  • 1. Data: 2009-01-23 16:02:01
    Temat: Pytanko do posiadaczy nikonowych 50mm
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    W tescie na
    http://www.photozone.de/nikon--nikkor-aps-c-lens-tes
    ts/413-nikkor_50_14g?start=1
    widać jak wersja G kaleczy bokeh z powodu aberracji chromatycznej. Czy inne
    wersje 50 (1.4D, 1.8D) są pozbawione tej wady? Niestety nigdzie nie mogę tego
    znaleźć.

  • 2. Data: 2009-01-24 09:36:17
    Temat: Re: Pytanko do posiadaczy nikonowych 50mm
    Od: "Jakub Zarembski" <k...@z...com>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości
> [...]
    >wersje 50 (1.4D, 1.8D) są pozbawione tej wady? Niestety nigdzie nie mogę

    Z czasów posiadania D80 miałem 50mm f1.4D - był niesamowity i nic nie
    kaleczył.

    Jakub Zarembski
    http://studiofoto.net.pl - fotografia ślubna

  • 3. Data: 2009-01-24 10:45:45
    Od: Niedzwiedz <n...@g...pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
> [...]
    > widać jak wersja G kaleczy bokeh z powodu aberracji chromatycznej. Czy
    > inne wersje 50 (1.4D, 1.8D) są pozbawione tej wady? Niestety nigdzie nie

    50mm 1,4 G nikkora jest najlepsza ze wszystkich 50 nikkora nie ma co sie
    oszukiwać ;) lepsza jest sigma 50 1,4 HSM :)

    posiadam nikora 50 G ale tak jakaś mam chęć na wymianę na sigmę (szybszy
    AF głownie mi chodzi po głowie)

    acha 50 1,4 D ma nędzny bokhej

    --
    Pozdrowienia Niedzwiedz

    www.mariuszspruch.pl - slubnie
    www.mariuszspruch.blogspot.com - nieslubnie

  • 4. Data: 2009-01-24 11:25:56
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <glergu$gq3$1@inews.gazeta.pl>,
    Niedzwiedz nabazgrał:
    > posiadam nikora 50 G ale tak jakaś mam chęć na wymianę na sigmę (szybszy
    > AF głownie mi chodzi po głowie)

    Ty się przyznaj, że po prostu się śmieją,
    że taki wielki facet z takim małym obiektywem ;)

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 5. Data: 2009-01-24 12:55:11
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Niedzwiedz:

    > acha 50 1,4 D ma nędzny bokhej

    Nędzny, to znaczy jaki?

  • 6. Data: 2009-01-24 13:32:28
    Od: Czarek <4...@g...de>

    On 24 Sty, 11:45, Niedzwiedz <n...@g...pl> wrote:

    > 50mm 1,4 G nikkora jest najlepsza ze wszystkich 50 nikkora nie ma co sie
    > oszukiwać ;)

    Nie wiem, jak "G", ale "za moich czasów" Nikkor 1,4/50 był prawie
    najgorszą 50-tką, lepszą chyba tylko od 1,2/50 ;) Najlepsza 50-tka,
    jaką Nikon kiedykolwiek wyprodukował, to 2/50 (jest w moim posiadaniu)
    oraz to, co z niej wyszło po przeróbce, czyli 1,8/50 (również w
    posiadaniu :D).

    Czarek