  • 1. Data: 2010-12-23 12:03:18
    Temat: Programowanie w systemie bez złacza uC w obudowie smd
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Czy ktoś widział może "nasadki" na obudowy SMD (głównie TQFP, ale nie
    tylko) pozwalające programować procesor *po* wlutowaniu bez dostępnych
    gniazdek czy pinów programujących?

    Ewentualnie sprawę rozwiązało by ZIF dla SMD i programowanie przed
    wlutowaniem ale te co oglądam sa zastanawiająco drogie a z opini które
    znam wynika że po jakimś czasie tracą styki i trzeba wymieniać. Prawda to?

  • 2. Data: 2010-12-23 15:24:46
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Sebastian Biały wrote:

    > Witam.
    >
    > Czy ktoś widział może "nasadki" na obudowy SMD (głównie TQFP, ale nie
    > tylko) pozwalające programować procesor *po* wlutowaniu bez dostępnych
    > gniazdek czy pinów programujących?

    Widziałem, ale nie chciałem zapłacić. Do każdego wymiaru potrzebujesz inną
    głowicę, która kosztuje >100EUR za sztukę.
    Te kilka pinów do programowania (niekoniecznie gniazdo, wystarczą pola i
    igły) zmieści się prawie zawsze.

    > Ewentualnie sprawę rozwiązało by ZIF dla SMD i programowanie przed
    > wlutowaniem ale te co oglądam sa zastanawiająco drogie a z opini które
    > znam wynika że po jakimś czasie tracą styki i trzeba wymieniać. Prawda to?

    Drogie nie są. Jakieś 40-50 EUR za sztukę. Nie wiem ile wytrzymują, nie
    programuję dużo. Może 100-200 sztuk już wytrzymało.

    Waldek

  • 3. Data: 2010-12-23 21:10:53
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Thu, 23 Dec 2010 13:03:18 +0100, Sebastian Biały wrote:

    > Czy ktoś widział może "nasadki" na obudowy SMD (głównie TQFP, ale nie
    > tylko) pozwalające programować procesor *po* wlutowaniu bez dostępnych
    > gniazdek czy pinów programujących?

    Wyprowadź sygnały do programowania na pola lutownicze i weź igły do ICT...

    Marek

  • 4. Data: 2010-12-23 22:47:30
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-12-23 22:10, Marek Lewandowski wrote:
    > Wyprowadź sygnały do programowania na pola lutownicze i weź igły do ICT...

    No wlasnie nie chcę. Tzn mam tak teraz "na wszelki wypadek", ale to w
    sumie zbedne - programowanie w systemie załatwia bootloader, podczas
    pracy urzadzenia są bezuzyteczne.

    W tej chwili programuje przed wklutowaniem "dociskając" palcem obudowę
    smd do specjalnie spreparowanej płytki i dziala w 95% przypadków. Ale
    reczne centrowanie trwa czasem i 3 minuty i jest upierdliwe. mialem
    nadzieje na cos wygodniejszego.

  • 5. Data: 2010-12-23 23:22:38
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Sebastian Biały przemówił ludzkim głosem:

> [...]
    > smd do specjalnie spreparowanej płytki i dziala w 95% przypadków. Ale
    > reczne centrowanie trwa czasem i 3 minuty i jest upierdliwe. mialem

    Jeśli to są pojedyncze egzemplarze to pal licho, ale przy produkcji jest
    to zwyczajnie upierdliwe. Ktoś musi rozpakowywać tackę, przekładać
    procki do programatora, z powrotem wrzucać na tackę i dopiero wysyłać do
    montażu.

  • 6. Data: 2010-12-24 00:07:53
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 23.12.2010 23:47, Sebastian Biały pisze:

> [...]
    > smd do specjalnie spreparowanej płytki i dziala w 95% przypadków. Ale
    > reczne centrowanie trwa czasem i 3 minuty i jest upierdliwe. mialem
    Dadaj jeszcze do płytki otwory na 2 goldpiny w 2 sąsiednich rogach.
    Wycentruj procesor i przyklej na kalafonię (czy cokolwiek prostego do
    zmycia) wlutuj ciasno goldpiny to się procesory będą same układać. ;)

    Michoo