  • 1. Data: 2009-11-17 16:14:53
    Temat: Przyzwoity laptop
    Od: Tomasz Bątor <m...@k...pl>

    Cześć,

    Bezskutecznie (jak na razie) poszukuję laptopa o poniższych parametrach
    (posortowane wg ważności):

    - rozdzielczość 1680x1050 lub większa
    - dobra jakość matrycy (kolory, kąty widzenia)
    - przynajmniej core 2 duo
    - 4 gb ram
    - grafika na poziomie GF 130M
    - preferowana matowa matryca
    - wyjście HDMI
    - wyjście e-SATA

    Z moich poszukiwań wyłonił się kandydat pod postacią MSI GX723, ale martwi
    mnie glare i słabe podświetlenie
    (http://laptopy.info.pl/recenzje_notebooki/MSI_GX723
    /92). Również GX620
    wyglądałby świetnie, gdyby nie dosyć mocne słowa krytyki ("W porównaniu z
    ekranami lustrzanymi zauważa się sporą różnicę na niekorzyść(...) Niewiele
    ponad 100 cd/m? (...) Obraz jednak jest dość ciemny." ->
    http://www.notebookcheck.pl/Recenzja-MSI-GX620.11704
    .0.html). Obecnie
    używam raczej dobrze ocenianego Lenovo IdeaPad Y550 i trochę się boję, aby
    czasem nowy sprzęt nie okazał się jakościowo zauważalnie gorszy.

    Możecie coś polecić bądź skomentować powyższy akapit? Laptop będzie służył
    do wszystkiego jako komputer stacjonarny.

    Jeszcze jedno: są w Polsce sklepy w których można sobie laptopa
    skonfigurować? (mniej/więcej pamięci, bez dysku, bez systemu itp)

    t.

    --
    _______ _______ ____ ____ _______ _______
    _\__ __/___\ /___\ _\/ /__\ __)___\ __/_

  • 2. Data: 2009-11-17 16:38:06
    Temat: Re: Przyzwoity laptop
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Tomasz Bątor pisze:
    > Bezskutecznie (jak na razie) poszukuję laptopa o poniższych parametrach
    > (posortowane wg ważności):

    Bo te parametry nie są najważniejsze w komputerach przenoś-
    nych. Charakteryzują raczej komputery stacjonarne.

    > Możecie coś polecić bądź skomentować powyższy akapit? Laptop będzie służył
    > do wszystkiego jako komputer stacjonarny.

    Z uporem maniaka zapytam: co stoi zatem na przeszkodzie, by
    kupić komputer stacjonarny? Będziesz biegał z tak wypaśnym
    sprzętem po mieście raz w tygodniu co najmniej?

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 3. Data: 2009-11-17 16:48:01
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

> [...]
    > (posortowane wg ważności):
    >
    > - rozdzielczość 1680x1050 lub większa
    > - dobra jakość matrycy (kolory, kąty widzenia)

    Moim zdaniem takiego na polskim rynku nie ma. Przez "dobra jakość matrycy"
    rozumiałbym matrycę S-IPS, PVA albo MVA. Takie matryce były/są w niektórych
    Dellach i IBMach, raczej z półki 4-6 tysięcy złotych.

    A żeby jeszcze matowa to w ogóle będzie jazda... Niestety polskie
    społeczeństwo dało się wyruchać specom od marketingu i uwierzyło, że tańsze
    błyszczące dziadostwo jest lepsze niż mat ;)

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]

    http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z moich podróży

  • 4. Data: 2009-11-17 17:02:38
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

    > Bo te parametry nie są najważniejsze w komputerach przenoś-
    > nych. Charakteryzują raczej komputery stacjonarne.

    Też mam wrażenie, że - o ile nie chcesz zainwestować naprawdę dużej kwoty -
    warto rozważyć zestaw: laptop + stacjonarny + dobry monitor + oprogramowanie
    do synchronizacji, żeby mieć to samo na obu.

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]

  • 5. Data: 2009-11-17 17:06:45
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > - rozdzielczość 1680x1050 lub większa
    > - dobra jakość matrycy (kolory, kąty widzenia)
> [...]

    Asus N90SV-UZ022K

    > Możecie coś polecić bądź skomentować powyższy akapit?
    > Laptop będzie służył do wszystkiego jako komputer stacjonarny.

    Mogę tylko powtórzyć za Radosławem, ale i tak się nie dasz przekonać.

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 6. Data: 2009-11-17 17:23:55
    Od: Tomasz Bątor <m...@k...pl>

    Dnia Tue, 17 Nov 2009 17:38:06 +0100, Radosław Sokół napisał(a):

    > Bo te parametry nie są najważniejsze w komputerach przenoś-
    > nych. Charakteryzują raczej komputery stacjonarne.

    Wiem, lubię komputery stacjonarne :)

    > Z uporem maniaka zapytam: co stoi zatem na przeszkodzie, by
    > kupić komputer stacjonarny? Będziesz biegał z tak wypaśnym
    > sprzętem po mieście raz w tygodniu co najmniej?

