  • 1. Data: 2012-01-23 17:51:58
    Temat: Przekładnia na pas zębaty
    Od: Fafik <a...@c...pl>

    Witam
    Jak będzie zachowywać się przekładnia na pas zębaty, jeżeli dobiorę
    rozmiar kół zbyt mały w stosunku do przenoszonego momentu obrotowego?
    Będzie się to manifestowało w jakiś gwałtowny sposób, czy po prostu
    szybciej zużyją się elementy przekładni?

  • 2. Data: 2012-01-23 18:30:18
    Temat: Re: Przekładnia na pas zębaty
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2012-01-23 18:51, Fafik pisze:
> [...]
    > Będzie się to manifestowało w jakiś gwałtowny sposób, czy po prostu
    > szybciej zużyją się elementy przekładni?

    Przy niewielkim przeciążeniu szybciej się zużyją komponenty, przy dużym
    dojdzie do przeskakiwania paska na zębach.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 3. Data: 2012-01-23 19:13:25
    Od: Fafik <a...@c...pl>

    W dniu 2012-01-23 19:30, PeJot pisze:

    > Przy niewielkim przeciążeniu szybciej się zużyją komponenty, przy dużym
    > dojdzie do przeskakiwania paska na zębach.

    A jakbym pasek naciągnął napinaczem? Kwestie zużycia są trzeciorzędne,
    najistotniejsze, żeby przekładnia pracowało równo.

  • 4. Data: 2012-01-23 21:15:40
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2012-01-23 20:13, Fafik pisze:

    > A jakbym pasek naciągnął napinaczem?

    To go zerwiesz i to bez ostrzeżeń.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 5. Data: 2012-01-23 22:03:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "PeJot" <P...@m...pl> napisał w wiadomości

    > To go zerwiesz i to bez ostrzeżeń.

    Ja bym realnie wziął w takim wypadku zagrożenie ścięcia zębów na pasku.

  • 6. Data: 2012-01-23 22:26:34
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 23 Sty, 21:15, PeJot <P...@m...pl> wrote:

    > To go zerwiesz i to bez ostrzeżeń.

    No ale zwiększenie kąta opasania zwiększy nośność.
    Konrad

  • 7. Data: 2012-01-23 23:05:50
    Od: "W.Kr." <w...@g...com>

    Konrad Anikiel napisał(a):

    > No ale zwiększenie kąta opasania zwiększy nośność.
    > Konrad
    Ale i tak pasek jest najsłabszym ogniwem w takiej przekładni.
    W.Kr.

  • 8. Data: 2012-01-24 00:05:20
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 23 Sty, 23:05, "W.Kr." <w...@g...com> wrote:

    > Ale i tak pasek jest najsłabszym ogniwem w takiej przekładni.

    Jasne, ale co w tym pasku wysiada pierwsze w warunkach doraźnego
    przeciążenia? Kord się zrywa czy zęby się ścinają/przeskakują? Jak
    tych zębów więcej jest na tym samym kole to obciążenie się rozkłada
    korzystniej, prawda?
    Konrad

  • 9. Data: 2012-01-24 11:30:24
    Od: "W.Kr." <w...@g...com>

    Konrad Anikiel napisał(a):

> [...]
    > przeciążenia? Kord się zrywa czy zęby się ścinają/przeskakują? Jak
    > tych zębów więcej jest na tym samym kole to obciążenie się rozkłada
    Przeskakiwanie zębów to efekt nadmiernego zużycia w większym stopniu
    zębów paska, ale i zębów koła.
    Zerwanie się paska, to efekt doraźnego przeciązenia ponad wytrzymałość
    paska na rozerwanie.
    W.Kr.

  • 10. Data: 2012-01-24 11:41:07
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 24 Sty, 11:30, "W.Kr." <w...@g...com> wrote:
    > Zerwanie się paska, to efekt doraźnego przeciązenia ponad wytrzymałość
    > paska na rozerwanie.

    Taki ze stalowym kordem szybciej sie zerwie niż zęby pościna?
    Konrad