
    zmieniając absolutnie nic). A dobrzy i tak się wybiją ...
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 74. Data: 2011-03-09 07:17:01
    Od: wloochacz <w...@n...gmail.spameromnie.com>

    W dniu 2011-03-09 07:06, Jacek pisze:

    > Uzyteczne - mialem na mysli obecnie uzywane.
    To Pascal i jego bezpośredni sukcesorzy nie jest używany?

    > Chodzilo mi o to, ze gdyby wymagac na uczelniach pisania w srodowiskach,
    > ktore sa aktualnie wykorzystywane w praktyce taki student zaraz po
    > skonczeniu studiow moglby o sobie w CV napisac, ze ma 4 latenie
    > doswiadczenie w np. takim .NET C#.
    No widzisz. Całe szceęście, że uczą tam Pascala a nie C# bo by sobie,
    nie daj Boże, taki student to tam wpisał, co mu tam sugerujesz.
    A potem by była wielka katastrofa jakby do prawdziwej pracy poszedł...

    > Tak samo mozna powiedziec o nauce programowania PLC , czy urzadzen
    > mobilnych (ale nie tych sprzed 10ciu lat), lecz tych, ktore sa obecnie
    > uzywane w przemysle i na rynku.
    Ta, jasne.
    Ty naprawdę uważasz, że student bezpośrednio po studiach, który na tych
    studiach nie robił nic więcej poza studiowaniem (czyli zaliczaniem
    kolejnych egzaminów) jest użyteczny dla pracodawcy?
    Jeszcze się taki nie urodził - imo.

    --
    wloochacz

  • 75. Data: 2011-03-09 07:25:03
    Od: wloochacz <w...@n...gmail.spameromnie.com>

    W dniu 2011-03-08 23:56, bartekltg pisze:

    > Tak. Mechanika to nauka o obsłudze młotka.
    > W warsztacie
    > hamiltoniany wiszą i smar z nich kapie. Smar po renormalizacji
    > podawany jest w stołówce studenckiej.
    :)

    --
    wloochacz

  • 76. Data: 2011-03-09 07:35:47
    Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl>

    A.L. wrote:

    > Dlaczego?... Bylem jego studentem, mam kupe jego ksiazek i nie widze
    > dlaczego mialby miec problemy z przekazywaniem wiedzy

    Są bardzo dobre jako wiedza encyklopedyczna. Np. jego książki do C++ (z
    innymi pewnie jest podobnie) nadają się bardzo dobrze dla kogoś kto już
    zna język, żeby uporządkować wiedzę. Przytłoczą początkującego. Do nauki
    nie bardzo się nadają, bo to formalny wykład pisany bardzo formalnym
    stylem. Z książki Stroustrupa łatwiej się C++ nauczyć, jest napisana
    również jak fachowy poradnik encyklopedyczny, ale przykłady są lepiej
    dobrane.

  • 77. Data: 2011-03-09 08:15:50
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2011-03-08 22:15, apl pisze:
    [...]
    > Dziwią mnie te wszystkie moralizujące wypowiedzi. Przecież jak nie
    > chcesz, to nie dawaj. Ja zawsze mówię: "nieważne skąd coś wiesz, ważne
    > abyś miał wiedzę". Przecież wszyscy korzystamy z gotowców w postaci
    > chociażby prawa Pascala, praw Newtona tw. Pitagorasa itd, itp.

    Zgoda. I już jakieś podpowiedzi się w tym wątku pojawiły.

    Odniosę się tylko do tego, że jeśli jest to problem "zaliczeniowy"
    (a jak widzę z innych wypowiedzi - nie jest), to nie tędy droga.
    W trakcie studiów chodzi o zdobycie umiejętności _samodzielnego_
    zdobywania gotowej wiedzy. Którą to umiejętność można potem wykorzystać
    _samodzielnie_ ją zdobywając "gotowce".

    > Prawdziwa szkoda powstaje wtedy, gdy czyjaś praca idzie na marne, gdy
    > nikt z niej nie korzysta. Potrzebnego kodu po prostu jeszcze nie mam i
    > to wszystko. Czytać umiem, literaturę mam, ale nie mam czasu.

    A my mamy, więc przeczytamy za Ciebie?

    Zaraz odpowiesz może: "A na moralizowanie macie". Tak - to prosty
    odruch społeczny: potępienie jednostki, która łamie normy. Normą jest
    korzystanie z czyjejś pracy tak, żeby dodać coś istotnego od siebie.
    Liczenie, że ktoś istotny kawałek pracy odwali za mnie łamie tę normę.

    Wystarczyło dodać na początku - "Szukałem już w Google za pomocą takich
    słów kluczowych - nie wyszło. Znalazłem XYZ i VCX, ale one mi nie
    pasują bo...". Od razu byłby inny odzew.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 78. Data: 2011-03-09 08:41:48
    Od: "Przemek O." <p...@o...eu>

    W dniu 2011-03-09 07:06, Jacek pisze:

    > Uzyteczne - mialem na mysli obecnie uzywane.

    Radze Ci - nie idź do lekarza, bo masz duże prawdopodobieństwo że
    będziesz obsłużony przy pomocy oprogramowania napisanego w tym, co
    uważasz że obecnie nie jest używane :) (I nie tylko tam)

> [...]
    > ktore sa aktualnie wykorzystywane w praktyce taki student zaraz po
    > skonczeniu studiow moglby o sobie w CV napisac, ze ma 4 latenie

    Dziękuje pięknie za takie "doświadczenie". Może faktycznie w tym
    kontekście uczą jakiegoś martwego lub marginalnego języka.

    --
    pozdrawiam,
    Przemysław Osmański, SoftSYSTEM

  • 79. Data: 2011-03-09 08:49:16
    Od: "Przemek O." <p...@o...eu>

    > Inne niż kilkukrotnie sztukowany język który może i czerpał z ciekawych
    > pomysłów ale skończył jako karykatura z pierdyliardem standardów,

    Rozumiem, że pisze tutaj także o C, Pascalu, C#, Javie i praktycznie
    wszystkim co powstało dawniej niż 5 lat temu i ma wersję większą niż 1
    ewentualnie 2?

    > przeróbek, dodatków i zacofań. Pomimo kilku warstw tapety o nazwie
    > Delphi niewiele można zdziałać.

    Jakiś konkret? Bo pojęcie masz, ale może teoretyczne nie praktyczne.

    Straszy jako zombie po uczelniach i paru
    > firmach ktorym nie opłaca się przepisywać softu. Poza tym już *po*
    > wymarciu co tlumaczy dlaczego nowoczesnym go nazwać trudno. U nas

    A wiedzę tę czerpiesz z?

  • 80. Data: 2011-03-09 11:02:50
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    Użytkownik "bartekltg" napisał w wiadomości grup

    >Tak. Mechanika to nauka o obsłudze młotka. W warsztacie

    Niemniej jednak wiesz, dlaczego trzymasz młotek tam gdzie trzymasz, gdy go
    trzymasz. (Tak na oko to W-wa dalej wrzuca mechanikę do matematyki, po
    rusku.)

    >hamiltoniany wiszą i smar z nich kapie. Smar po renormalizacji
    >podawany jest w stołówce studenckiej.

    Pozdrowienia od cioci Noether.

    slawek