  • 1. Data: 2017-11-25 16:57:15
    Temat: Błędy przy tankowaniu zimą. Jak nie uszkodzić auta?
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    Błędy przy tankowaniu zimą. Jak nie uszkodzić auta?

    "Pierwszy błąd to tankowanie pod korek. Okazuje się, że maksymalnie
    wypełniony bak wcale nie jest zdrowy dla auta. - Nie powinniśmy kombinować z
    dolewaniem. Pierwsze odbicie, odkładamy pistolet i kończymy tankowanie "

    "Z drugiej strony nie można dać się zwariować i szczególnie zimą właściciele
    samochodów z silnikiem diesla powinni pamiętać o tym, by stan paliwa w baku
    był odpowiednio wysoki. Wtedy mniejsza szansa na to, by wytrąciła się
    parafina, która może zatkać filtr paliwa i unieruchomić auto"

    http://tvn24bis.pl/moto,99/bledy-przy-tankowaniu-sam
    ochodu-zima,793271.html

    Pozdrawiam,

  • 2. Data: 2017-11-25 18:01:06
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Twardy x...@x...onet.pl ...

> [...]
    > wypełniony bak wcale nie jest zdrowy dla auta. - Nie powinniśmy
    > kombinować z dolewaniem. Pierwsze odbicie, odkładamy pistolet i

    O w morde, teraz sie dowiedziałem.
    W scudo po odbiciu wchodzi jeszcze ładne pare litrów - zawsze tak
    dolewałem. 500 tysiecy na liczniku i jakos jeszcze jezdzi.
    Ale moze juz sie konczy przez ta moja nadgorliwosc?;-)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bóg ukrył piekło w samym sercu raju,

  • 3. Data: 2017-11-25 19:21:54
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 25.11.2017 o 16:57, Twardy pisze:

> [...]
    > stan paliwa w baku był odpowiednio wysoki. Wtedy mniejsza szansa na to,
    > by wytrąciła się parafina, która może zatkać filtr paliwa i unieruchomić

    Dlaczego szansa na wytrącenie się parafin miałaby być mniejsza, w
    przypadku pełnego baku?

    Chyba, że na tej zasadzie, że wódka staje się mocniejsza w miarę picia.
    Otwierasz butelkę, wypijasz kielonka... i nic. A pod koniec takiej
    "krowy"! Umoczysz usta i leżysz na glebie sponiewierany.

    Ani chybi, tak musi być z ON!

    --
    Kaczin

  • 4. Data: 2017-11-25 19:38:34
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Saturday, November 25, 2017 at 7:21:58 PM UTC+1, Kaczin wrote:

    > Dlaczego szansa na wytrącenie się parafin miałaby być mniejsza, w
    > przypadku pełnego baku?

    Szanasa w sumie taka sama, ale toto plywa na powierzchni i przy prawie pustym baku
    jest duze prawdopodobienstwo zassania, przy wyzszym poziomie bierze paliwo bez tego,
    co plywa na gorze ;)

    WS

  • 5. Data: 2017-11-25 20:00:34
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-11-25 o 19:38, WS pisze:
    > toto plywa na powierzchni
    Chyba nie pływa.

    https://i.ytimg.com/vi/DqQEj5qlRNU/maxresdefault.jpg

    https://www.youtube.com/watch?v=DqQEj5qlRNU

    Robert

  • 6. Data: 2017-11-25 23:45:10
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 11/25/2017 4:57 PM, Twardy wrote:
    > stan paliwa w baku był odpowiednio wysoki. Wtedy mniejsza szansa na to,
    > by wytrąciła się parafina

    Skąd parafina wie jaki wysoki jest stan paliwa?

  • 7. Data: 2017-11-26 00:40:08
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 25 listopada 2017 23:45:13 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Skąd parafina wie jaki wysoki jest stan paliwa?

    Moze jest tak ze parafina sie wytraca przy sciankach baku. Tam gdzie temperatura
    niższa. Ona sama dosyc dobrze izoluje więc jak bak pełny to centrum zbiornika ma
    szanse byc nadal ciekłe.

    Taka to prosta "inteligencja" parafiny.

  • 8. Data: 2017-11-26 07:20:03
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    Kaczin wrote:
    > W dniu 25.11.2017 o 16:57, Twardy pisze:
    >

    > Dlaczego szansa na wytrącenie się parafin miałaby być mniejsza, w
    > przypadku pełnego baku?

    Gdy paliwa w baku jest mniej, to w zbiorniku, szczególnie zimą, dochodzi do
    tak zwanej kondensacji. W efekcie, na ściankach zbiornika może pojawić się
    wilgoć. - Jeżeli wystąpi woda, to zostanie ona wypchnięta razem z benzyną do
    filtra lub innych elementów, których przekrój jest mały. Zamarznięta
    uniemożliwi dalszy rozruch samochodu

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2017-11-26 07:20:06
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

  • 10. Data: 2017-11-26 10:34:38
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 11/26/2017 7:20 AM, Twardy wrote:
    > Gdy paliwa w baku jest mniej, to w zbiorniku, szczególnie zimą, dochodzi
    > do tak zwanej kondensacji. W efekcie, na ściankach zbiornika może
    > pojawić się wilgoć. - Jeżeli wystąpi woda

    No ale miała być parafina :D