  • 1. Data: 2012-07-14 08:41:53
    Temat: Pytanie o ceny i jakość kasków.
    Od: WW <w...@v...pl>

    Witam.

    Dopiero zaczyna swoja przygodę z jednośladem.
    Chce kupić kask otwarty, z blendą przezroczysta i przyciemnianą.
    Rozpiętość cen jest jednak ogromna, od poniżej 100 zł do ponad 1000 zł.
    Domyślam się, że to ma związek z jakością /chińskością kasku.

    Jak je odróżnić, jakie firmy są godne polecenia?
    W końcu, to moja głowa.

    Wstępnie wybrałem, "na ekranie", Nolan N43 clasic.
    Nosze okulary.

    Pozdrawiam
    WW

  • 2. Data: 2012-07-14 09:20:17
    Temat: Re: Pytanie o ceny i jakość kasków.
    Od: Magic <m...@w...pl>

    W dniu 2012-07-14 08:41, WW pisze:
    > Witam.

    Witek.

> [...]
    > Rozpiętość cen jest jednak ogromna, od poniżej 100 zł do ponad 1000 zł.
    > Domyślam się, że to ma związek z jakością /chińskością kasku.

    Nie tylko, głównie z marką i stopniem komplikacji, np czy blenda jest
    wewnętrzna czy zewnętrzna, wyściółka wyjmowana do prania itp.

    > Jak je odróżnić, jakie firmy są godne polecenia?

    Organoleptycznie. Kask trzeba przymierzyć, sprawdzić czy nie uwiera, nie
    irytuje jakimiś drobiazgami (np krawędzią szyby w polu widzenia,
    sposobem otwierania/rozpinania).

    > Wstępnie wybrałem, "na ekranie", Nolan N43 clasic.

    Używam starszej wersji takiego na skuta i Teśkę, powinieneś być
    zadowolony. Kaski dobrze wykonane, sprawdź czy mechanizm opuszczania
    blendy działa płynnie, można go obsłużyć w rękawicy i czy dolna krawędź
    blendy nie przeszkadza Ci w jakiś sposób (np zahaczasz o nią nosem albo
    kończy się w środku pola widzenia).

    BTW używa ktoś ncoma ? Jakie doświadczenia ?

    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250/vfr800/k11rs.
    weFAQ&v=qvj

  • 3. Data: 2012-07-14 09:31:48
    Od: Mikolaj Jopczynski <m...@g...com>

    W dniu 2012-07-14 08:41, WW pisze:

    > Nosze okulary.

    Nie testowalem innych kaskow, ale w moim nolanie okulary mi nie wchodza
    i jezdze w kontaktach jednodniowych.

    --
    Pozdrawiam,
    Mikolaj Jopczynski

    tel. 32 7 400 000, faks 32 7 400 004, gg: 311167, www.tychy-online.pl
    Znajdz nas na portalu Facebook: www.facebook.com/TychyOnline, Hotspot
    Tychy: www.hotspot.tychy.pl

  • 4. Data: 2012-07-14 09:54:18
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    W ostatnim motocyklu (sierpień z Hondą NC700X na okładce) jest test
    jetów. Wg. nich najlepszy jest IXS HX 87 Cafe rider ale ten nie ma
    szybki ani blendy:(

    --
    Qlfon, Lublin
    Triumph Sprint ST 1050

  • 5. Data: 2012-07-14 11:08:33
    Od: Szymon Machel <s...@i...pl>

    W dniu 2012-07-14 09:31, Mikolaj Jopczynski pisze:

    > Nie testowalem innych kaskow, ale w moim nolanie okulary mi nie wchodza
    > i jezdze w kontaktach jednodniowych.

    Mam Nolana 43 (z odpinaną szczęką). Noszę okulary i ani blenda,
    ani szybka nie przeszkadza. Szkoda tylko, że nie ma możliwości
    częściowego domknięcia. Tylko dwa położenia szybki: góra i dół.
    Ma za to kołki na pinloka i to się przydaje.
    Wygodny i lekki kask.

    Szymon

  • 6. Data: 2012-07-14 13:42:56
    Od: J_K_K <j...@i...fm>

    W dniu 2012-07-14 09:20, Magic pisze:

    > BTW używa ktoś ncoma ? Jakie doświadczenia ?

    Ja się "przymierzam", tylko cena BT + classic powala
    - więcej od samego kasku (N103) :(

    Nie do końca jest dla mnie jasne, ile jednocześnie urządzeń da się
    sparować - przydała by się nawigacja + telefon + intercom jednocześnie,
    a jak jeszcze było by radio (FM) to nie było by źle ;)
    --

    Pzdr

    J_K_K

  • 7. Data: 2012-07-14 16:49:28
    Od: Mikolaj Jopczynski <m...@g...com>

    W dniu 2012-07-14 13:42, J_K_K pisze:

> [...]
    > sparować - przydała by się nawigacja + telefon + intercom jednocześnie,
    > a jak jeszcze było by radio (FM) to nie było by źle ;)

    Z zalozenia masz jedno parowanie, jak jest bardziej wypasiony bt to
    mozesz dwa.

