  • 1. Data: 2011-09-21 14:08:50
    Temat: Przełączanie przeglądarki między serwisami WWW
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Mam potrzebę częstego przełączania się pomiędzy systemami CMS. Zazwyczaj
    otwieram po 2 strony: część publiczną danego serwisu i część redakcyjną.
    Takich tandemów witryn potrzebuję zazwyczaj do kilku szt. Czy istnieje
    możliwość zdefiniowania jakiegoś ułatwienia otwierającego 2 zakładki
    przeglądarki jednocześnie?

    Dysponuję klawiaturą Logitech z programowalnymi klawiszami. Mógłbym
    zbudować sobie menu z listą takich tandemów. Wtedy przydała by się
    informacja czy z linii komend można zapodać przeglądarce 2 adresy. A może
    inaczej da się to rozwiązać?

    Pracuję głównie pod IE9 lub ostatecznie mógłbym pod FF.

  • 2. Data: 2011-09-21 14:37:52
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    środa, 21 września 2011 16:08 wielka mądrość na czytelników pl.comp.www
    spłynęła, gdy tako rzekł(a) Marek:

> [...]
    > Takich tandemów witryn potrzebuję zazwyczaj do kilku szt. Czy istnieje
    > możliwość zdefiniowania jakiegoś ułatwienia otwierającego 2 zakładki

    Zarówno w Operze, jak i w Fx, w każdym folderze z zakładkami jest pozycja
    ,,Otwórz wszystkie w kartach".

    Możesz więc zrobić sobie ileś tam takich folderów z tymi dwoma adresami
    których potrzebujesz i przenieść je na pasek zakładek przeglądarki. Wtedy
    tylko będziesz klikał na folder na pasku i wybierał odpowiednią pozycję z
    menu.

    > Dysponuję klawiaturą Logitech z programowalnymi klawiszami. Mógłbym
    > zbudować sobie menu z listą takich tandemów. Wtedy przydała by się
    > informacja czy z linii komend można zapodać przeglądarce 2 adresy.

    Możesz sobie stworzyć prosty skrypt, który będzie dwukrotnie uruchamiał daną
    przeglądarkę (w przypadku Fx: firefox.exe -new-tab <adres>). Potem mógłbyś
    ten skrypt podpiąć pod któryś z klawiszy multimedialnych. O ile program do
    obsługi tej klawiatury pozwala na takie rzeczy.

    W obu przypadkach przeglądarka będzie (powinna) otwierać nową kartę. Pewnie
    da się też zrobić tak, żeby zostawiała tylko te dwie pożądane karty, resztę
    zamykając, ale to już musisz samodzielnie poszperać.
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

  • 3. Data: 2011-09-21 15:36:46
    Od: Wojtek Gapiński <w...@w...I.TO.TEZ.pl>

    Dnia 21-09-2011 16:08 Marek napisał:
> [...]
    > inaczej da się to rozwiązać?
    >
    > Pracuję głównie pod IE9 lub ostatecznie mógłbym pod FF.

    Zainteresuj się opcją grupowania kart w FF. Może uda Ci się jakoś to
    skonfigurować pod siebie.

    --
    Wojtek Gapiński
    http://jwmprojekt.pl

  • 4. Data: 2011-09-21 20:06:39
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Wed, 21 Sep 2011 16:37:52 +0200, Mirosław Zalewski napisał(a):

    > Zarówno w Operze, jak i w Fx, w każdym folderze z zakładkami jest pozycja
    > ,,Otwórz wszystkie w kartach".

    Dzięki! O to mi chodziło. W IE można to samo zrobić. :-)

  • 5. Data: 2011-09-21 21:22:21
    Od: ramblinman <%nick%@gazeta.pl>

    W dniu 2011-09-21 22:06, Marek pisze:

    > Dzięki! O to mi chodziło. W IE można to samo zrobić. :-)

    Bardzo dobrze sprawdza się też dodatek Session Manager do Firefoxa. Dwa
    kliknięcia do otworzenia zapamiętanego zestawu zakładek, czyli tyle co
    przy grupowaniu ich w folderach, ale chyba nieco schludniej. Poza tym
    można szybko zapisywać sesje. Używam tego właśnie do CMS-ów. W jednej
    zakładce backend, w drugiej frontend, a w pozostałych tutoriale, przez
    które staram się przebrnąć :)

    Pzdr.
    Rafał

  • 6. Data: 2011-09-22 15:18:38
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Wed, 21 Sep 2011 23:22:21 +0200, ramblinman napisał(a):

> [...]
    > można szybko zapisywać sesje. Używam tego właśnie do CMS-ów. W jednej
    > zakładce backend, w drugiej frontend, a w pozostałych tutoriale, przez

    Dzięki! :-)
    O takie informacje mi chodziło. Co znaczy "zapisywać sesje" ?

  • 7. Data: 2011-09-22 15:19:36
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Wed, 21 Sep 2011 17:36:46 +0200, Wojtek Gapiński napisał(a):

    > Zainteresuj się opcją grupowania kart w FF. Może uda Ci się jakoś to
    > skonfigurować pod siebie.

    Dzięki, temat rozwiązany :-)

  • 8. Data: 2011-09-22 18:19:46
    Od: Piotr Chamera <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-22 17:18, Marek pisze:

    > Dzięki! :-)
    > O takie informacje mi chodziło. Co znaczy "zapisywać sesje" ?

    Można zapamiętać zestaw aktualnie otwartych okien pod własną nazwą
    (sesja w znaczeniu ,,aktualny stan aplikacji, wszystkie otwarte okna").
    Można mieć wiele takich zestawów i potem się między nimi przełączać
    z menu.

  • 9. Data: 2011-09-22 18:21:17
    Od: ramblinman <%nick%@gazeta.pl>

    > Dzięki! :-)
    > O takie informacje mi chodziło. Co znaczy "zapisywać sesje" ?

    Sesja w sensie aktualnego zestawu zakładek (kart). Podobnie jak z
    wrzuceniem ich kilku do jednego folderu, żeby można było je wczytać
    jednocześnie. Dodatkowo możesz wybrać, czy zakładki mają się wczytać
    oprócz aktualnie otwartych, czy zamiast.
    Sesja również w sensie zalogowania na serwerze. Jeśli czas życia takiej
    sesji jeszcze nie minął, to z Session Managerem będziesz dalej
    zalogowany np. do Joomli po ponownym uruchomieniu przeglądarki. To
    raczej bonusowy ficzer, ale też sympatyczny.

    Pzdr.,
    Rafał

  • 10. Data: 2011-09-22 19:48:23
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Thu, 22 Sep 2011 20:19:46 +0200, Piotr Chamera napisał(a):

> [...]
    > (sesja w znaczeniu ,,aktualny stan aplikacji, wszystkie otwarte okna").
    > Można mieć wiele takich zestawów i potem się między nimi przełączać

    Ahaaa... chodzi o sesję przeglądarki a nie sesję w komunikacji HTTP :-D
    Bomba! A to mi się podoba.