  • 1. Data: 2013-02-08 11:14:42
    Temat: Proszę o pomoc internet mobilny Plus
    Od: Michał Madej <m...@g...com>

    Witam.
    Bardzo proszę o pomoc w zrozumieniu następującego zjawiska:
    mieszkam niedaleko miasta Łodzi. Nie mam możliwości podłączyć
    internetu po kablu, więc zdecydowałem się na mobilny.
    Zacząłem 3 lata temu od Play - dostałem w pakiecie modem
    huawei e176g bez simlocka. Niestety, zasięg sieci nie powala,
    nieraz nie mogę się połączyć z siecią przez 3godziny, czasem
    prędkość połączenia wynosi ok 100kbps. Przy dobrych warunkach
    udaje się osiągnąć 1340kbps - i to mi w zupełności wystarczy.
    Korzystam z aplikacji PlayOnline - tam wyświetla mi się zasięg
    i typ transmisji - najczęściej jest to WCDMA lun HSDPA max 3 "kreski".
    Teraz postanowiłem spróbować Plus - wg mapy zsięgu powinienem mieć
    dostęp do HSDPA+ wewnątrz budynku. Sąsiedzi korzystają z cyfrowego
    polsatu i im pięknie praży. Ja kupiłem kartę sim Plusa - powinien
    obsługiwać HSDPA, włożyłem do modemu (tego samego co play),
    połączyłem i działa, ale tylko w EDGE - mam max zasięg... i tylko
    ok 240kbps czyli max dla EDGE. Pobrałem internet manager 2.2
    ze strony plusa i to nie pomogło. Dodam, że jak łączyłem się przez
    WCDMA w Play to w modemie świeci się niebieska dioda, a jak połącze
    z EDGE Plusa to świeci się na zielono. Jak nie ma zasięgu, to zawsze
    miga na zielono.
    Chciałbym połączyć się z Plusem, ale przez HSDPA i mieć jakieś
    przyzwoite
    łącze - czy musze kupić ich modem? Wiem, że na tym huawei nie pójdzie
    mi LTE, ale HSDPA chyba powinien? W mojej miejscowości nie ma jeszcze
    zasięgu LTE.
    Co mogę sprawdzić lub jak się połączyć, żeby mieć dobry transfer.
    Pozdrawiam
    eM

  • 2. Data: 2013-02-08 16:50:09
    Temat: Re: Proszę o pomoc internet mobilny Plus
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Michał Madej <m...@g...com> wrote:
> [...]
    > zasięgu LTE.
    > Co mogę sprawdzić lub jak się połączyć, żeby mieć dobry transfer.

    To wprawdzie temat na grupę *.gsm, ale sfollowuję ;-)

    Raz - sąsiedzi prawdopodobnie korzystają z Plusa, ale ze stacji bazowych
    Aero2, na 900 MHz. Twój modem nie obsluguje tego pasma.
    Dwa - nie jestem pewien, ale CHYBA karty simplusa nie mają uprawnień do
    roamingu w Aero2.

    Rozwiązanie:

    1. zamów sobie kartę w Aero2 (max. 512 kb, ale stabilne), zawsze może być
    jako backup ;-)
    2. kup modem obsługujący 900 MHz UMTS. Tu uwaga: każdy modem ma napisane,
    że obsługuje 900 MHz, ale w większości przypadków oznacza to GSM (czyli
    maksymalnie EDGE).
    3. Podobno lada tydzień mają być w sprzedaży prepaidowe karty simplusa do
    obsługi LTE i pewnie Aero2.

  • 3. Data: 2013-02-11 10:42:37
    Od: Michał Madej <m...@g...com>

    > To wprawdzie temat na grupę *.gsm, ale sfollowuję ;-)

    sorry:-)

    > Raz - sąsiedzi prawdopodobnie korzystają z Plusa, ale ze stacji bazowych
    > Aero2, na 900 MHz. Twój modem nie obsluguje tego pasma.

    właśnie idę tym tropem - posprawdzałem sobie na mapce btsearch
    nadajniki i rzeczywiście w pobliżu mam nadajnik aero umts900. Pożyczę
    od sąsiadów modem i zobaczę jak to chodzi.

    Bardzo dziękuję za podpowiedź. Zastanawia mnie tylko czy UMTS900 to
    jakiś nowszy standard - znalazłem w okolicy również nadajnik play na
    900 i niestety moim modemem go nie złapię :-(
    A w sklepach modemy pięknie opisane UMTS/HSPA?GPS/GPRS tylko nie raczą
    podać częstotliwości - ale z tym sobie poradzę - jest net!