  • 1. Data: 2012-01-19 10:32:09
    Temat: Pspice, narastająca amplituda
    Od: "Tomi" <p...@n...pl>

    Witam
    Może ktoś ma pomysła jak skonfigurować Pspica żeby dokonać analizy
    sinusoidą, ale narastającą ?

    Pozrawiam
    Tomi

  • 2. Data: 2012-01-19 11:59:00
    Temat: Re: Pspice, narastaj?ca amplituda
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2012-01-19 11:32, Tomi pisze:
    > Witam
    > Mo?e kto? ma pomys?a jak skonfigurowa? Pspica ?eby dokona? analizy
    > sinusoid?, ale narastaj?c? ?

    Pewnie musisz skorzystać ze źródła sterowanego.

    Pozdrawiam

    DD

  • 3. Data: 2012-01-19 12:41:46
    Temat: Re: Pspice, narastająca amplituda
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Tomi" <p...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Może ktoś ma pomysła jak skonfigurować Pspica żeby dokonać analizy
    > sinusoidą, ale narastającą ?

    Ja bym użył z biblioteki abm element MULT.
    Na jedno wejście sinus na drugie napięcie narastające.
    Przed chwilą sprawdziłem - działa.
    P.G.

  • 4. Data: 2012-01-19 15:42:18
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2012-01-19 13:41, Piotr Gałka pisze:

    > Ja bym użył z biblioteki abm element MULT.
    > Na jedno wejście sinus na drugie napięcie narastające.
    > Przed chwilą sprawdziłem - działa.
    > P.G.

    Ja wrzuciłem VSTIM - można mnóstwo rzeczy ustawić i nic dodatkowego nie
    potrzeba.

    Pozdrawiam

    DD

  • 5. Data: 2012-01-19 18:19:28
    Od: Piblokto <t...@g...pl>

    W dniu 2012-01-19 11:32, Tomi pisze:
    > Witam
    > Może ktoś ma pomysła jak skonfigurować Pspica żeby dokonać analizy
    > sinusoidą, ale narastającą ?

    W LTSpice trzeba przypisać theta wartość ujemną.

  • 6. Data: 2012-01-20 08:50:50
    Od: Marek Panek <p...@g...pl>

    W dniu 2012-01-19 11:32, Tomi pisze:
    > Witam
    > Mo?e kto? ma pomys?a jak skonfigurowa? Pspica ?eby dokona? analizy
> [...]
    Nie trzeba konfigurować. Wystarczy użyć jako źródła napięcia (SIN) -
    tłumiony sygnał harmoniczny. Składnia:
    Vnazwa w1 w2 sin(Voff Vampl freq td df phase)
    Voff - napięcie (stałe) przesunięcia)
    td - czas opóźnienia
    df - dampfing faktor - kluczowy parametr - jeśli dodatni to sinusoida
    ekspnencjalnie maleje, u Ciebie powiniwn byc ujemny
    pozoatałe chyba oczywiste
    pzdrw
    marpan

  • 7. Data: 2012-01-20 10:15:15
    Temat: Pspice, narastająca amplituda nie działa dalej
    Od: "Tomi" <p...@n...pl>

    Bardzo, bardzo dziękuje za zainteresowanie, niestety nie udaje mi się zmusić
    który kolwiek sposób do pracy generatora (jestem dupa).

    Proszę o więcej szczegółów jak to skonfigurować czyli co gdzie wpisać.

    Pozdrawiam

    Tomi

  • 8. Data: 2012-01-20 10:25:50
    Temat: Re: Pspice, narastaj?ca amplituda nie dzia?a dalej
    Od: Marek Panek <p...@g...pl>

    W dniu 2012-01-20 11:15, Tomi pisze:
    > Bardzo, bardzo dzi?kuje za zainteresowanie, niestety nie udaje mi si? zmusi?
    > kt?ry kolwiek spos?b do pracy generatora (jestem dupa).
    >
    > Prosz? o wi?cej szczeg??w jak to skonfigurowa? czyli co gdzie wpisa?.
    >

    > Pozdrawiam
    >
    > Tomi

    Opisz na priva zagadnienie i napisz jakim programen się posługujesz?
    marpan

  • 9. Data: 2012-01-20 12:24:28
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > Bardzo, bardzo dziękuje za zainteresowanie, niestety nie udaje mi się
    > zmusić który kolwiek sposób do pracy generatora (jestem dupa).
    >
    > Proszę o więcej szczegółów jak to skonfigurować czyli co gdzie wpisać.

