eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika › Silnik klatkowy
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 17

  • 1. Data: 2023-09-21 12:21:27
    Temat: Silnik klatkowy
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Czy w silniku klatkowym pręty są zwarte na końcach pierścieniami.
    A blachy są odizolowane od prętów?

    Czy tu też magia jak w rdzeniach z blach transformatorowych, gdzie niby
    powinny być od siebie odizolowane a nie są.

    Robert


  • 2. Data: 2023-09-21 12:29:29
    Temat: Re: Silnik klatkowy
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W silniku klatkowym pręty są zwarte na końcach pierścieniami.
    A blachy są odizolowane od prętów?

    Czy tu też magia jak w rdzeniach z blach transformatorowych, gdzie niby
    powinny być od siebie odizolowane a nie są.

    Robert


  • 3. Data: 2023-09-21 12:38:51
    Temat: Re: Silnik klatkowy
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 21 Sep 2023 12:21:27 +0200, Robert Wańkowski wrote:
    > Czy w silniku klatkowym pręty są zwarte na końcach pierścieniami.
    > A blachy są odizolowane od prętów?

    W silniku ma to mniejsze znaczenie - i tak mamy zwarte zwoje w klatce
    :-)

    Ale IMHO - sa odizolowane.




    > Czy tu też magia jak w rdzeniach z blach transformatorowych, gdzie niby
    > powinny być od siebie odizolowane a nie są.

    W transformatorach powinny byc izolowane i są.
    Dokladniej to chodzi o to, zeby w rdzeniu nie mogly płynąc prądy
    wirowe - wiec taki spaw z jednej strony rdzenia jak jest w
    mikrofalówkach - nie przeszkadza.

    J.


  • 4. Data: 2023-09-21 13:01:56
    Temat: Re: Silnik klatkowy
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 21.09.2023 o 12:38, J.F pisze:
    > On Thu, 21 Sep 2023 12:21:27 +0200, Robert Wańkowski wrote:
    >> Czy w silniku klatkowym pręty są zwarte na końcach pierścieniami.
    >> A blachy są odizolowane od prętów?
    >
    > W silniku ma to mniejsze znaczenie - i tak mamy zwarte zwoje w klatce
    > :-)
    >
    > Ale IMHO - sa odizolowane.
    Ciężko będzie sprawdzić,po rozcięciu może się zewrzeć, jeżeli tylko
    jakieś tlenki to izolują.
    A po co te blachy są? Formują pole magnetyczne? Sama klatka będzie się
    kręcić?

    >
    >> Czy tu też magia jak w rdzeniach z blach transformatorowych, gdzie niby
    >> powinny być od siebie odizolowane a nie są.
    >
    > W transformatorach powinny byc izolowane i są.
    > Dokladniej to chodzi o to, zeby w rdzeniu nie mogly płynąc prądy
    > wirowe - wiec taki spaw z jednej strony rdzenia jak jest w
    > mikrofalówkach - nie przeszkadza.

    Mam rozebrany statecznik od jakiejś ulicznej lampy, już tu pisałem kiedyś.
    Nie ma spawów, i są gołe blachy, spięte metalową obudową. Przewodzi w
    poprzek.

    Robert


  • 5. Data: 2023-09-21 13:40:41
    Temat: Re: Silnik klatkowy
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 21.09.2023 o 12:21, Robert Wańkowski pisze:
    > Czy w silniku klatkowym pręty są zwarte na końcach pierścieniami.
    > A blachy są odizolowane od prętów?

    Tak.


    --
    Wiesiaczek - dziś z podkarpackiej wsi
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)
    Niech żyje POLEXIT! I salwa Ukrainie!
    Wolę Rosję jako wroga niż Ukrainę jako przyjaciela.


  • 6. Data: 2023-09-21 13:42:37
    Temat: Re: Silnik klatkowy
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 21.09.2023 o 13:01, Robert Wańkowski pisze:
    > W dniu 21.09.2023 o 12:38, J.F pisze:
    >> On Thu, 21 Sep 2023 12:21:27 +0200, Robert Wańkowski wrote:
    >>> Czy w silniku klatkowym pręty są zwarte na końcach pierścieniami.
    >>> A blachy są odizolowane od prętów?
    >>
    >> W silniku ma to mniejsze znaczenie - i tak mamy zwarte zwoje w klatce
    >> :-)
    >>
    >> Ale IMHO - sa odizolowane.
    > Ciężko będzie sprawdzić,po rozcięciu może się zewrzeć, jeżeli tylko
    > jakieś tlenki to izolują.
    > A po co te blachy są? Formują pole magnetyczne? Sama klatka będzie się
    > kręcić?

    Formują.
    Będzie się kręcić.

    >>> Czy tu też magia jak w rdzeniach z blach transformatorowych, gdzie niby
    >>> powinny być od siebie odizolowane a nie są.
    >>
    >> W transformatorach powinny byc izolowane i są.
    >> Dokladniej to chodzi o to, zeby w rdzeniu nie mogly płynąc prądy
    >> wirowe - wiec taki spaw z jednej strony rdzenia jak jest w
    >> mikrofalówkach - nie przeszkadza.
    >
    > Mam rozebrany statecznik od jakiejś ulicznej lampy, już tu pisałem kiedyś.
    > Nie ma spawów, i są gołe blachy, spięte metalową obudową. Przewodzi w
    > poprzek.

