    Newsgroups: pl.internet.polip
    Date: Fri, 8 Feb 2013 02:14:42 -0800 (PST)
    Subject: Proszę o pomoc internet mobilny Plus
    From: Michał Madej <m...@g...com>

    Witam.
    Bardzo proszę o pomoc w zrozumieniu następującego zjawiska:
    mieszkam niedaleko miasta Łodzi. Nie mam możliwości podłączyć
    internetu po kablu, więc zdecydowałem się na mobilny.
    Zacząłem 3 lata temu od Play - dostałem w pakiecie modem
    huawei e176g bez simlocka. Niestety, zasięg sieci nie powala,
    nieraz nie mogę się połączyć z siecią przez 3godziny, czasem
    prędkość połączenia wynosi ok 100kbps. Przy dobrych warunkach
    udaje się osiągnąć 1340kbps - i to mi w zupełności wystarczy.
    Korzystam z aplikacji PlayOnline - tam wyświetla mi się zasięg
    i typ transmisji - najczęściej jest to WCDMA lun HSDPA max 3 "kreski".
    Teraz postanowiłem spróbować Plus - wg mapy zsięgu powinienem mieć
    dostęp do HSDPA+ wewnątrz budynku. Sąsiedzi korzystają z cyfrowego
    polsatu i im pięknie praży. Ja kupiłem kartę sim Plusa - powinien
    obsługiwać HSDPA, włożyłem do modemu (tego samego co play),
    połączyłem i działa, ale tylko w EDGE - mam max zasięg... i tylko
    ok 240kbps czyli max dla EDGE. Pobrałem internet manager 2.2
    ze strony plusa i to nie pomogło. Dodam, że jak łączyłem się przez
    WCDMA w Play to w modemie świeci się niebieska dioda, a jak połącze
    z EDGE Plusa to świeci się na zielono. Jak nie ma zasięgu, to zawsze
    miga na zielono.
    Chciałbym połączyć się z Plusem, ale przez HSDPA i mieć jakieś
    przyzwoite
    łącze - czy musze kupić ich modem? Wiem, że na tym huawei nie pójdzie
    mi LTE, ale HSDPA chyba powinien? W mojej miejscowości nie ma jeszcze
    zasięgu LTE.
    Co mogę sprawdzić lub jak się połączyć, żeby mieć dobry transfer.
    Pozdrawiam
    eM