  • 1. Data: 2010-02-23 14:53:39
    Temat: Przykład z przyciskami.
    Od: "Lucjan J.A. Tumim" <L...@a...fm.pl>

    Czy ktoś mógłby podpowiedzieć mi gdzie znajdę gotowy przykład programu w
    którym mam jednolitą płaszczyznę i elementy które mogę wcisnąć jak przyciski
    a one się zmienią. Program powinien być w jakims języku skryptowym
    (oczywście gui graficzne a nie tekstowe)

    Coś jak matryca diód led i zapalanie ich za pomocą myszki. Najlepiej by nie
    były to gotowe przyciski, ale grafika bo kazdy 'przycisk' element do
    wcisnięcia będzie miał inny kształt i kolor.

    Może ktoś przeszukując internet znalazł coś takiego.
    Najlepiej ruby bo się uczę właśnie ;)

  • 2. Data: 2010-02-23 15:17:39
    Temat: Re: Przykład z przyciskami.
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Tue, 23 Feb 2010 15:53:39 +0100, Lucjan J.A. Tumim napisał(a):

> [...]
    > wcisnięcia będzie miał inny kształt i kolor.
    >

    > Może ktoś przeszukując internet znalazł coś takiego.

    Windowsowy Saper;)

  • 3. Data: 2010-02-23 15:28:38
    Od: "Lucjan J.A. Tumim" <L...@a...fm.pl>

    Jacek wrote:

    > Windowsowy Saper;)

    Jak by to bylo w gtk/tcl ruby/gui , perl lub jakos podobnie i dawalo
    mozliwosc dowolnych pol to tak!
    Dokaldnie cos takiego. Tylko ksztalt bylby inny.

  • 4. Data: 2010-02-23 16:30:04
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Lucjan J.A. Tumim pisze:

    > Jak by to bylo w gtk/tcl ruby/gui , perl lub jakos podobnie i dawalo
    > mozliwosc dowolnych pol to tak!
    > Dokaldnie cos takiego. Tylko ksztalt bylby inny.

    Python miał "od zawsze" sample GUI chyba to było w (TCL)TK.

  • 5. Data: 2010-02-24 07:13:52
    Od: "Waldek M." <w...@l...localdomain>

    Dnia Tue, 23 Feb 2010 16:28:38 +0100, Lucjan J.A. Tumim napisał(a):

    > Jak by to bylo w gtk/tcl ruby/gui , perl lub jakos podobnie i dawalo
    > mozliwosc dowolnych pol to tak!
    > Dokaldnie cos takiego. Tylko ksztalt bylby inny.

    Use google, Luke.
    http://code.google.com/p/bombz-gtk/
    http://forum.python.org.pl/index.php?action=printpag
    e;topic=420.0

    Dość łatwo zbudować GtkTable o rozmiarze X na Y i wypełnić w pętli
    przyciskami...

    Pozdrawiam,
    Waldek

  • 6. Data: 2010-02-24 07:24:56
    Od: "Lucjan J.A. Tumim" <L...@a...fm.pl>

    Waldek M. wrote:

> [...]
    e;topic=420.0

    > Dość łatwo zbudować GtkTable o rozmiarze X na Y i wypełnić w pętli

    Rozumiem, problem jest tylko w tym, ze kazdy przycisk jest inny. np. obrys
    zwierzątka, jabłuszka czy samolotu. To wszystko bedzie sie zmieniac dlatego
    chce skrypty by to poprawiac. Dość dokładnie napiałem w pierwszym poście, że
    nie chce by to byly przyciski. Ale chcę by się zmieniały. Po przycisnięciu
    trójkąta ma zmienić kolor itp.

    Może jest jakas funkcja zamieniająca grafike na obrys? Wtedy nawet mozna
    zrobic tabelkę:

    x,y (gdzie ma byc obrazek) grafika.jpg (sam obrazek 1:1) stan (wciśnięty czy
    nie)

  • 7. Data: 2010-02-24 09:25:28
    Od: WRonX <w...@-...wronx.net>

    Lucjan J.A. Tumim pisze:

> [...]
    > nie chce by to byly przyciski. Ale chcę by się zmieniały. Po przycisnięciu

    PHP+JS i troche zabawy?

    Pozdrawiam.
    --
    [= WRonX =] [= W...@-...NET =] [= http://WRonX.NET =]
    [= GCS/CC d->++ s+:- a- C++++$ U P>++ L+ !E W+++$ N++(+++) =]

  • 8. Data: 2010-02-24 15:59:22
    Od: "Lucjan J.A. Tumim" <L...@a...fm.pl>

    WRonX wrote:

    > PHP+JS i troche zabawy?

    Wyglada rozsądnie.

    Mam pytanie znasz jakis przykład?
    W html-u wspolczesnym jest chyba wstawianie w dowolne miejsce wiec nie bylo
    by problemem.

    Jesli znasz rozwiazanie to prosze powiedz gdzie cos takiego znajdę.

    Musze mieć liste obrazkow
    x,y obrazek 0|1 zapalony wyłączony
    i po klikaniu jakoś wyświetlić tę samą liste już klikalną bądz nie.

    JS obsluguje preźroczystość? np. obrazek byłby na przeźroczystym tle.

  • 9. Data: 2010-02-24 20:13:44
    Od: "Waldek M." <w...@l...localdomain>

    Dnia Wed, 24 Feb 2010 08:24:56 +0100, Lucjan J.A. Tumim napisał(a):
> [...]
    > nie chce by to byly przyciski. Ale chcę by się zmieniały. Po przycisnięciu

    No fakt - trochę zmylił mnie temat posta :-)

    Piszesz, ze obrazki mogą mieć różne kształty i kolory - czy rozmiary też?
    Jeśli rozmiar jest stały, to może pokombinować podobnie, jak poprzednio,
    czyli GtkTable wypełnione GtkImage, a każde z nich w GtkEventBox?
    Po czym na zdarzenia typu GDK_BUTTON_PRESS_MASK, GDK_BUTTON_RELEASE_MASK
    "zaczepić" podmianę obrazka:
    http://www.justlinux.com/forum/archive/index.php/t-1
    32908.html

    Acz fakt, że przy zabawie z JS pewnie byłoby łatwiej.

    Pozdrawiam,
    Waldek

  • 10. Data: 2010-02-24 20:26:09
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@g...com>

    Lucjan J.A. Tumim pisze:
> [...]
    > wcisnięcia będzie miał inny kształt i kolor.
    >
    > Może ktoś przeszukując internet znalazł coś takiego.

    Brzmi jak Flash.

    JD