    Reklamuj.

    --
    Wiesiaczek - dziś z podkarpackiej wsi
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)
    Niech żyje POLEXIT! I salwa Ukrainie!
    Wolę Rosję jako wroga niż Ukrainę jako przyjaciela.


  • 7. Data: 2023-09-21 17:55:15
    Temat: Re: Silnik klatkowy
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 21 Sep 2023 13:01:56 +0200, Robert Wańkowski wrote:
    > W dniu 21.09.2023 o 12:38, J.F pisze:
    >> On Thu, 21 Sep 2023 12:21:27 +0200, Robert Wańkowski wrote:
    >>> Czy w silniku klatkowym pręty są zwarte na końcach pierścieniami.
    >>> A blachy są odizolowane od prętów?
    >>
    >> W silniku ma to mniejsze znaczenie - i tak mamy zwarte zwoje w klatce
    >> :-)
    >>
    >> Ale IMHO - sa odizolowane.
    > Ciężko będzie sprawdzić,po rozcięciu może się zewrzeć, jeżeli tylko
    > jakieś tlenki to izolują.
    > A po co te blachy są? Formują pole magnetyczne? Sama klatka będzie się
    > kręcić?

    Powietrze duzy opór polu magnetycznemu stawia.
    Jak chcesz silne pole B, to szczeliny powietrzne muszą byc cieniutkie.
    A nie grube centymetry, jakby to sama klatka miała byc.

    Jest jednak pare odmian:
    -stary licznik elektryczny z tarczą - i ewolucja w stronę silnika
    tarczowego. Choc to kiepskie silniki, i raczej jakies inne odmiany są
    tu np tarcza jest z magnesów trwałych
    http://beta.nis.com.pl/userfiles/editor/nauka/122011
    _n/Glinka_12-2011.pdf

    -silnik z wirniniem kubkowym,

    -silniki liniowe

    >>> Czy tu też magia jak w rdzeniach z blach transformatorowych, gdzie niby
    >>> powinny być od siebie odizolowane a nie są.
    >>
    >> W transformatorach powinny byc izolowane i są.
    >> Dokladniej to chodzi o to, zeby w rdzeniu nie mogly płynąc prądy
    >> wirowe - wiec taki spaw z jednej strony rdzenia jak jest w
    >> mikrofalówkach - nie przeszkadza.
    >
    > Mam rozebrany statecznik od jakiejś ulicznej lampy, już tu pisałem kiedyś.
    > Nie ma spawów, i są gołe blachy, spięte metalową obudową. Przewodzi w
    > poprzek.

    No coz:
    a) może nie bez powodu trafił na smietnik,
    b) moze jednak jest jakas izolacja na tych blachach, chocby nawet
    niedoskonała.
    c) stal nie jest najlepszym przewodnikiem, a odpowiednia moze miec
    jeszcze większą rezystywność ... to potem małe prądy wirowe płyną.

    Akurat wydaje się, ze takie prądy wirowe będą w dławiku mocno
    przeszkadzać - zmniejszą dławienie :-)


    J.


  • 8. Data: 2023-09-21 21:47:50
    Temat: Re: Silnik klatkowy
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Thu, 21 Sep 2023 12:21:27 +0200, użytkownik Robert Wańkowski
    napisał:

    > Czy w silniku klatkowym pręty są zwarte na końcach pierścieniami.
    Tak.
    > A blachy są odizolowane od prętów?
    Nie.
    >
    > Czy tu też magia jak w rdzeniach z blach transformatorowych, gdzie niby
    > powinny być od siebie odizolowane a nie są.
    Są, są :)





    --
    Jacek


  • 9. Data: 2023-09-21 22:25:59
    Temat: Re: Silnik klatkowy
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 21.09.2023 o 21:47, Jacek pisze:
    >> A blachy są odizolowane od prętów?
    > Nie.

    To dlaczego blachy nie zwierają elektrycznie pętli klatki?

    >> Czy tu też magia jak w rdzeniach z blach transformatorowych, gdzie niby
    >> powinny być od siebie odizolowane a nie są.
    > Są, są ?


    Sprawdzałem teraz. Znalazłem dwie blachy z rdzenia nierozklejone. 1 om.

    Po powierzchni zero z obu strom. Żadna strona nie jest niczym pokryta.
    Delikatnie sondy przykładam. Wygląda tak, że cały pakiet jest złożony i
    oblany żywicą.

    Robert


  • 10. Data: 2023-09-22 09:13:59
    Temat: Re: Silnik klatkowy
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Thu, 21 Sep 2023 22:25:59 +0200, użytkownik Robert Wańkowski
    napisał:

    > Po powierzchni zero z obu strom. Żadna strona nie jest niczym pokryta.
    > Delikatnie sondy przykładam. Wygląda tak, że cały pakiet jest złożony i
    > oblany żywicą.


    Zmierz se oporność w poprzek pakietu i porównaj z tą wzdłuż blach.


    --
    Jacek

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: