  • 11. Data: 2016-03-01 19:22:58
    Temat: Re: Prolific, FTDI ... USB RS-232
    Od: Dominik Morawiec <m...@g...com>

    Nie sprawdzałem oscyloskopem, ale zakładam że wszystkie te małe maja 5v rs232. Sklep
    botland w opisie swoich konwerterów opisuje napięcia rs232. Można założyć, że te co
    mają jedno COB na pcb to mają 5v rs232. Sprawdźcie sami, znalazłem tylko jedno typowo
    chińskie usb rs232 w tym sklepie z pełnym 10v rs232.

    http://botland.com.pl/konwertery-usb-uart-rs232-rs48
    5/4371-konwerter-usb-rs232-com-10v-ze-zlaczem-db9-ft
    232rl-sp-880.html

  • 12. Data: 2016-03-02 09:07:26
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2016-03-01 17:15, Marek wrote:
    [...]
    > Miałem tanie źródło tych kabelkow, obcinało się wtyk od strony tel i
    No właśnie, dlatego było tanie... :-D

    > Zakładam, że pod win działa ale nie sprawdzałem (przecież
    > nikt nie produkowałby czegoś co nie działa z win).
    Chińczyk potrafi wiele rzeczy spi...ić, np. taką przejściówkę:
    http://allegro.pl/przejsciowka-adapter-dysku-2-5-na-
    3-5-ide-ata-2014-i5015027275.html.
    Wydawałoby się, że to niemożliwe, a jednak. :-D Dawałem tutaj kiedyś
    linki do zdjęć gdzie po stronie ,,dużego IDE" pin-klucz (czyli puste
    miejsce) był zamieniony ze zwykłym pinem (20 z 22 zdaje się).

  • 13. Data: 2016-03-05 12:27:08
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "astro"

    Znalazlem cos takiego:
    Prolific USB To Serial Driver Fix
    www.ifamilysoftware.com/news37.html
    ---
    No ale ja to wiem. Tylko, że ten sterownik 3.3 jest stary. Jakie dokładnie
    problemy rozwiązuje nowy a jakie dokłada ciężko powiedzieć, ale ogólnie nowy
    jest raczej lepszy. Kiedyś np sterownik kabelka działał póki nie uruchomiłem
    hibernacji, wtedy wysypywał system i aktualizacja sterownika ten problem
    rozwiązała. Ale aktualnie aktualizacja czyni oba moje kabelki bezużytecznymi
    (oczywiście 3.3 problem rozwiązuje). Nie wiem czy one są podróbami czy nie
    są, ale ... no działają od wielu lat, więc pieprzenie o ich słabej jakości
    trafić do mnie nie może. Więc by nie kręcić się tak w kółko szukam dobrze
    rokującego zestawu sprzętu i sterowników.

    Mam tez glupi pomysl: moze kup znienawidzone, chinskie HL-340 (jak
    rozumiem, tak nazywa sie chip dla RS232, a CH340G jest dla UART?)? :)
    Pelno w sieci utyskiwan na te produkty, ale wynikaja one prawdopodobnie z
    instalowania nieodpowiednich sterownikow.
    Ten sprzedawca kabla za 1.19 USD
    www.aliexpress.com/item/HL-340-USB-to-serial-cable-C
    OM-USB-RS232-USB-9-pin-serial-cable-support-win7/325
    82654368.html
    ---
    No piękna cena tylko to idzie tygodniami. Naprawdę wolałbym kupić w Polsce i
    zapłacić więcej za markowy sprzęt, ale nawet nie mam pomysłu jak go odróżnić
    od tych podrób i/lub gdzie uderzać.

    linkuje nawet drivery
    http://pan.baidu.com/share/link?shareid=388319&uk=32
    2357029
    www.aliexpress.com/item/USB-2-0-to-RS232-Chipset-CH3
    40-Serial-Converter-9-Pin-Adapter-for-Win7-8/3258036
    4381.html
    ---
    A ten ostatni link to nie działa.

    Nie mam pojecia, czy ma on wyprowadzone wszystkie linie sygnalowe RS-232.
    To rozwiazanie ma jednak pewne zalety. Windows chyba nie ma sterownikow do
    niego w "repozytorium" - nie uaktualnia sie same do niekompatybilnej
    wersji. Poza tym ten chip jest tak tani i ma tak zla renome, ze raczej
    chinczycy nie beda podrabiac samych siebie :)
    ---
    No ... jest coś w tym co piszesz. Tak analizując co się pojawia przy
    podłączaniu tego i owego dostrzegłem właśnie jakieś *340 na liście urządzeń.
    Arduino, które chyba te sterowniki ma dobre.