    Nie. Po prostu musi się zmieścić do samolotu.

    t.

    --
    _______ _______ ____ ____ _______ _______
    _\__ __/___\ /___\ _\/ /__\ __)___\ __/_

  • 7. Data: 2009-11-17 17:37:07
    Od: Tomasz Bątor <m...@k...pl>

    Dnia Tue, 17 Nov 2009 17:48:01 +0100, =Marcos= napisał(a):

    > Moim zdaniem takiego na polskim rynku nie ma. Przez "dobra jakość matrycy"
    > rozumiałbym matrycę S-IPS, PVA albo MVA. Takie matryce były/są w niektórych

    Na to nawet nie liczę. Miałem na myśli dobrą TNkę sterowaną dobrą
    elektroniką.

    > Dellach i IBMach, raczej z półki 4-6 tysięcy złotych.

    Mam wrażenie, że laptop nastawiony na obróbkę grafiki (a pewnie tacy są
    docelowi odbiorcy sprzętu z czymś innym niż TN) nie spełniałby reszty moich
    oczekiwań.

    > A żeby jeszcze matowa to w ogóle będzie jazda... Niestety polskie
    > społeczeństwo dało się wyruchać specom od marketingu i uwierzyło, że tańsze
    > błyszczące dziadostwo jest lepsze niż mat ;)

    Oj tam, błyszczące nie jest takie złe, mam w monitorze i jestem zadowolony.
    Aczkolwiek nie widziałem jeszcze testu porównawczego w którym ktoś by
    ściągnął lustro i opisał różnicę... :)

    t.

    --
    _______ _______ ____ ____ _______ _______
    _\__ __/___\ /___\ _\/ /__\ __)___\ __/_

  • 8. Data: 2009-11-17 17:42:14
    Od: Tomasz Bątor <m...@k...pl>

    Dnia Tue, 17 Nov 2009 18:06:45 +0100, Michał napisał(a):

    > Asus N90SV-UZ022K

    Dzięki, poczytam. Masz jakiegoś linka z wyjaśnieniem znaczenia symboli po
    'N90SV'?

    > Mogę tylko powtórzyć za Radosławem, ale i tak się nie dasz przekonać.

    Przekonanie nie ma tu nic do rzeczy...

    t.

    --
    _______ _______ ____ ____ _______ _______
    _\__ __/___\ /___\ _\/ /__\ __)___\ __/_

  • 9. Data: 2009-11-17 18:14:20
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Tomasz Bątor pisze:
    > Nie. Po prostu musi się zmieścić do samolotu.

    Ale:

    a) bo chcesz go kupić za granicą?

    b) bo raz chcesz go przewieźć za granicę?

    c) bo regularnie będziesz z nim latał samolotem?

    Jedynie przypadek c) uzasadnia sensowność kupna komputera
    przenośnego. Pomijam to, że a) jest obecnie zupełnie bez
    sensu.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 10. Data: 2009-11-17 18:51:02
    Od: "B.G" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Tomasz Bątor" <m...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Możecie coś polecić bądź skomentować powyższy akapit? Laptop będzie służył
    > do wszystkiego jako komputer stacjonarny.

    Jeśli już upierasz się że musisz kupić notebooka, to pozwolę sobie coś Ci
    doradzić.
    Nie patrz specjalnie na jakość matrycy w kupowanym notebooku. Zadbaj aby
    miał wyjście video DVI/HDMI oraz kup sobie do tego normalny monitor z DVI,
    może być niedrogi poleasingowy DELL, F-S albo coś podobnego ale koniecznie
    na matrycy PVA albo MVA. Zapłacisz kilka stów a obraz z niego niczym
    turbodymomen zawstydzi wyświetlacz z notebooka.
    Kup sobie koncentrator USB z zasilaczem. Włączysz go tylko do jednego
    gniazda w notebooku a do niego podłączysz normalną klawiaturę, mysz,
    drukarkę itp. co tam chcesz. Zadbasz o zdrowie dłoni a dodatkowo nie
    będziesz miał galimatiasu kablowego bezpośrednio wyrastającego z notebooka.
    Nie wiem czy jest jakiś szczególny powód brandzlować się e-satą (oczywiście
    jest szybsze) - IMO zakup uniwerslaną kieszeń SATA/PATA na USB, albo wręcz
    jej karykaturę w postaci uniwersalnego kabelka (mostka) zakończonego z
    jednej strony wtykiem USB a z drugiel "multiwtyczką" PATA 3,5cala, PATA 2,5
    cala i SATA. Podłączysz do tego co chcesz.
    Uzyskasz komfort pracy jak na maszynie stacjonarnej, będziesz mógł sobie
    swobodnie rozstawić klawiaturę i mysz względem monitora, dowolnie ustawić
    monitor. Po odłączeniu monitora i koncentratora USB możesz notebooka zabrać
    na wycieczkę.
    To tak tylko zupełnie moim zdaniem, nie mogę patrzeć jak ludzie w domach
    męczą się na notebookach :/ Taki trynd niestety.

    --
    B.G