  • 1. Data: 2017-02-06 00:42:41
    Temat: Przejrzystość schematów...?
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Tak sobie porównałem dwa różne schematy tego samego układu (pomijam
    nieistotną różnicę na wyjściu)...
    https://www.circuitlab.com/circuit/4ndbv7/toggle-rel
    ay-flip-flop/
    http://www.emil.matei.ro/onof2.php (pierwszy ze schematów, bo jest kilka)
    Jak inaczej rozumie się i widzi układ, jeśli go inaczej narysować...
    A co Wy o tym uważacie?

    --
    Wyobraź pan sobie taką sytuację, pracujesz pan do 67 roku życia,
    co miesiąc wpłacasz 1000 złotych na ZUS, później dostajesz

  • 2. Data: 2017-02-06 18:12:50
    Temat: Re: Przejrzystość schematów...?
    Od: wowa <w...@g...pl>

> [...]
    > http://www.emil.matei.ro/onof2.php (pierwszy ze schematów, bo jest kilka)
    > Jak inaczej rozumie się i widzi układ, jeśli go inaczej narysować...

    Bo ten pierwszy rysował elektryk, oni tak lubią zamotać na schematach
    :)Można go potraktować jako montażowy i od razu jest lepiej.
    Wojtek

  • 3. Data: 2017-02-06 18:23:39
    Od: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    swoją drogą kiedyś to mieli schematy...

    koleś opowiadał mi o jakiejś tam fabryce w warszawie...

    schemat miał postać tomu, wielka kartka ze 100x złożona...

    to dopiero wymagało powskich umiejętnosći...

  • 4. Data: 2017-02-06 18:44:22
    Od: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    trafiłem w mojej karierze do producenta sprężynek w siedlcach...

    były tam faszystowskie maszyny, niestety byłem za głupi, żeby zrobić
    zdjęcie...

    otóż w wielkiej szafie na 20 szynach zamontowane były bramki logiczne
    w postaci prostokątnych modułów posiadających średnio po 6-10 złączy 3
    pinowych na kable... wszystkie te bramki były ze sobą w jakiś tam sposób
    połączone milionem kabelków - i to tworzyło całość... jakiś układ...
    oczywiście żeby nie było za prosto, to 90% bramek było w jakiś tam
    sposób zapętlone... o kurwa, coś takiego to tylko faszystowska myśl
    techniczna mogła... szkoda gadać...

    oczywiście był schemat, rozjebany na wszystkie sposoby (podarty w 100
    miejscach, z paluchami smaru, pomazany czym było pod ręką itp.), jak
    sądzisz - dał byś radę?

  • 5. Data: 2017-02-06 19:25:23
    Od: wowa <w...@g...pl>

> [...]
    > miejscach, z paluchami smaru, pomazany czym było pod ręką itp.), jak sądzisz

    Te bramki to na dyskretnych czy już TTL lub odmiana? Do tej pory mam
    schemat sterownika na kilkudziesięciu kartach A3 odbitek azalitowych.
    Prawie sam TTL. Kiedyś byłem na bieżąco w takiej logice więc może bym
    się podjął. Pewnie z 90% awarii to były złącza. A w tej chwili? Szafa
    do muzeum, dać Atmelka i po problemie :)
    Wojtek

  • 6. Data: 2017-02-07 00:07:17
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-02-06 o 19:25, wowa pisze:

> [...]
    > Prawie sam TTL. Kiedyś byłem na bieżąco w takiej logice więc może bym
    > się podjął. Pewnie z 90% awarii to były złącza. A w tej chwili? Szafa do

    Swego czasu układy logiczne to i na setkach przekaźników były robione.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2017-02-07 10:01:45
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "wowa" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    ay-flip-flop/

    > Bo ten pierwszy rysował elektryk, oni tak lubią zamotać na schematach

    Tylko po co sobie komplikować, jeśli można prościej...?
    Już wolałbym wolne zasoby poświęcić na modyfikacje, wzbogacenie,
    upraszczanie, a nie rozplątywanie...

    > :)Można go potraktować jako montażowy i od razu jest lepiej.

    No niby tak... choć chyba z kwadrans próbowałem to rozkminić i tylko kreski
    mi latały przed oczami (nie tylko wada wzroku), schemat Emila od razu mi
    zatrybił. Porównałem wtedy oba i wyszło, że układ wykonawczy jest identiko.
    Mój przełącznik, to 4 przekaźniki i w jednym miejscu ryzyko stanu
    nieustalonego, tu dwa i ryzyko znacznie mniejsze. A potrzebuję tych
    przekaźników w pytę, do pewnej zabawki logicznej, która za mną od jakiegoś
    czasu chodzi.

  • 8. Data: 2017-02-08 08:01:10
    Od: MiSter <U...@w...pl>

    W dniu 2017-02-06 o 18:44, niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU pisze:
    > trafiłem w mojej karierze do producenta sprężynek w siedlcach...
    >
    > były tam faszystowskie maszyny,

    Włosi produkowali takie skomplikowane maszyny? Coś nie che się mi wierzyć.

  • 9. Data: 2017-02-08 09:28:32
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    MiSter dziwi się:

    > Włosi produkowali takie skomplikowane maszyny? Coś nie che się mi wierzyć.

    http://www.omdspa.it/english/

    Welcome in the web site of O.M.D. S.p.A., the world's
    leading company for the manufacturing of spring making
    and working machines.

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2017-02-08 10:10:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MiSter" napisał w wiadomości grup
    pl...
    pisze:

    >Włosi produkowali takie skomplikowane maszyny? Coś nie che się mi
    >wierzyć.

    Wlochow traktujemy z gory, ale przeciez i oni mieli swoj zaawansowany
    przemysl.
    Bugatti, Ferrari, Fiat, Beretta, Marconi :-)

    J.