  • 14. Data: 2016-03-05 12:32:19
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "MKi"

> [...]
    > że na nowym kompie nie działają z nowymi sterownikami. Mam już
    > serdecznie dosyć czytania o ich blokowaniu podróbek i nie widzę powodu
    > by działać na starożytnych sterownikach by to obejść. Widzę, że jakiś
    > Unitek np daje sterowniki FTDI, ale .. to są jego kabelki a jeden, który
    > mam w ręce raczej wcale nie działa. Może podróba Uniteka dla odmiany.
    > Mam w każdym razie dość.
    >
    > Co dokładnie mam nabyć normalnego, co działa i najlepiej rokuje bym nie
    > musiał obawiać się, że za jakiś czas przestanie działać ?

    Jeśli nie boisz się troszkę poprogramować, to można rozważyć kontrolerek
    EFM8UB10xx produkcji SiLabs - jest toto na rdzeniu 8051, dostępny jest
    darmowy kompilator KEIL i jest gotowy przykład konwersji UART-USB.

    Nie wgłębiałem się akurat w to zastosowanie, ale z opisu w dokumentacji
    przykładu zrozumiałem, ze nie wymaga żadnych sterowników.

    Procek w Farnellu kosztuje 2,31 zł.
    ---
    Trochę daleko od tego, co chcę. Chciałem tylko adapter USB-RS232, który nie
    przestanie mi działać za jakiś czas wraz z aktualizacją Windows. Choć teraz
    myślę, że może wcale nie tak daleko. Gdyby np ... ten adapter był podłączany
    nie USB a bezprzewodowo ...

  • 15. Data: 2016-03-05 13:59:53
    Od: b...@g...com

    użytkownik re napisał:
    > Nosz ... przestały mi działać oba kabelki Prolific USB RS-232 w sensie, że
    > na nowym kompie nie działają z nowymi sterownikami.

    https://www.youtube.com/watch?v=RZH_qGautqM

    Mogę walnąć głupotę, bo średnio pamiętam zabawy mprog-iem
    ale czy nie da się skopiować zawartości eeproma z oryginału
    do tej niby podróbki?

  • 16. Data: 2016-03-05 18:15:19
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik

> [...]

    Mogę walnąć głupotę, bo średnio pamiętam zabawy mprog-iem
    ale czy nie da się skopiować zawartości eeproma z oryginału
    Dzięki, ale moje to raczej Prolific niż FTDI

  • 17. Data: 2016-03-06 19:39:19
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    re wrote in <news:nbeg39$7cf$1@mx1.internetia.pl>
    > Gdyby np ... ten adapter był podłączany nie USB a bezprzewodowo

    Jesli wystarcza Ci tylko linie RX/TX: uzywam Bluetooth - UART HC-06 wraz z
    gotowa plytka z wtykiem DB9 oraz MAX3232.
    www.aliexpress.com/item/MAX3232-RS232-to-TTL-Serial-
    Port-Converter-Module-DB9-Connector-MAX232/203854803
    9.html
    Sluzy mi to do bezprzewodowego ustawiania teleskopu. Dziala :)

    Ostatnio modne sa Internet of Things. Czekam na NodeMCU (oparte na ESP8266,
    wiec z wbudowanym WiFi)
    www.aliexpress.com/item/New-Wireless-module-CH340-No
    deMcu-V3-Lua-WIFI-Internet-of-Things-development-boa
    rd-based-ESP8266/32460412205.html
    Zaprogramuje je tak, by kablowalo komunikacje TCP <=> UART. Uzyskam wiec
    sterowanie teleskopem poprzez WiFi.

    Sa aplikacje, ktore tworza w systemie wirtualny port szeregowy (programy
    widza go, jak zwykly, lokalny COM), laczac sie ze zdalnym serwerem. Pod
    Windowsem BODAJZE czyni to np COM by TCP
    http://sourceforge.net/projects/combytcp
    czy com2tc
    http://com0com.sourceforge.net/doc/UsingCom0com.pdf

    Pod Linuksem - socat