  • 1. Data: 2006-08-25 12:23:13
    Temat: Quo vadis Noestrado ???
    Od: Tomek Kruk <f...@p...pl>

    Obserwuje sobie rynek telekomunikacyjny i zastanawiam się co będzie za
    dwa,trzy lata.

    Kilkanaście miesięcy temu miłościwie nam panujący oprator dominujący
    zwany przez niektórych troche złośliwie France Telecom Polska,usiłował
    wciskać sprzedawcom hurtowym łacza ATMowe z wieloletnim cyrografem.
    Oficjalnie były to łacza dla sieci osiedlowych (ha ha ha), ale
    niestety warunki na jakich usiłowano usługe sprzedać zdecydowanie do
    tego zniechęcały. Zresztą klient który jest skłonny tyle zapłacić jest
    na tyle cenny dla innych sprzedawców hurtowych pasma, że niewielu
    chętnych się na to skusiło.

    Teraz mamy kolejną ofensywe, a mianowicie wciskamy długoletnie
    kontrakty na neostrade klientom indywidualnym z karą naliczaną rosnąco
    i oscylującą na poziomie czterocyfrowym pod koniec okresu trwania
    umowy, czyli w czasie kiedy będzie najwięcej dużo lepszych ofert ze
    strony konkurencji.

    Ciekawi mnie wtedy jak będą się czuć klienci złapani na 3 letnią
    lojalke na 512tke za 2 lata, kiedy sąsiad za te same pieniądze będzie
    miał kilkumegabitowe łacze z sieci osiedlowej z bonusem w postaci
    programów TV z alternatywnej sieci kablowej opartej na tej samej
    skrętce.

  • 2. Data: 2006-08-25 15:25:18
    Temat: Re: Quo vadis Noestrado ???
    Od: Pink <P...@W...op.pl>

    Dnia 2006-08-25, o godzinie 14:23:13, użytkownik *Tomek Kruk* napisał(a) w
    wiadomości: <news:kkote21e33ip1po3dp3b93jl36quv5hkdi@4ax.com>

> [...]
    > i oscylującą na poziomie czterocyfrowym pod koniec okresu trwania
    > umowy, czyli w czasie kiedy będzie najwięcej dużo lepszych ofert ze

    Od lat mówi się, że lada moment pojawi się konkurencja.
    I co z tego wynika? Jak na razie dokładnie nic, szczególnie na prowincji!

    > Ciekawi mnie wtedy jak będą się czuć klienci złapani na 3 letnią
    > lojalke na 512tke za 2 lata, kiedy sąsiad za te same pieniądze będzie
    > miał kilkumegabitowe łacze z sieci osiedlowej

    Teraz też można mieć kilkumegabitowe łącze z sieci osiedlowej, a jak to w
    większości przypadków działa to chyba nie muszę pisać...

    > z bonusem w postaci programów TV z alternatywnej sieci kablowej opartej
    > na tej samej skrętce.

    Chyba piszesz o sąsiedzie z Azji lub Ameryki.

    Pink

  • 3. Data: 2006-08-25 16:26:15
    Od: Colin <a...@a...invalid>

    Tomek Kruk napisał(a):
    > Ciekawi mnie wtedy jak będą się czuć klienci złapani na 3 letnią
    > lojalke na 512tke za 2 lata, kiedy sąsiad za te same pieniądze będzie
    > miał kilkumegabitowe łacze z sieci osiedlowej

    Sieci osiedlowe nigdy nie będą lepsze od ADSL-i i TV kablowych.
    Łącze tylko do WWW, za NAT-em, z poblokowanymi portami to nie łącze.

    --
    Colin
    michkol at gmail.com
    skype:michkol1

  • 4. Data: 2006-08-25 16:59:42
    Od: "Rafal.Doroszkiewicz" <j...@v...net.pl>

    Colin napisał(a):
    > Sieci osiedlowe nigdy nie będą lepsze od ADSL-i i TV kablowych.
    > Łącze tylko do WWW, za NAT-em, z poblokowanymi portami to nie łącze.

    Są i sieci osiedlowe i sieci osiedlowe. Wrzucanie wszystkiego do jednego
    worka, a później wymieszanie tego wszystkiego z kupą, to nie jest
    najmądrzejsze posunięcie. Sieci osiedlowe odchodzą powoli w zapomnienie,
    zostają tylko te, które utrzymują się z braku konkurencji (na
    wygwizdowiu), albo te, które sprostały rynkowi i zaoferowały dobrą
    usługę za niską opłatą, bez blokowanych portów;). Ty piszesz o tych
    sieciach, których coraz mniej, bo albo oddali się w dobre ręce, albo
    ktoś odsprzedał, albo konkurencja łatwo przejęła użytkowników między
    innymi z opisanych przez Ciebie powodów. Dzisiejsze sieci osiedlowe
    posiadają nieraz lepsze wsparcie techniczne od co poniektórych
    "operatorów na polskę". Do tego dochodzą przebudowane przyłącza
    międzybudynkowe (z kabla UTP nad głowami do własnego rurarzu i połaczeń
    światłowodowych), nie wspominając o tych lepszych, zarządzalnych
    przełącznikach.

