  • 1. Data: 2022-02-14 11:17:07
    Temat: Przeniesienie systemu na SSD
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Cześć,

    Chcę przenieść system z HDD na SSD (sata 3).
    Musi być bez reinstalacji OS-a i aplikacji, bo nie mam nośników (system
    legalny, ale licencja refurbished).
    Czy sklonowanie dysku HDD na nowy SSD załatwi sprawę i po wpięciu jako C:
    system wystartuje z dysku SSD?

    Mam 64-bitowy system Win7 Home, ale płytę z BIOS. Potrzebuję MBR, prawda?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2022-02-14 12:06:29
    Temat: Re: Przeniesienie systemu na SSD
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 14 Feb 2022 11:17:07 +0100, Maciek napisał(a):

> [...]
    > system wystartuje z dysku SSD?
    >
    > Mam 64-bitowy system Win7 Home, ale płytę z BIOS. Potrzebuję MBR, prawda?

    Producenci dysków SSD najczęściej udostępniają narzędia do migracji.
    Wpinasz nowy, popychasz migrator, wyjmujesz stary i już.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2022-02-14 15:22:22
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 14.02.2022 o 12:06, Adam pisze:

    > Producenci dysków SSD najczęściej udostępniają narzędia do migracji.
    > Wpinasz nowy, popychasz migrator, wyjmujesz stary i już.

    A jak nie ma to szukasz MiniTool Partition Wizard Free Edition 10.2.2
    lub 10.0 - obowiązkowo któraś z tych wersji. Nie nowsze, nie najnowsza.
    Instalujesz, podpinasz oba dyski (może być drugi na przejściówce USB)
    odpalasz migrację.
    Działa.
    Dziesiątki migracji Windowsa 7, 8 czy 10 robiłem

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2022-02-28 21:20:00
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2022-02-14 o 15:22, Irokez pisze:

> [...]
    > odpalasz migrację.
    > Działa.
    > Dziesiątki migracji Windowsa 7, 8 czy 10 robiłem

    Jest jeszcze DiskGenius - <https://www.diskgenius.com/> W artykule (w
    którym wymieniony jest również polecany przez Ciebie MiniTool) -
    <https://www.computerworld.com/article/3650754/class
    ic-essential-free-utilities-windows-10-windows-11.ht
    ml>
    autor pisze: "DiskGenius can help you move your PC's main drive -- with
    an installation of Windows on it -- to a smaller drive, automatically
    resizing it to fit", czyli potrafi przenieść dysk systemowy z większej
    partycji na mniejszą, zmniejszając rozmiar samej partycji systemowej, by
    zmieściła się na dysku o mniejszej pojemności, niż źródłowy.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 5. Data: 2022-03-11 23:58:33
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:uao64xdwkj3c.16or7xj9rcuyq$.dlg@40tude.net>
    user Adam pisze tak:

    > Producenci dysków SSD najczęściej udostępniają narzędia do
    > migracji. Wpinasz nowy, popychasz migrator, wyjmujesz stary i już.

    Samsung Data Migration

    Próbuję przenieść w10 155GB z hdd 1TB na Samsung 870 EVO 500GB
    predkość 32MB/s, czas prognozowany 2 godziny

    nie za wolno?

    Norton av wyłączony
    wiatraki wyją

    prędkość hdd sata0 powyżej 100MB/s