  • 11. Data: 2023-09-22 19:35:43
    Temat: Re: Prosty timer dla systemu 8 bit
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/09/2023 19:30, Dawid Rutkowski wrote:
    > A co to jest "programowalny standardowo"?

    Czyli jakieś rejestry na szynie 8bit, a nie I2C czy SPI.
    "konserwatywnie", w stylu lat 80.

    > Napisz lepiej, jakue CPU i do czego ci te przerwania potrzebne
    > to może się jakiegoś retro-hacka wymyśli,

    6502.

    > jak samo-przerywający się Z80
    > czy też video w Apple ][ czy macintoshu.

    Niekoniecznie chcę hacka. Chciałbym użyć MC6840, ale okazało się, że
    ciężko z dostępnością (chińczycy wysłali mi kilka sztuk, wszystkie
    zwarte, a kupione u teoretycznie 2 róznych sprzedawców). Jeszcze
    podkupię tu i tam, ale to też duży scalak, jak na coś, co w zasadzie
    jest tylko wpiętę w magistralę, wic dopytuje, czy czegoś mniejszego nie
    wymyślono. Jakoś przez mgłę pamiętam mały scalak opisany w jakimś
    czasopiśmie, ale nijak nie pamiętam gdzie i co to było.

    PS. Apple II, ten oryginalny, zdaje się nie miał żadnego timera :)

  • 12. Data: 2023-09-22 21:52:59
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 22.09.2023 o 12:37, heby pisze:
> [...]
    >
    > Klimat retro.
    >
    > Jest jakiś uproszczony scalak, zawierający jeden licznik. Programowalny
    > standardowo, jakiś rejestr(y), wejście clock, generacja przerwań.
    >
    > Jest np. MC6840 (trzy liczniki 16 bit) ale ja aż tyle nie potrzebuję.
    > Interesuje mnie coś małego gabarytowo, wręcz naście nóżek. Na płytce
    > mało miejsca, a ma być DIP dla zachowania klimatu.
    >
    > Teoretycznie wystarczyło by 2 linie adresowe, 8 danych, sterowanie R/W,
    > CS, 2 zasilania, wyjście IRQ i wejście clk. 16 nóżek :)
    >
    > Jego zadaniem jest generować periodycznie przerwanie i tyle i mieć

    Może 867 czy 869. Ale cenę i dostępność to mają odpowiednią do
    nietypowych zastosowań ;)

    Pozdrawiam

    DD