  • 11. Data: 2012-01-20 17:20:18
    Temat: Re: Pspice, narastająca amplituda nie działa dalej
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Marek Panek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:jfbsm7$4t2$1@inews.gazeta.pl...

    > cut
    >
    > Człowieku po co taka armata na muchę.

    Jaka armata.
    Położyłem 2 źródła napięciowe (VSIN i VPULSE), jeden element mnożący (MULT)
    i rezystor (może niepotrzebny, ale generalnie PSpice nie lubi nie
    obciążonych wyjść).
    Wszystko razem nie więcej jak minuta roboty.
    A wielkością generowanych plików przestałem się interesować gdy jedno
    zdjęcie może być większe niż pojemność HD mojego drugiego PC-ta (pierwszy
    był bez HD).
    W ogóle nie wnikałem w treść pliku - chciałem aby można było go sobie
    skopiować, a że tekstowy to.....

    > 1. Wątkodawca mówił o PSpice
    > 2. I analizie z udziałem sinusoidy o narastającej amplitudzie
    > Więc:
    > 3. Opis układu:
    > Szeregowo połączone dwa rezystory (1k)- dzielnik, przyłączone do źródła
    > napięcia V1, które właśnie definiuje eksponencjalnie rosnace napięcie
    > sinusoidalne o częstotliwosci 1kz i amplitudzie 1V

    Nie zauważyłem, że ma być eksponencjalnie rosnące.
    Mój układ daje liniowo narastającą amplitudę (źródło Pulse odpowiednio długi
    czas narastania).

    > sinus rosnacy
    > v1 1 0 SIN( 0 1 1.000E3 0 -150 0 )
    > r1 1 2 1k
    > r2 2 0 1k
    > .tran 0.01m 10m
    > .probe
    > .end
    >
    > Każdy z symulatorów opartych na spice może zaczytać ten zbiór wejściowy

    Ostatni raz ręcznie pisałem plik do Spice jakieś 18 lat temu.
    Teraz nie wiedziałbym jak wykorzystać taki przykład aby pobudzić nim
    namalowany schemat.
    P.G.
    P.S.
    Bardzo mi się w swoim czasie przydał element VPWL_FILE bo mam oscyloskop
    cyfrowy (Hameg) bez FFT.

  • 12. Data: 2012-01-23 07:54:57
    Od: Marek Panek <p...@g...pl>

    W dniu 2012-01-20 18:20, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > P.G.
    > P.S.
    > Bardzo mi się w swoim czasie przydał element VPWL_FILE bo mam oscyloskop

    Ech, pokolenie "klikaczy" i zintegrowanych pakietów. Zapewniam Cię, że i
    w pspice i orcadzie i ltspice (aspółczesnych, z bajerami) da się
    zaczytać i wykonać zbiór *.cir. Co do "eksponencjalności" - zgoda,
    wątkodawca nie określił sposobu narostu sinusa. Przyznaj jednak, że
    pojedyncza definicja źródła jest jednak bardziej prosta od "elementu
    złożonego z dwu źtódeł i elementu mnożącego
    pzdrw
    pan-mar

  • 13. Data: 2012-01-23 10:33:14
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 23.01.2012 08:54, Marek Panek pisze:
    > Ech, pokolenie "klikaczy" i zintegrowanych pakietów. Zapewniam Cię, że i
    > w pspice i orcadzie i ltspice (aspółczesnych, z bajerami) da się
    > zaczytać i wykonać zbiór *.cir.
    Ja w sumie wolę już VHDL-AMS, mimo tego, że narzędzia od MG bywają dość
    toporne (np nie kompilują niektórych poprawnych językowo konstrukcji z
    generate). Spice jest dla mnie strasznie nieczytelny.

    Michoo

  • 14. Data: 2012-01-23 12:26:33
    Od: Marek Panek <p...@g...pl>

    W dniu 2012-01-23 11:33, Michoo pisze:

    --- cut ---

    > Ja w sumie wolę już VHDL-AMS, mimo tego, że narzędzia od MG bywają dość
    > toporne (np nie kompilują niektórych poprawnych językowo konstrukcji z
    > generate). Spice jest dla mnie strasznie nieczytelny.

    Ja w większości (jak już) to bawię się analogówką i to średnich mocy,
    więc dla mnie PSpice i to o zgrozo w wersji DOS-owej ;-) jest balsamem
    na wszelkiego rodzaju "ułatwienia" wersji zintegrowanych ("fUr idioten").
    pzdrw
    pan-mar

  • 15. Data: 2012-01-23 12:43:28
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2012-01-23 13:26, Marek Panek pisze:
> [...]
    > więc dla mnie PSpice i to o zgrozo w wersji DOS-owej ;-) jest balsamem
    > na wszelkiego rodzaju "ułatwienia" wersji zintegrowanych ("fUr idioten").

