  • 1. Data: 2010-02-19 07:29:21
    Temat: Przekaźniki bistabilne F&F - sterowanie
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Chodzi mi o tego typu wynalazki:

    http://www.fif.com.pl/lista_produktow/26

    Z opisu producenta wynika tyle, że urządzenie jest elektroniczne,
    steruje się tym poprzez zwieranie wyprowadzenia sterującego do N i
    że płynie tam jakiś mały prąd, dzięki czemu wystarczą minimalne
    przekroje przewodu sterowniczego.

    I super, ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na inne pytanie: jakie
    jest napięcie na przewodzie sterowniczym? Pełne 230V? Czy mniej? I
    w związku z tym, czy można użyć do sterowania przewodu typu skrętka
    cat.5 albo domofonowca?

    Ktokolwiek widział/wie...

    J.

  • 2. Data: 2010-02-19 08:12:05
    Temat: Re: Przekaźniki bistabilne F&F - sterowanie
    Od: "Michał" <x...@n...pl>

> [...]
    > napięcie na przewodzie sterowniczym? Pełne 230V? Czy mniej? I w związku z
    > tym, czy można użyć do sterowania przewodu typu skrętka cat.5 albo

    Sądzę, że najszybciej będzie wiedział f&f. Ja kiedyś kombinowałem z
    czasówką, musiałem ją przerobić, telefon do fifa i od razu pełny zakres
    wiedzy:)
    pozdrawiam
    Michał

  • 3. Data: 2010-02-19 20:01:24
    Od: PIOTR SP5FCI <s...@g...pl>

    W dniu 2010-02-19 08:29, Jarek P. pisze:
> [...]
    > jest napięcie na przewodzie sterowniczym? Pełne 230V? Czy mniej? I w
    > związku z tym, czy można użyć do sterowania przewodu typu skrętka cat.5

    sterownicze to 230 V od zawsze, mozesz sterować po N lub po L, dobry
    obyczaj każe minimum 1mm^2,

    Pozdrawiam SP5FCI

  • 4. Data: 2010-02-19 21:25:46
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    PIOTR SP5FCI <s...@g...pl> wrote:

    > sterownicze to 230 V od zawsze, mozesz sterować po N lub po L,

    Schematy na stronie producenta pokazują, że steruje sie do N

    > dobry obyczaj każe minimum 1mm^2,

    Tenże producent pisze o przekroju minimum 0,35mm2.
    Ale to nie przekrój jest dla mnie istotny a izolacja. Chcę te
    zabawki sterować z przewodów 6x2x0,5 z izolacją typową dla cat.4,
    ona sto parędziesiąt woltów wytrzyma, ale 230V AC już trochę strach
    i teraz nie wiem, czy zmieniać te kable na normalne YDYp, czy robić
    dodatkowe ustrojstwo z rzędem optotriaków i zasilaczem 12V.

    J.

  • 5. Data: 2010-02-20 08:43:49
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

> [...]
    > wiem, czy zmieniać te kable na normalne YDYp, czy robić dodatkowe
    > ustrojstwo z rzędem optotriaków i zasilaczem 12V.

    Jest połączone galwanicznie z siecią 230V AC, więc raczej YDYp. Nie ma
    znaczenia że połączone z przewodem N.
    --
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl