  • 1. Data: 2010-02-18 22:05:53
    Temat: generator na 240MHz
    Od: a...@p...pl

    czesc

    potrzebuje przebieg prostokatny o czestotliwosci ca 240MHz. Ma ktos
    pomysl na czym daloby sie uklad zrobic?

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2010-02-18 23:01:02
    Temat: Re: generator na 240MHz
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <a...@p...pl> wrote in message
    > potrzebuje przebieg prostokatny o czestotliwosci ca 240MHz.
    > Ma ktos pomysl na czym daloby sie uklad zrobic?

    Z czego wynika wymaganie prostokatnosci przebiegu?
    Jak bardzo prostokatne to ma byc? Jak stabilna czestotliwosc?
    Jaka amplituda?

    Jesli chodzi tylko o poganianie jakiegos wejscia cyfrowego
    sygnalem "zegarowym" to sinus sprawdzi sie wysmienicie :-)

  • 3. Data: 2010-02-18 23:19:34
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    Uzytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisal w wiadomosci
    > Jesli chodzi tylko o poganianie jakiegos wejscia cyfrowego
    > sygnalem "zegarowym" to sinus sprawdzi sie wysmienicie :-)

    No wlasnie, OIMW, przy tych czestotliwosciach zapewnienie prostokata
    moze nie byc takie najlatwiejsze, delikatnie mówiac.

    --
    Pajak chwat,
    wszystkich brat!

  • 4. Data: 2010-02-19 08:32:26
    Od: "u" <...@w...yz>

    Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci
    > potrzebuje przebieg prostokatny o czestotliwosci ca 240MHz. Ma ktos
    > pomysl na czym daloby sie uklad zrobic?

    Z koslawca dowolnego ksztaltu przerzutnikiem Schmitta na szybkich
    tranzystorach.

  • 5. Data: 2010-02-19 09:44:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello u,

    Friday, February 19, 2010, 9:32:26 AM, you wrote:

    > Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci

    > Z koslawca dowolnego ksztaltu przerzutnikiem Schmitta na szybkich
    > tranzystorach.

    Przerzutnik Schmitta dający radę wygenerować prostokąt 240 MHz? Ciężko
    będzie coś takiego zrealizować na elementach dyskretnych...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 6. Data: 2010-02-19 09:50:26
    Od: a...@p...pl

    On Thu, 18 Feb 2010 23:05:53 +0100, a...@p...pl wrote:

    >czesc
    >
    >potrzebuje przebieg prostokatny o czestotliwosci ca 240MHz. Ma ktos
    >pomysl na czym daloby sie uklad zrobic?

    na razie nie wiem, na co na wejsciu bedzie potrzebowal uklad.

    --
    ThinkXtra

  • 7. Data: 2010-02-19 10:31:42
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 19 Feb 2010 10:44:19 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:

    >Przerzutnik Schmitta dający radę wygenerować prostokąt 240 MHz? Ciężko
    >będzie coś takiego zrealizować na elementach dyskretnych...

    Tranzystory teraz to chyba na 100GHz robia, wiec ciekaw jestem jak by
    to wyszlo w praktyce :-)

    J.

  • 8. Data: 2010-02-19 10:39:50
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    Everybody be cool, it's RoMan Mandziejewicz!

    > Przerzutnik Schmitta dający radę wygenerować prostokąt 240 MHz? Ciężko
    > będzie coś takiego zrealizować na elementach dyskretnych...

    A jak by się w takim przypadku zachowała zwykła bramka 74ASxx albo 74Fxx ?
    Teoretycznie powinna jeszcze przy tej częstotliwości pracować...

    Sławek
    --
    ________
    _/ __/ __/ 28. W tej reakcji mamy tarczopodobny pocisk i pociskopodobna tarcze.

  • 9. Data: 2010-02-19 10:58:07
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J,

    Friday, February 19, 2010, 11:31:42 AM, you wrote:

    > Tranzystory teraz to chyba na 100GHz robia, wiec ciekaw jestem jak by
    > to wyszlo w praktyce :-)

    Przerzutnik Schmitta działa na tranzystorach pracujących w nasyceniu.
    Do tego dochodzą pasożytnicze impedancje montażowe. Nie widzę szans
    realizacji jako układu dyskretnego. Mogę sobie wyobrazić realizację
    scaloną ale w układzie dość odległym od Schmitta - bez pracy w
    nasyceniu.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 10. Data: 2010-02-19 12:04:37
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    > Tranzystory teraz to chyba na 100GHz robia, wiec ciekaw jestem jak by
    > to wyszlo w praktyce :-)

    Tranzystory tranzystorami, ale co z resztą otoczenia - mają już
    znaczenie pasożytnicze indukcyjności, pojemności, inne, tak rezystancja,
    itd... to nie 50 Hz, gdzie prostokąt zrobić w miarę łatwo.

    --
    Pająk chwat,
    wszystkich brat!