    Wracając do tego, co napisałeś, przypomina mi to trochę Neostradę..;)

    Pozdrawiam,
    Rafał Doroszkiewicz

  • 5. Data: 2006-08-25 17:16:32
    Od: "Awex" <a...@d...tnijto.pl>

    W artykule news:ecn8bq$nsq$1@atlantis.news.tpi.pl
    niejaki(a): Colin z adresu a...@a...invalid napisał(a):

    > Sieci osiedlowe nigdy nie będą lepsze od ADSL-i i TV kablowych.
    > Łącze tylko do WWW, za NAT-em, z poblokowanymi portami to nie łącze.

    Te na neostradach albo dsl (tpsa) napewno, ale sa tez takie ktore maja
    lacza symetryczne, podlaczone swiatelkiem, swietlo w swojeje sieci, zero
    blokowania portow, voip w swojej sieci, multicastowe przekazy wideo, nie
    wspominajac o ip publicznym dla kazdego.

    --
    L.G.

  • 6. Data: 2006-08-25 17:59:37
    Od: Tomek Kruk <f...@p...pl>

    Fri, 25 Aug 2006 19:16:32 +0200, użyszkodnik "Awex"
    <a...@d...tnijto.pl> napisał:

> [...]
    > blokowania portow, voip w swojej sieci, multicastowe przekazy wideo, nie
    > wspominajac o ip publicznym dla kazdego.

    zaś ja znam przypadek sieci kablowej która kupuje dostęp do Internetu
    od łonabiprowajdera na 2.4GHz via punkt-wielopunkt

  • 7. Data: 2006-08-25 18:00:36
    Od: Marian Stopa <s...@p...home.pl>

    Dnia Fri, 25 Aug 2006 14:23:13 +0200, Tomek Kruk napisał(a):

    > Ciekawi mnie wtedy jak będą się czuć klienci złapani na 3 letnią
    > lojalke na 512tke za 2 lata,
    mysle ze za 3 lata dalej bedzie go stac na placenie 60zl misiecznie.

    > kiedy sąsiad za te same pieniądze będzie
    > miał kilkumegabitowe łacze z sieci osiedlowej z bonusem w postaci
    > programów TV z alternatywnej sieci kablowej opartej na tej samej
    > skrętce.
    jak narazie takie bajery oferuje tylko neostrada, a kierunek przechodzenia
    klientow w wiekszosci przypadkow jest wlasnie odwrotny, czyli od
    konkurencji do tpsa.
    Nie zapomnij ze od dobrobytu ludziom sie "w dupach przewraca", teraz nie
    wystarczy powiedziec internet za 40zl/msc, trzeba zapewnic odpowiednia
    jakosc zeby to przetrwalo.

    --
    stopczyk

  • 8. Data: 2006-08-25 18:27:27
    Od: "Marcin Gontarz" <N...@n...pl>

    > Od lat mówi się, że lada moment pojawi się konkurencja.
    > I co z tego wynika? Jak na razie dokładnie nic, szczególnie na prowincji!

    na prowincji malo kogo stac .. to Polska jest nie zapominaj ..
    sa pewne koszta utrzymania sieci jesli siec idzie in minus
    to chyba proste ze nikt nie bedzie na tym tracil

    > Teraz też można mieć kilkumegabitowe łącze z sieci osiedlowej, a jak to w
    > większości przypadków działa to chyba nie muszę pisać...

    nie byl bym tego taki pewien

    > Chyba piszesz o sąsiedzie z Azji lub Ameryki.

    czyba masz pojecie ale nie o sieciach

    Marcin "MrG" Gontarz
    mbx : mrg(at)nowanet.pl | web : www.nowanet.pl
    gsm : 609 33 11 20 | gad : 3864459 | skp : mrgoliat

  • 9. Data: 2006-08-25 18:29:32
    Od: "Marcin Gontarz" <N...@n...pl>

    > Sieci osiedlowe nigdy nie będą lepsze od ADSL-i i TV kablowych.
    > Łącze tylko do WWW, za NAT-em, z poblokowanymi portami to nie łącze.

    nie wydaje mi sie .. poblokowane porty to maja namietni
    fani tepsianych dsli ... nie generalizował bym bo sieć
    sieci nie równa .. wszystko jest kwestją organizacji ..

  • 10. Data: 2006-08-25 18:32:01
    Od: "Marcin Gontarz" <N...@n...pl>

    > zaś ja znam przypadek sieci kablowej która kupuje dostęp do Internetu
    > od łonabiprowajdera na 2.4GHz via punkt-wielopunkt

    ;-) spoko ...