    Jakbyś wiedział, kogo wyzwałeś od "klikaczy"...
    ;)

    Pozdrawiam

    DD

  • 16. Data: 2012-01-23 14:05:55
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > Ja w większości (jak już) to bawię się analogówką i to średnich mocy, więc
    > dla mnie PSpice i to o zgrozo w wersji DOS-owej ;-) jest balsamem na
    > wszelkiego rodzaju "ułatwienia" wersji zintegrowanych ("fUr idioten").

    Dopóki komputery były pod DOS-em to się wiedziało wszystko, co się dzieje.
    W 1988 mieliśmy w firmie nawet swoją wersję polskiej klawiatury (naciskało
    się "Alt", puszczało i potem odpowiedni klawisz - nie kolidowało z niczym).
    A teraz z definicji jest razem (ALT + znak) i np. pod Borland C++ 5 trzeba
    kombinować aby wpisać ć czy ś.
    P.G.

  • 17. Data: 2012-01-23 14:13:00
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Piotr,

> [...]
    > A teraz z definicji jest razem (ALT + znak) i np. pod Borland C++ 5 trzeba

    Nciśnięcie i puszczenie klawisza Alt otwierało menu pod desqview i
    strasznie to przeszkadzało :(

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 18. Data: 2012-01-23 14:15:05
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > Ech, pokolenie "klikaczy" i zintegrowanych pakietów. Zapewniam Cię, że i w
    > pspice i orcadzie i ltspice (aspółczesnych, z bajerami) da się zaczytać i
    > wykonać zbiór *.cir.

    Podziwiam ludzi, dla których *.cir sprzed kilkunastu lat jest tak samo łatwo
    czytelny jak *.sch z tego samego czasu.

    > Co do "eksponencjalności" - zgoda, wątkodawca nie określił sposobu narostu
    > sinusa. Przyznaj jednak, że pojedyncza definicja źródła jest jednak
    > bardziej prosta od "elementu złożonego z dwu źtódeł i elementu mnożącego

    Przyznaję.

    P.G.

  • 19. Data: 2012-01-23 15:32:31
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > Nciśnięcie i puszczenie klawisza Alt otwierało menu pod desqview i
    > strasznie to przeszkadzało :(

    Tę nakładkę o której pisałem to nie ja napisałem tylko brat, więc głowy nie
    dam, ale na 99% reszta systemu nie dowiadywała się o naciśnięciu i
    puszczeniu Alt jeśli po tym następował jeden z odpowiednich klawiszy.
    Mieliśmy w tym też możliwość definiowania jednego makra (chyba Alt i [,,,
    Alt i ] i potem Alt i m) - czasem mi się przydawało. Przykład -
    kilkadziesiąt linijek definiujących zawartość kolejnych obiektów tej samej
    struktury (opisy mnemoników 51-ki). Zmiana koncepcji - rezygnacja z któregoś
    z pól struktury. Makro pozwoliło usunąć odpowiedni fragment każdej linijki.
    Teraz miał bym kłopot z taką operacją gdyby pola nie były zgrane w pionie.
    Wydaje mi się, że używany wtedy przeze mnie edytor nie miał funkcji znajdź i
    zastąp - to też załatwiałem tym makrem.
    P.G.

  • 20. Data: 2012-01-23 15:42:52
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Piotr,

    > Tę nakładkę o której pisałem to nie ja napisałem tylko brat, więc głowy nie
    > dam, ale na 99% reszta systemu nie dowiadywała się o naciśnięciu i
    > puszczeniu Alt jeśli po tym następował jeden z odpowiednich klawiszy.

    Ale to nacisnięcied i puszczenie Alt w desqview było bardzo ważne i
    nie mogło byc przykrywane przez driver klawiatury. Trafił do mnie
    kiedyś taki i miałem spory kłopot.

> [...]
    > Wydaje mi się, że używany wtedy przeze mnie edytor nie miał funkcji znajdź i

    Edytor Borlanda nie miał znajdź i zastąp? Nie wierzę. Na szczęście mam
    starego TrupoPaszczala na dysku (legalny - Borland kiedyś udostepnił
    TP3 i TC) i jak wół jest - Ctrl-Q A.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl