  • 1. Data: 2012-01-12 13:57:20
    Temat: Dwa krany
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Jak wiadomo jest kraj (może jest ich więcej?) gdzie są przy umywalkach dwa
    krany.
    Podobno ze względu na ciśnienie wody. Ciepła podgrzewana w czymś takim jak
    górnopłuk :-)
    Spływa grawitacyjnie.
    Dlaczego nie mieli/mają bojlera?
    Nie można było zrobić baterii, w której zimna woda porywa gorącą?
    Coś jak inżektor.

    Robert

  • 2. Data: 2012-01-12 14:34:17
    Temat: Re: Dwa krany
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Jan 12, 1:57 pm, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
> [...]
    > Spływa grawitacyjnie.
    > Dlaczego nie mieli/mają bojlera?
    > Nie można było zrobić baterii, w której zimna woda porywa gorącą?

    Ten tajemniczy kraj (a może nawet niejeden!) jest skrajnie skąpy, a
    skoro taniej było zamontować dwa proste kurki niż jedną superdyszę, to
    tak się robiło. Teraz też, ale niektórym wygoda zaczyna przewyższać
    skąpstwo (genetycznie ludność zaczyna się rozwadniać w zalewie innych
    cywilizacji nadeżdżających zza morza), wynaleziono Powershower. Google
    Twoim przyjacielem...
    Konrad

  • 3. Data: 2012-01-12 14:56:59
    Od: Wharton <k...@y...com>

    On 12 Sty, 14:57, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
> [...]
    > Spływa grawitacyjnie.
    > Dlaczego nie mieli/mają bojlera?
    > Nie można było zrobić baterii, w której zimna woda porywa gorącą?

    Gdy miałem okazję być w tym tajemniczym kraju to nie przyzwyczaiłem
    się do tych kranów przez całe 5 miesięcy pobytu. Moim głupim sposobem
    na tą upierdliwość były szybkie ruchy rąk z pod jednego kranu do
    drugiego (oczywiście z powodu gorącej wody w kranie oznaczonym
    czerwoną kropką)

  • 4. Data: 2012-01-12 15:47:47
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Jan 12, 2:56 pm, Wharton <k...@y...com> wrote:

> [...]
    > na tą upierdliwość były szybkie ruchy rąk z pod jednego kranu do
    > drugiego (oczywiście z powodu gorącej wody w kranie oznaczonym

    A, no właśnie. zapomniałem o tym że wynaleziono także korek do
    umywalki.
    Konrad

  • 5. Data: 2012-01-12 16:01:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Ten tajemniczy kraj (a może nawet niejeden!) jest skrajnie skąpy, a
    >skoro taniej było zamontować dwa proste kurki niż jedną superdyszę,
    >tak się robiło.

    I te dwa kurki sa tansze niz jedna bateria ?
    Jakos reszta swiata nie miala problemu z rozwiazaniem tego problemu
    :-)

    Czy to jednak nie jest kwestia tradycji ? Zawszesmy tak robili i tak
    nadal bedziemy. Ktos mi jeszcze tlumaczyl ze to jest tak iz kulturalny
    czlowiek wie ze najpierw sie zatyka umywalke, potem wlewa wody wedle
    potrzeb, myje rece i wyciaga korek. Aczkolwiek w niektorych
    niecywilizowanych krajach jest zwyczaj mycia rak pod biezaca woda.

    Ja tam juz chyba wszystko widzialem jesli chodzi o umywalki, i nie
    wszystko chyba konczylo sie oszczednoscia oszczednoscia :-)

    J.

  • 6. Data: 2012-01-12 16:14:23
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Jan 12, 4:01 pm, "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote:

    > I te dwa kurki sa tansze niz jedna bateria ?

    http://www.screwfix.com/p/swirl-contract-cross-head-
    range-bath-tap-pair/85641
    http://www.screwfix.com/p/swirl-contract-cross-head-
    range-bath-filler-tap/34125

    Konrad

  • 7. Data: 2012-01-12 18:37:37
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    >Użytkownik "Konrad Anikiel"
    >Powershower.

    http://diydata.com/plumbing/power_shower/power_showe
    r_full.jpg
    To potrzeba pompy.
    I z tych rysunków, które widziałem to zimna woda też z górnopłuka.

    Robert

  • 8. Data: 2012-01-12 19:12:13
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Jan 12, 6:37 pm, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > http://diydata.com/plumbing/power_shower/power_showe
    r_full.jpg
    > To potrzeba pompy.
    > I z tych rysunków, które widziałem to zimna woda też z górnopłuka.

    No bo tu pokazali jak to podłączyć do istniejącej instalacji w typowym
    domu.
    Konrad

  • 9. Data: 2012-01-12 21:59:45
    Od: Padre <P...@n...net>

    Ktos mi jeszcze tlumaczyl ze to jest tak iz kulturalny
    > czlowiek wie ze najpierw sie zatyka umywalke, potem wlewa wody wedle
    > potrzeb, myje rece i wyciaga korek.

    Dziwna ta filozofia szczególnie, że do umycia rąk starczy 10ml wody ale
    do spłukania trzeba lekko pięćdziesiąt razy więcej i najlepiej czystej
    czyli bieżącej. No chyba że kulturalni ludzie lubią mieć ręce wypłukane
    w rozcieńczonym mydlano brudowo bakteryjnym syfie :) Do tego ręczniczek
    po takich kulturalnych ludziach jest niezwykle apetyczny:)

  • 10. Data: 2012-01-12 22:06:35
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2012-01-12 22:59, Padre pisze:
> [...]
    > w rozcieńczonym mydlano brudowo bakteryjnym syfie :) Do tego ręczniczek
    > po takich kulturalnych ludziach jest niezwykle apetyczny:)

    No i nie skończyłem myśli :) Ciekawe czy w tej umywalce dadzą radę umyć
    ręce w pół litra wody jak można to zrobić przy zwykłej baterii wykazując
    odrobinę dobrej woli.

    Mam wrażenie że największe straty wody w naszym pięknym kraju powoduje
    lokalizacja ogrzewacza w piwnicy a łazienki na pierwszym piętrze.