  • 1. Data: 2017-11-26 15:56:15
    Temat: Przerejestrowanie samochodu bez oddawania starych tablic
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Czy da rade jakos bezproblemowo przerejestrować samochód nie oddajac
    starych tablic?
    Np zgłaszajac w urzedzie ze sie je zgubiło np. w drodze do urzedu?

    Z ciekawosci - po co urzad chce zeby oddac im stare tablice? Złom
    zbieraja?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Chyba mam zdolności prekognicyjne - wczoraj rano, wyjmując resztki

  • 2. Data: 2017-11-26 16:01:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-11-26 o 15:56, Budzik pisze:
    > Z ciekawosci - po co urzad chce zeby oddac im stare tablice? Złom
    > zbieraja?

    Żebyś ty, albo ktoś inny, nie wykorzystał ich w bezprawnym celu. Coś jak
    unieważnienie dowodu (możesz zachować, ale z uciętym rogiem, aby nie
    można było nikogo wprowadzać w błąd odnośnie jego ważności).

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2017-11-26 16:44:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Żebyś ty, albo ktoś inny, nie wykorzystał ich w bezprawnym celu. Coś
    > jak unieważnienie dowodu (możesz zachować, ale z uciętym rogiem, aby
    > nie można było nikogo wprowadzać w błąd odnośnie jego ważności).

    A jezeli chciałbym wziac to ryzyko na siebie? :)
    Albo dostarczyc tablice do urzedu w pózniejszym terminie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć

  • 4. Data: 2017-11-26 18:49:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-11-26 o 16:44, Budzik pisze:
    > Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > A jezeli chciałbym wziac to ryzyko na siebie? :)

    Właśnie o to chodzi, że nikt nie chce dać tego ryzyka na ciebie.

    > Albo dostarczyc tablice do urzedu w pózniejszym terminie?

    Nie ma ku temu powodu.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2017-11-26 19:42:54
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 11/26/2017 4:01 PM, Liwiusz wrote:
    > unieważnienie dowodu (możesz zachować, ale z uciętym rogiem

    Tak na marginesie: który przepis reguluje waznośc/nieważność dokumentu z
    obcietym rogiem? Pytam bo kiedyś zapytałem i dowiedziałem się że
    "przeciez tak się robi" co dla urzedniczki było wystarczającym
    wyjaśnieniem, a dla mnie niebardzo.

  • 6. Data: 2017-11-26 20:15:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > obcietym rogiem? Pytam bo kiedyś zapytałem i dowiedziałem się że
    > "przeciez tak się robi" co dla urzedniczki było wystarczającym

    ROZPORZNDZENIE RADY MINISTRÓW
    w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz trybu post powania w sprawach
    wydawania
    dowodów osobistych, ich uniewa niania, wymiany, zwrotu lub utraty

    Odcięcie rogu to stara wersja:

    " odcina jeden z rogów uniewa nianego dowodu
    osobistego o powierzchni co najmniej 1 cm"

    Obecnie:

    " Unieważniony dowód osobisty, który został przedłożony w
    organie
    gminy, jest uszkadzany fizycznie przez
    pracownika organu gminy przez jego przecięcie lub przedziurkowanie w
    taki
    sposób, aby uszkodzeniu uległa fotografia
    wraz ze znakiem holograficznym."

    (sorry za kodowanie, ale kopiowałem z plików i nie chce mi się naprawiać :)

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2017-11-26 20:21:15
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 11/26/2017 8:15 PM, Liwiusz wrote:
    > ROZPORZNDZENIE RADY MINISTRÓW
    > w sprawie wzoru dowodu osobistego

    Ale tu mowa o innym dowodzie. Albo istnieje przepis regulujący
    wszystkie, albo każdy po kolei. Odcinano mi rogi na wielu dokumentach,
    nie tylko na dowodzie.

  • 8. Data: 2017-11-26 20:29:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Ale tu mowa o innym dowodzie. Albo istnieje przepis regulujący
    > wszystkie, albo każdy po kolei. Odcinano mi rogi na wielu dokumentach,
    > nie tylko na dowodzie.

    No to szukaj w ROZPORZĄDZENIE
    MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI1
    w sprawie rejestracji pojazdów Biura Ochrony Rządu, Policji, Agencji
    Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Centralnego Biura
    Antykorupcyjnego, Straży Granicznej i Krajowej Administracji Skarbowej
    wykorzystywanych przez Służbę Celno-Skarbową

  • 9. Data: 2017-11-26 22:00:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Właśnie o to chodzi, że nikt nie chce dać tego ryzyka na ciebie.

    Dlaczego?

    > Nie ma ku temu powodu.

    Pozwolisz ze ja to ocenie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Zbyt kocham moje szaleństwa, by nie przerażała mnie myśl,

  • 10. Data: 2017-11-26 22:08:26
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-11-26 15:56, Budzik wrote:
    > Czy da rade jakos bezproblemowo przerejestrować samochód nie oddajac
    > starych tablic?
    > Np zgłaszajac w urzedzie ze sie je zgubiło np. w drodze do urzedu?

    bedziesz musial napisac oswiadczenie ze pouczony i swiadomy
    odpowiedzialnosci itd. zglaszasz utrate

    a reszta jak zwykle

    oczywiscie jezeli nie utraciles to sliska sprawa