  • 1. Data: 2010-09-13 17:06:18
    Temat: Przednie amortyzatory w Oplu
    Od: Tomasz <u...@c...com>

    po wymianie w serwisie amortyzatorów coś jest nie tak, bo przy
    większych
    skrętach kołach coś jakby "przeskakiwało".
    nigdy wcześniej nie zwracalem uwagi ale przy skręcaniu kół sprężyny
    amortyzatora
    również się skręcają - czy to tak ma być?
    właśnie podczas obracania się sprężyny w pewnym momencie jest coś
    przez co
    jakby ona przeskakiwała lub o coś zawadzała.
    czy można z czymś takim żyć (w sensie - że nowy amortyzator musi się
    "wyrobić")
    czy trzeba by raczej podjechać na kontrolę?

    z góry dzięki za sugestie
    Marcin

  • 2. Data: 2010-09-13 17:21:31
    Temat: Re: Przednie amortyzatory w Oplu
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-09-13 17:06, Tomasz pisze:
> [...]
    > nigdy wcześniej nie zwracalem uwagi ale przy skręcaniu kół sprężyny
    > amortyzatora
    > również się skręcają - czy to tak ma być?

    Sprężyna się obraca razem z całą kolumną - u góry jest łożysko kolumny
    które powinno to umożliwiać bez żadnych zacięć.

    U Ciebie wygląda na jakiś problem z tym łożyskiem - być może źle złożone.

    Trzeba to sprawdzić.

  • 3. Data: 2010-09-14 12:46:50
    Od: "SET" <b...@m...pl>

    Nowa spreżyna prawdopodobnie musi być zamocowana tak jak stara jeśli chodzi
    o 'rozpoczęcie zwoju'. Niby taka durnota ale sam to przerabiałem u siebie w
    Espero. Tak wiem to przecież kapusta a nie Opel ale zawiecha oplowska.
    Objawy takie jak opisałeś. Po przekręceniu sprężynu o 180 stopni wszystko
    wróciło do normy.