  • 41. Data: 2010-10-21 09:02:49
    Temat: Re: Przewody rozruchowe
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Nie - silnikowo to chyba raczej też jakiś tam wielki
    > olbrzym nie był.

    Ale to nie jest kwestia "olbrzymiego" silnika, a raczej
    mnogości odbiorników energii w samochodzie ;-). I co za tym
    idzie problemu spadków napięć w instalacji. Dlatego
    podwyższa się napięcie...
    Ale skoro twierdzisz że odpaliliście to widać było 12 V ;-)

  • 42. Data: 2010-10-21 10:57:17
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Thu, 21 Oct 2010 09:02:49 +0200, Robert_J napisał(a):

    > Ale skoro twierdzisz że odpaliliście to widać było 12 V ;-)

    Raczej tak, no chyba że moje superkabelki poradziły sobie nawet z takim
    problemem... ;-)))
    A na poważnie, to nie jestem teraz w stanie podać konkretnego modelu
    tego auta - to było ze 2-3 lata temu i po prostu nie pamiętam.

    A tak BTW - ktoś spotkał się osobiście (nie z opowiadań) z przypadkiem
    uszkodzenia auta/akumulatora podczas akcji użyczania prądu? Ciekawym,
    czy to rzeczywiście tak częste zjawisko.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 43. Data: 2010-10-21 12:53:50
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-10-21, Robert_J <d...@o...pl> wrote:

> [...]
    > podwyższa się napięcie...
    > Ale skoro twierdzisz że odpaliliście to widać było 12 V ;-)

    OIDP to w samochodach z instalacją 24V montuje się po prostu dwa
    akumulatory połączone szeregowo. Nie da się wtedy wpiąć swoim tylko w
    jeden?

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 44. Data: 2010-10-21 15:27:41
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Seba" <s...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > uszkodzenia auta/akumulatora podczas akcji użyczania prądu? Ciekawym,
    > czy to rzeczywiście tak częste zjawisko.

    Koledze ktorys z glownych bezpiecznikow pod maska poszedl.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 45. Data: 2010-10-25 09:17:32
    Od: Grejon <g...@g...pl>

    W dniu 2010-10-21 15:27, kamil pisze:

    > Koledze ktorys z glownych bezpiecznikow pod maska poszedl.

    Tak po prostu? Nie zrobił gdzieś zwarcia?

  • 46. Data: 2010-11-04 09:49:55
    Od: omega_fan <o...@n...org>

    On 10/19/2010 05:59 PM, Seba wrote:

    > Moje kable (samodzielnie wystrugane o przekroju podanym powyżej)
    > odpaliły siakiegoś Mana czy Dafa - mocno ciężarowego (chociaż to nie
    > ciągnik siodłowy - ot, taka solówka większych gabarytów), od ręki. Dawcą
    > prądowym była moja Lybra JTD - wszytsko odbyła się bez zbędnych emocji.
    > Sąsiad z parkingu do dzisiaj mi mówi 'dzień dobry' ;)

    Moje kable troche ciensze niz 16 mm^2, kupione kiedys w Norauto za 80 zl
    odpalily od reki na mrozie BMW 530D. Dawca byl Punto II 1.2 :)
    Jak kolega wlaczyl swiece zarowe to mi swiatla w Punto przygasly ;)
    ale zakrecil i odpalil. Zatem solidne kable to podstawa.