  • 1. Data: 2010-09-13 12:13:22
    Temat: jakie troche mniej tanie auto z niskim zużyciem paliwa ?
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    Witam

    W nawiązaniu do podobnego wątku powyżej:

    Auto do max 12 - 15 tysięcy. Internet przekopałem już 20 razy, obejrzałem na
    allegro
    setki aut. Przeczytałem recenzje, statystyki spalania paliwa i inne
    dziadostwa.

    Założyłem sobie, że nie chce auta starszego niż rok 2000 (albo i 2002).
    Chociaż
    wydaje mi się, że 2000 to też juz też jest stare auto. W tej chwili mam
    fiata uno który
    miał właśnie 10 lat jak go kupiłem i mimo, że od nowości należał do osoby
    która o niego
    raczej dbała i go w żaden sposób nie katowała to on i tak był
    wyeksploatowany
    maksymalnie (teraz ma 120 tysięcy przebiegu a ja już wymieniłem w nim połowę
    części
    i dalej więcej stoi u mechanika niż u mnie). Może akurat uno nie jest
    wytrzymałym autem
    ale nie wiem czy ma sens się znowu pakować w takie stare.

    Może mi ktoś polecić coś w miare nowego co można kupić za takie pieniądze ?

    Interesuje mnie raczej auto małe (nie wiem czy 3 czy 5 drzwi). Myślałem o
    dieslu ale chyba
    jednak lepszy wybór to będzie benzyna i dołożeniu gazu. Dobrze żebym z tym
    gazem zmieścił się w tych 15 tysiącach.

    Podstawowym kryterium są koszty ekspolatacji.

    Raczej unikałbym polo i punto bo są moim zdaniem niezbyt urodziwe (ale to
    kryterium nie jest
    najważniejsze). Zdecydowanie nie jestem też przekonany do seicento.

    Myslałem już o jakiejs corsie (C albo D), golfie IV, jakiejs hondzie civic,
    różnych astrach, fordzie
    fiesta, peogeot 206, pandzie, citroenie c2 albo c3 i tak dalej...

    Autem zamierzam dojeżdzać do pracy (120 km z czego pewnie z 30 w miescie i
    reszta autostrada).

    Ponieważ jeżdze dosyć nieregularnie to auto musi wytrzymywać bez problemu
    cykl typu : 3 dni
    jeżdzenia, 2 tygodnie stania, 2 dni jeżdzenia... W uno wygląda to tak, że 4
    dni stania oznacza
    konieczność naładowania akumulatora (2 letni), po tygodniu centralny zamek
    zaczyna się blokować
    i tak dalej...

  • 2. Data: 2010-09-13 12:26:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bagno" <b...@o...pl> napisał w
> [...]
    > wyeksploatowany maksymalnie (teraz ma 120 tysięcy przebiegu a ja
    > już wymieniłem w nim połowę części i dalej więcej stoi u

    No popatrz, a ja dojezdzilem sierra do jej 20 lat, przebieg
    nieokreslony [350 ?], a u mojego znajomego mechanika nigdy nie
    stala.
    [mechanika znam z widzenia, no i z innych aut]

    > W uno wygląda to tak, że 4 dni stania oznacza konieczność
    > naładowania akumulatora (2 letni), po tygodniu centralny zamek
    > zaczyna się blokować i tak dalej...

    A rozruch jak ?
    Bo akumulator moze i dwuletni, ale chyba do wymiany.
    I to jest zasadniczo niezalezne od auta, choc alternator mozna by
    przetestowac.

    J.

  • 3. Data: 2010-09-13 12:37:59
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

> [...]
    > [350 ?], a u mojego znajomego mechanika nigdy nie stala.
    > [mechanika znam z widzenia, no i z innych aut]

    Co znaczy jak rozruch ? Jak akumulator jest naładowany to
    bez najmniejszego problemu (może nie jak w nowych autach
    ale nie dłużej niż sekunde to trwa). A jak nie jest naładowany
    to wszystko zdycha, po chwili alarm sie uzbraja i włącza syrena
    a ja mam ochote isc po cieżki młotek i to rozwalić na kawałki.

    > Bo akumulator moze i dwuletni, ale chyba do wymiany.

    Może być. Długo nie był używany i stał rozładowany do 0. Nie wyszło
    mu to widać na zdrowie.

    > I to jest zasadniczo niezalezne od auta, choc alternator mozna by
    > przetestowac.

    Szukam już elektryka który mi instalacje przejrzy ale i tak
    wiem, że jak naprawie elektryke to padnie coś innego. A nawet jak
    nie to i tak w życiu nie wyjade nim na autostrade. To się nie może
    dobrze skończyć.

  • 4. Data: 2010-09-13 13:10:33
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

> [...]
    > ?
    >
    > Interesuje mnie raczej auto małe (nie wiem czy 3 czy 5 drzwi). Myślałem o

    Ze względów praktycznych sugeruję 5 drzwi. Chyba że jeździsz zawsze sam i
    nic delikatnego nie przewozisz w aucie.

    > dieslu ale chyba
    > jednak lepszy wybór to będzie benzyna i dołożeniu gazu. Dobrze żebym z tym
    > gazem zmieścił się w tych 15 tysiącach.
    >
    > Podstawowym kryterium są koszty ekspolatacji.

    Jeśli diesel to tylko bez turbo w takaim razie. Jak nie polo to pozostają
    jeszcze jego bliźniaki jak fabia, ibiza i cordoba, dwa ostatnie z zewnątrz
    ładniejsze. Silnik SDI.