    Moja metoda daje taki plik Schematic1.sch (2302 bajty)
    Linie w nim oddzielone są tylko LF
    Jak skopiowałem to tu, a potem stąd do notatnika i zapis do pliku x.sch
    (2420 bajtów bo linie oddzielone CR LF) to przy otwieraniu PSpice pisze
    "Invalid Page offest" po czym otwiera go i dalej wszystko działa.
    ====================================
    *version 9.1 997002878
    u 18
    MULT? 2
    V? 3
    R? 2
    ? 2
    @libraries
    @analysis
    .TRAN 1 0 0 0
    +0 0ns
    +1 1m
    @targets
    @attributes
    @translators
    a 0 u 13 0 0 0 hln 100 PCBOARDS=PCB
    a 0 u 13 0 0 0 hln 100 PSPICE=PSPICE
    a 0 u 13 0 0 0 hln 100 XILINX=XILINX
    @setup
    unconnectedPins 0
    connectViaLabel 0
    connectViaLocalLabels 0
    NoStim4ExtIFPortsWarnings 1
    AutoGenStim4ExtIFPorts 1
    pageloc 1 0 1830
    @status
    n 0 112:00:20:13:10:09;1327061409 e
    s 2832 112:00:20:13:10:13;1327061413 e
    *page 1 0 970 720 iA
    @ports
    port 5 AGND 220 310 h
    port 6 AGND 270 340 h
    port 8 AGND 360 340 h
    @parts
    part 2 MULT 310 300 h
    a 0 sp 0 0 16 32 hln 100 PART=MULT
    a 0 a 0:13 0 0 0 hln 100 PKGREF=MULT1
    a 1 ap 0 0 10 2 hln 100 REFDES=MULT1
    part 7 R 360 340 v
    a 0 sp 0 0 0 10 hlb 100 PART=R
    a 0 s 0:13 0 0 0 hln 100 PKGTYPE=RC05
    a 0 s 0:13 0 0 0 hln 100 GATE=
    a 0 a 0:13 0 0 0 hln 100 PKGREF=R1
    a 0 ap 9 0 15 0 hln 100 REFDES=R1
    part 3 VSIN 270 300 h
    a 0 a 0:13 0 0 0 hln 100 PKGREF=V1
    a 1 ap 9 0 20 10 hcn 100 REFDES=V1
    a 1 u 0 0 0 0 hcn 100 DC=0
    a 1 u 0 0 0 0 hcn 100 AC=1
    a 1 u 0 0 0 0 hcn 100 VOFF=0
    a 1 u 0 0 0 0 hcn 100 VAMPL=1
    a 1 u 0 0 0 0 hcn 100 FREQ=10k
    part 4 VPULSE 220 270 h
    a 0 a 0:13 0 0 0 hln 100 PKGREF=V2
    a 1 ap 9 0 20 10 hcn 100 REFDES=V2
    a 1 u 0 0 0 0 hcn 100 DC=0
    a 1 u 0 0 0 0 hcn 100 AC=0
    a 1 u 0 0 0 0 hcn 100 V1=0
    a 1 u 0 0 0 0 hcn 100 V2=1
    a 1 u 0 0 0 0 hcn 100 TD=0
    a 1 u 0 0 0 0 hcn 100 TR=1m
    a 1 u 0 0 0 0 hcn 100 TF=1m
    a 1 u 0 0 0 0 hcn 100 PW=1m
    a 1 u 0 0 0 0 hcn 100 PER=4m
    part 1 titleblk 970 720 h
    a 1 s 13 0 350 10 hcn 100 PAGESIZE=A
    a 1 s 13 0 180 60 hcn 100 PAGETITLE=
    a 1 s 13 0 300 95 hrn 100 PAGENO=1
    a 1 s 13 0 340 95 hrn 100 PAGECOUNT=1
    part 17 nodeMarker 360 300 h
    a 0 s 0 0 0 0 hln 100 PROBEVAR=
    a 0 a 0 0 4 22 hlb 100 LABEL=1
    @conn
    w 10
    s 220 270 320 270 9
    s 320 270 320 290 11
    w 14
    s 270 300 310 300 13
    w 16
    s 340 300 360 300 15
    @junction
    j 220 310
    + s 5
    + p 4 -
    j 270 340
    + s 6
    + p 3 -
    j 360 340
    + s 8
    + p 7 1
    j 220 270
    + p 4 +
    + w 10
    j 320 290
    + p 2 IN1
    + w 10
    j 270 300
    + p 3 +
    + w 14
    j 310 300
    + p 2 IN2
    + w 14
    j 360 300
    + p 7 2
    + w 16
    j 340 300
    + p 2 OUT
    + w 16
    j 360 300
    + p 17 pin1
    + p 7 2
    j 360 300
    + p 17 pin1
    + w 16
    @attributes
    a 0 s 0:13 0 0 0 hln 100 PAGETITLE=
    a 0 s 0:13 0 0 0 hln 100 PAGENO=1
    a 0 s 0:13 0 0 0 hln 100 PAGESIZE=A
    a 0 s 0:13 0 0 0 hln 100 PAGECOUNT=1
    @graphics
    ===================================

  • 10. Data: 2012-01-20 14:11:17
    Od: Marek Panek <p...@g...pl>

    W dniu 2012-01-20 13:24, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > (2420 bajtów bo linie oddzielone CR LF) to przy otwieraniu PSpice pisze
    > "Invalid Page offest" po czym otwiera go i dalej wszystko działa.

    cut

    Człowieku po co taka armata na muchę.
    1. Wątkodawca mówił o PSpice
    2. I analizie z udziałem sinusoidy o narastającej amplitudzie
    Więc:
    3. Opis układu:
    Szeregowo połączone dwa rezystory (1k)- dzielnik, przyłączone do źródła
    napięcia V1, które właśnie definiuje eksponencjalnie rosnace napięcie
    sinusoidalne o częstotliwosci 1kz i amplitudzie 1V

    sinus rosnacy
    v1 1 0 SIN( 0 1 1.000E3 0 -150 0 )
    r1 1 2 1k
    r2 2 0 1k
    .tran 0.01m 10m
    .probe
    .end

    Każdy z symulatorów opartych na spice może zaczytać ten zbiór wejściowy
    pzdrw
    pan-mar