  • 1. Data: 2010-12-16 21:04:45
    Temat: połączenie 2 wyjść stereo w jedno mono
    Od: Adam Fulara <f...@p...onet.pl>

    Witam

    Gram na instrumencie z dwoma wyjściami stereo (czyli 4 sygnały)

    Oto sytuacja:

    Wzmacniacz, na którym chcę go użyć ma 1 jack mono.

    Teraz gitara, czyli druga strona kabla.

    Gitara ma 2 wyjścia stereo (duży jack jak na rys. poniżej w kółku) przy
    czym:
    1 jack stereo: uziemienie1 - syg1 (piezo z preampem 9V) - syg 2
    (magnetyczny przetwornik pasywny).
    2 jack stereo: uziemienie2 - syg 3 (pizezo z innym preampem 9V) - syg 4
    (magnetyczny pasywny).

    I to "zmiksować" do 1 jacka MONO. Myślę o połączeniu typu:
    uziom1 z uziom2,
    potem osobno syg1 z syg3 (piezo),
    i osobno syg2 z syg4.

    Można tak?
    Równolegle, szeregowo?
    Jakie rezystory? Ile? Gdzie?

    http://fulara.com/temp/schemat.gif

    Producent układu Ghost (tego właśnie z rysunku) przewidział "wetknięcie
    wtyczki mono ze wzmacniacza do gniazda stereo gitary". To działa, tu
    jest ten sam schemat podłączenia:
    strona 386 (acousti-phonic expander):
    http://www.warwick.de/catalog/pl_PL/

    Mam 2 takie układy, chcę je połączyć w punkcie oznaczony na schemacie
    "1/4 stereo switched output jack - STEREO CABLE OR MONO CABLE"

    Być może da się to "uprościć" do zmiksowania 2 sygnałów MONO do 1 MONO
    (zakładając, jak producent na obrazku - że zmostkujemy kanał lewy i
    prawy obu jacków).

    Będę wdzięczny za porady, schematy, opinie...
    pozdrawiam
    Adam Fulara
    http://fulara.com/

  • 2. Data: 2010-12-16 22:16:11
    Temat: Re: połączenie 2 wyjść stereo w jedno mono
    Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Adam Fulara" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > obu jacków).
    >
    > Będę wdzięczny za porady, schematy, opinie...

    Przed wielu, wielu laty, pod koniec lat 70-tych, mój kolega
    gitarzysta tak miał w gitarze, jak Ty. Dopiero podłączenie
    do wzmacniacza za pomocą miksera zadowoliło kolegę.
    Czyli każde wyjście z gitary na osobny kanał w mikserze,
    tam regulacja poziomu i barwy, i dopiero suma z miksera
    doprowadzona do wzmacniacza mono.
    No, ale to dawno było... :-)

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 3. Data: 2010-12-17 10:57:40
    Od: "TomekM" <adm[@]chrzanow.pl>

> [...]
    >
    > Producent układu Ghost (tego właśnie z rysunku) przewidział "wetknięcie
    > wtyczki mono ze wzmacniacza do gniazda stereo gitary". To działa, tu jest

    a orientujesz sie moze, gdzie w polsce można to kupić?

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 4. Data: 2010-12-17 12:15:23
    Temat: Re: po??czenie 2 wyj?? stereo w jedno mono
    Od: Adam Fulara <f...@p...onet.pl>

    > a orientujesz sie moze, gdzie w polsce mo?na to kupiae?
    >
    > Pozdrawiam
    > Tomek

    Przedstawiciele Warwick Distribution.

    Ja kupiłem w firmie moresound.pl
    Strona im nie działa ale info malpa moresound kropka pl powinno byc
    dobrym kontaktem.

    Pozdrawiam
    Adam

  • 5. Data: 2010-12-17 18:25:42
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > obu jacków).
    >
    > Będę wdzięczny za porady, schematy, opinie...

    Cześć Adam

    Tak się zastanawiałem kto ma takie problemy a tu się okazuje że to sąsiad :)
    Propo tematu to chyba najlepszym wyjściem będzie jednak zastosowanie
    prostego mixera.
    Z tych przetworników sygnał zapewne będzie miał różne poziomy i jakoś trzeba
    je wyrównać, a robienie tego na rezystorach lub na potencjometrach nie jest
    zbyt eleganckie, choć może na samych potencjometrach coś by się udało zrobic
    ale... Według mnie powinieneś to zrobić profesjonalnie ;)
    Pozdrawiam.

    Gejzer ;)

  • 6. Data: 2010-12-17 19:17:26
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Przy czym zachodzi zasadnicze pytanie - dlaczego kolega chce w ogóle
    miksować sygnał
    z różnych przetworników ? IMHO to da dość kiepski efekt (mam wieloletnie
    doświadczenie jako realizator studyjny).
    Zazwyczaj - albo chodzi o uzyskanie dobrego , klasycznego brzmienia - wtedy
    korzysta się jednego, dobrego przetwornika
    albo - chodzi o jakiś specyficzny efekty - i wtedy korzysta się albo z
    urządzeń w rodzaju rozmaitych "preampów", czy urządzeń efektowych (np. DP4
    ENSONIQ) - albo dzisiaj najczęściej z efektów programowych.

    A to co kolega chce uzyskać wygląda mi na sięganie prawą ręką do lewego
    ucha.
    Jeśli nawet już tak - to do tego celu potrzeby jest chociażby najprostrzy
    mixer - ale z uwagi jak już słusznie wspomniano na
    różne poziomy, różnice fazowe tego samego sygnału przecież itp - efekt
    raczej będzie marny.

  • 7. Data: 2010-12-17 19:18:49
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > najprostrzy

    No tak właśnie jest, jak człowiek szybko pisze :)
    Oczywiście "najprostszy" powinno być - przepraszam. czytelników...

  • 8. Data: 2010-12-18 00:50:51
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    sundayman <s...@p...onet.pl> wrote:

    > Przy czym zachodzi zasadnicze pytanie - dlaczego kolega chce w ogóle
    > miksować sygnał z różnych przetworników ?

    Spójrz na prawy górny róg strony Adama - to jakieś cudo z dwoma zestawami
    strun, jakby dwie sklejone gitary (nie znam się na tym, pewnie ma jakąś
    swoją nazwę). Być może o to chodzi.

    --
    gof

  • 9. Data: 2010-12-18 00:54:37
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    sundayman <s...@p...onet.pl> wrote:

> [...]

    Spójrz na prawy górny róg strony Adama - to jakieś cudo z dwoma zestawami
    strun, jakby dwie sklejone gitary (nie znam się na tym, pewnie ma jakąś

    Tu lepiej widać: http://bdk.brodnica.net/fool-x_trio/slides/P1150033.
    JPG

    --
    gof

  • 10. Data: 2010-12-18 11:32:42
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@n...invalid> napisał w
    wiadomości news:pme.1292633677@news.chmurka.net...

    > Spójrz na prawy górny róg strony Adama - to jakieś cudo z dwoma zestawami
    > strun, jakby dwie sklejone gitary (nie znam się na tym, pewnie ma jakąś
> [...]

    Tak Adam gra na takim sprzęcie :)

    Gejzero.