> [...]
    > civic, różnych astrach, fordzie
    > fiesta, peogeot 206, pandzie, citroenie c2 albo c3 i tak dalej...

    Golfa 4 nie kupisz za 15 kzł z rocznika 2000 lub wyższego. A z doświadczenia
    powiem, że w przeciwieństwie do trójki nie jest wart pieniędzy jakie trzeba
    za niego zapłacić. Polecić mogę civica 6 gen, ale w 2000 skończyli jego
    produkcję, a nowszy też nie jest warty kasy jaką trzeba za niego zapłacić,
    ewentualnie Lanos, jeśli nie przeszkadza Ci toporne wnętrze i krótki fotel
    kierowcy.

> [...]
    > 4 dni stania oznacza
    > konieczność naładowania akumulatora (2 letni), po tygodniu centralny zamek
    To raczej nie jest kwestia auta, czy akumulatora, ile jakichś problemów z
    elektryką, bo pobór prądu jest pewnie zbyt duży.

  • 5. Data: 2010-09-13 13:33:11
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

    Użytkownik "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl> napisał w
    wiadomości news:i6l0r4$okl$1@inews.gazeta.pl...

    > Jeśli diesel to tylko bez turbo w takaim razie.

    a to niby dlaczego, bo co?:)
    bo niepojmuje;)

    > Jak nie polo to pozostają jeszcze jego bliźniaki jak fabia, ibiza i
    > cordoba, dwa ostatnie z zewnątrz ładniejsze. Silnik SDI.

    fiat bravo, brava. bravo w tej cenie znajdziesz w dobrej wersji z silnikiem
    1.9 JTD, i to jest auto jesli dobrze kupisz, z ktorego możesz byc
    zadowolony. i prosze, nie porownoj go do fiata uno;)

    ewentualnie za jakieś 5-6 tysiecy poszukał bym dresagena III, albo jescze
    inny wynalazek,
    typu opel astra, itp. kupisz auto tanie w utrzymaniu, z gazem często już
    zamontowanym, i zostanie ci kupe kasy na ewentualne naprawy. a jak kupisz
    dobrze to przy twojich przebiegach autem pojezdziszlata;)

    --
    Pozdrawiam, Bartek
    LYBRA 2.4 JTD

  • 6. Data: 2010-09-13 13:55:30
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    > a to niby dlaczego, bo co?:)
    > bo niepojmuje;)

    Regeneracja/wymiana turbo i związane z tym koszty. Inicjator tematu chce
    kupić auto około 10 letnie za 15 kzł, które najechało juz pewnie koło 300
    tysięcy. Prawdopodobieństwo, że to go czeka jest niemałe, a regeneracja nie
    zawsze bezproblemowa.

  • 7. Data: 2010-09-13 14:11:29
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Bartek" <N...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]

    > silnikiem 1.9 JTD, i to jest auto jesli dobrze kupisz, z ktorego możesz
    > byc zadowolony. i prosze, nie porownoj go do fiata uno;)

    Ale ja nie chce raczej dizla. Chyba, że chce ale o tym nie wiem. W tej
    chwili
    jestem raczej nastawiony na benzyne i gaz.

> [...]
    > zamontowanym, i zostanie ci kupe kasy na ewentualne naprawy. a jak kupisz
    > dobrze to przy twojich przebiegach autem pojezdziszlata;)

    Z tego co widze to za tyle można kupić 100 letni złom przegnity do połowy, z
    milionem kilometrów, bez poduszek powietrznych i obity 17 razy z każdej
    strony.

    Może troche przesadzam ale nastawiłem się już psychicznie, że wydam trochę
    więcej i kupie troszke lepsze (mam nadzieję) auto.

  • 8. Data: 2010-09-13 14:15:48
    Od: krzysiek82 <o...@c...pl>

    W dniu 2010-09-13 12:13, bagno pisze:
    > Może mi ktoś polecić coś w miare nowego co można kupić za takie pieniądze ?

    astra g, fiat stilo

> [...]
    > dieslu ale chyba
    > jednak lepszy wybór to będzie benzyna i dołożeniu gazu. Dobrze żebym z tym

    w wyżej wymienionych autach zmieścisz się z gazem w tej cenie.

    > Podstawowym kryterium są koszty ekspolatacji.

    tanie części więc wyżej wymienione auto spełniają kryteria.

    > Raczej unikałbym polo i punto bo są moim zdaniem niezbyt urodziwe (ale to
    > kryterium nie jest
    > najważniejsze). Zdecydowanie nie jestem też przekonany do seicento.

    bo seicento podobnie jak punto to nie samochody a zardzewiałe puszki.

    --
    krzysiek82

  • 9. Data: 2010-09-13 14:58:53
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    Użytkownik "krzysiek82" <o...@c...pl> napisał w wiadomości

    > astra g, fiat stilo

    Nie wiem co to astra g.

    Moze to ?

    http://www.rybnik.com.pl/ogloszenia,opel-astra-ii-20
    00r,ogl7-52-1-69724.html

    12000 zł.

    Tylko 1 poduszka powietrzna. Bez żadnych cudów.
    Co do silnika to wlasciciel nie byl w stanie podac wiecej szczegolow.

  • 10. Data: 2010-09-13 15:08:01
    Od: "hants" <m...@h...pl>

    "bagno" <b...@o...pl> wrote in message

    > Auto do max 12 - 15 tysięcy.