  • 1. Data: 2023-09-22 08:56:45
    Temat: przepięcie krąży w sieci, szukając ujścia... :)))
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    Dziś w Onecie:

    "Patent z żarówką chroniący sprzęt elektroniczny w trakcie burzy
    Wystarczy, że zostawisz włączoną jedną żarówkę, np. w lampce nocnej, by
    uchronić elektronikę przed skutkami wyładowania atmosferycznego w
    trakcie burzy. Gdy dochodzi do uderzenia pioruna w infrastrukturę
    elektroenergetyczną, przepięcie krąży w sieci, szukając ujścia. Jeżeli w
    tym czasie wszystkie sprzęty elektroniczne są wyłączone, przepięcie nie
    znajduje go -- moment ten następuje dopiero wówczas, gdy włączymy daną
    rzecz, np. telewizor czy komputer. Wtedy może dojść do zniszczenia
    sprzętu, co wiąże się ze sporą stratą finansową."

    Kurwa! Kraj debili czy co?

    --
    Wiesiaczek - dziś z podkarpackiej wsi
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 2. Data: 2023-09-22 09:05:50
    Temat: Re: przepięcie krąży w sieci, szukając ujścia... :)))
    Od: Ghost <g...@h...net>

    W dniu 22.09.2023 o 08:56, Wiesiaczek pisze:

> [...]
    > rzecz, np. telewizor czy komputer. Wtedy może dojść do zniszczenia
    > sprzętu, co wiąże się ze sporą stratą finansową."

    ale dlaczego tutaj usunales swoje

    > Wstyd być Polakiem!

    na innej grupie jest ci wstyd, a tu nie?
    btw i tak wszyscy wiemy, ze jestes ruskiem

  • 3. Data: 2023-09-23 09:00:10
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > rzecz, np. telewizor czy komputer. Wtedy może dojść do zniszczenia
    > sprzętu, co wiąże się ze sporą stratą finansową."

    Ale trochę w tym prawdy jest, jak sieć obciążona to przepięcie też
    będzie mniejsze.
    Ja z okazji burzy włączam grzanie ciepłej wody grzałkami 3*1,5kW.
    Mimo że mam zabezpieczenie B+C.

    --
    Janusz

  • 4. Data: 2023-09-23 09:35:08
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com>

    Wiesiaczek wrote:

    > Kurwa! Kraj debili czy co?

    To nie jest zupełna nieprawda, kilkaset omów zwarcia między L i N będzie
    całkiem skutecznym zabezpieczeniem przeciw EMP o niewielkich energiach.
    Tylko mostek Graetza i kondensator kilka-kilkaset uF za nim, zadziała
    jeszcze lepiej -- a tak się "zaczyna" każde urządzenie elektroniczne
    podłączone do sieci, więc w tym sensie żarówka nic (nowego) nie wniesie.
    A na duże EMP typu pobliskie trafienie pioruna/atom tylko zabezpieczenie
    modlitewne pomoże...

    Pozdrawiam, Piotr

  • 5. Data: 2023-09-23 11:13:37
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 23.09.2023 o 09:00, Janusz pisze:
    > Ale trochę w tym prawdy jest

    W tej części?
    "moment ten następuje dopiero wówczas, gdy włączymy daną rzecz"
    Instalacja jest butelką lejdejską? :)

    Robert

  • 6. Data: 2023-09-23 11:14:38
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 23.09.2023 o 09:35, Piotr Wyderski pisze:
    > A na duże EMP typu pobliskie trafienie pioruna/atom tylko zabezpieczenie
    > modlitewne pomoże...
    Wystarczy gromnica w oknie.

    Robert

  • 7. Data: 2023-09-23 11:42:13
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 23.09.2023 09:00, Janusz wrote:

    > Ja z okazji burzy włączam grzanie ciepłej wody grzałkami 3*1,5kW.
    > Mimo że mam zabezpieczenie B+C.

    U mnie przebiło grzałkę podgrzewacza wody w czasie burzy.
    Normalnie powinno się to skończyć zadziałaniem różnicówki, ale przy paru
    nieszczęśliwych zbiegach okoliczności może nawet zbiornik eksplodować.

    --
    Mirek.

  • 8. Data: 2023-09-23 12:51:08
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 23 września 2023 o 11:42:16 UTC+2 Mirek napisał(a):

> [...]
    > Normalnie powinno się to skończyć zadziałaniem różnicówki, ale przy paru
    > nieszczęśliwych zbiegach okoliczności może nawet zbiornik eksplodować.

    Masz grzałkę w bojlerze zasilaną z piorunochronu?

  • 9. Data: 2023-09-23 17:46:13
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > W tej części?
    > "moment ten następuje dopiero wówczas, gdy włączymy daną rzecz"
    > Instalacja jest butelką lejdejską? :)
    Nie, nie w tej :) chodziło o obciążenie, czyli o tą przysłowiową
    żarówkę, chociaż ona sama akurat niewiele da.
    --
    Janusz

  • 10. Data: 2023-09-23 19:11:52
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Masz grzałkę w bojlerze zasilaną z piorunochronu?

    dlatego dość długo musi czekać na podgrzanie wody :D