    Ale nawigacje, radio i muzyke mozesz ogarnac za pomoca smartfona.
    Zostaje intercom.

  • 8. Data: 2012-07-14 17:23:59
    Od: "erg" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Szymon Machel" <s...@i...pl> napisał w wiadomości

    > (...)tylko, że nie ma możliwości
    > częściowego domknięcia. Tylko dwa położenia szybki: góra i dół.
    > Ma za to kołki na pinloka i to się przydaje.
    > Wygodny i lekki kask.

    Wersja 2012 juz ma stopniowane polozenie szybki.

    Eryk

  • 9. Data: 2012-07-14 20:14:26
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

    Użytkownik "WW" <w...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jak je odróżnić, jakie firmy są godne polecenia?
    > W końcu, to moja głowa.
    > Wstępnie wybrałem, "na ekranie", Nolan N43 clasic.

    Nie ma żadnego znaczenia jaki kask kupisz. Te drogie to tylko dla szpanu.
    Jezdzilem w kilkunastu roznych - drogich i tanich. Roznice polegaja glownie
    na wygodzie noszenia, hałasie i gadzetach (blenda, szybka z bajerami itd).
    Reszta, czyli cale tzw bezpieczenstwo to mit. Po pierdolnieciu w tira
    przewaznie i tak zostaje nienaruszona glowa a brakuje reszty. Lub ta reszta
    jest tak zwalcowana, ze nie da sie jej doczepic do glowy chronionej kaskiem
    za 3 tys. Nikt nigdy nie zrobil zadnych badan mowiacych o tym, jak wplywa
    uzywanie drogiego czy taniego kasku na przezywalnosc w czasie jebniecia.
    Wiec wszystko co ludzie pisza o tzw bezpieczenstwie to zwykly mit. Tzw
    pierdolenie dla lansu. Bo to wiocha jezdzic w kobrze czy w bańce. Ale co z
    czoperowcami w guziczkach na bani lub bezkaskowych motocyklistach z
    niektorych stanow z USA?. Kask tak naprawde w Polsce jest dla policji.
    Najchetniej jezdzilbym bez kasku. Ale jakis chuj wymyslil ze on ma dbac o
    moje bezpieczenstwo wbrew mojej woli - kaze mi skurwiel zakladac kask,
    zapinac pasy, zakladac kondoma i chuj wie co jeszcze. To panstwo jest
    popierdolone. Przyklad namber tu: jestes alkoholikiem - jakis chuj wymyslil
    ze to jest choroba. Dlaczego? Ano dlatego zeby sztab nieudolnych skurwysynow
    psychologow, terapeutow i innych pojebow mial robote. Zeby mogli brac
    garsciami moje pieniadze. A wystarczy po prostu nie chlać. Można. Wiem z
    autopsji:-) Idziemy dalej: jestes alkoholikiem, wiec jakis chuj moze Cie
    skierowac na przymusowe leczenie. Beda Cie leczyc na sile bo jestes chory.
    Popierdolone!!!! Babka obok Ciebie umiera na raka po cichu i nikt jej na
    sile nie leczy, nie zbiera sie komisja i nie kieruje jej na leczenie - po
    prostu umiera w ciszy. A alkoholika lecza na sile:-) Żeby nie było ze OT, to
    ten alkoholik jest motocyklistą i ma kask...

    --
    Grzybol

  • 10. Data: 2012-07-14 22:37:50
    Od: "Ivam" <f...@p...fm>

    Użytkownik "Grzybol" napisał w wiadomości grup
    > Nie ma żadnego znaczenia jaki kask kupisz. Te drogie to tylko dla szpanu.

    I dla wygody. Pin-locki, lepsze anti-fogi, lepsza wentylacja, etc. Ale jak
    sam mowisz - wplywu na bezpieczenstwo prawie zadnego nie ma.

    > Nikt nigdy nie zrobil zadnych badan mowiacych o tym, jak wplywa uzywanie
    > drogiego czy taniego kasku na przezywalnosc w czasie jebniecia.

    Na przezywalnosc nie, ale sztuczny test bezpieczenstwa robi SHARP. Wiadomo -
    pewnie jakas kase za poprawienie oceny danego kasku biora, ale zakladajac ze
    sa chociaz troche obiektywni to cena nie ma zwiazku z bezpieczenstwem.
    Zarowno drogie, jak i tanie kaski maja dobre oceny.

    > Bo to wiocha jezdzic w kobrze czy w bańce.

    Chyba za mlody jestem - co to kobra czy banka?

    > bezkaskowych motocyklistach z niektorych stanow z USA?.

    OIDP to we wloszech w miescie tez nie trzeba.

    > Najchetniej jezdzilbym bez kasku. Ale jakis chuj wymyslil ze on ma dbac o
    > moje bezpieczenstwo wbrew mojej woli - kaze mi skurwiel zakladac kask,
    > zapinac pasy

    Czytales ostatni felieton Wiewiora na motogenie? Koles napisal
    moralizatorski tekst, a potem w komentarzach napisal, ze jest za prawnym,
    usankcjonowanym nakazem jazdy w atestowanym, pelnym stroju motocyklowym.

    Dobre nie?

    --
    pzdr:
    Ivam

    scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo