  • 1. Data: 2012-05-07 21:04:29
    Temat: RTC z timestamp
    Od: sundayman <s...@g...pl>

    Potrzebny mi RTC z timestamp. Chodzi o zabezpieczenie - przy otworzeniu
    obudowy RTC zapisuje datę i czas.

    Idealny byłby np. NXP PCF2127 albo 2129, ale niestety nie mogę go
    znaleźć nigdzie poza np. MOUSER (przesyłka 40E, a ja potrzebuję max 10
    szt, a najlepiej ze 2, więc trochę bez sensu...).

    W TME, Farnellu, Elfie nic jakby nie ma.
    Może znacie coś co ma tą funkcję, a można kupić jakoś (niekoniecznie w
    Polsce, ale nie w USA).

    A może jakaś firma ma pełen asortyment NXP ?

    Help !

  • 2. Data: 2012-05-07 21:38:00
    Temat: Re: RTC z timestamp
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "sundayman" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Polsce, ale nie w USA).
    > A może jakaś firma ma pełen asortyment NXP ?

    Ja walczyłem w zeszły tydzień z prostym amatorskim projektem, gdzie
    wsadziłem DS1678.
    No i ma on 1025 eventów, które możesz wyzwalać wejściowyjściem Int.
    A ja chciałem tam uzyskać sygnał co 1 sekundę i się nie dało :)

    http://www.tme.eu/pl/katalog/uklady-rtc_100435/?sear
    ch=ds1678

    Pozdro.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2012-05-08 02:05:29
    Od: sundayman <s...@g...pl>

> [...]
    > No i ma on 1025 eventów, które możesz wyzwalać wejściowyjściem Int.
    > A ja chciałem tam uzyskać sygnał co 1 sekundę i się nie dało :)

    ooo, super !
    To jeszcze lepsze. Znalazłem w międzyczasie na RS jakiś układ intersila
    (ISL1221 chyba), ale ten DS1678 jest lepszy. Ciut droższy , ale to
    nieważne. Te 1000 eventów to świetna rzecz :)
    No i TME ma, więc tym lepiej.

    Na wyjściowym sygnale na INT mi nie zależy, więc chyba nie będzie
    problemu (?).

    Serdeczne podziękowania dla kolegi ! :)

  • 4. Data: 2012-05-08 02:07:44
    Od: sundayman <s...@g...pl>

    A wiesz może, czym się różni wersja DS1678+ od DS1678S+, oprócz ceny
    rzecz jasna ?

  • 5. Data: 2012-05-08 02:10:25
    Od: sundayman <s...@g...pl>

    W dniu 2012-05-08 02:07, sundayman pisze:
    > A wiesz może, czym się różni wersja DS1678+ od DS1678S+, oprócz ceny
    > rzecz jasna ?

    O ja głupi, ale już późno jest, kolega daruje... :)
    Już wiem - OBUDOWĄ !!!!!!

  • 6. Data: 2012-05-08 02:28:49
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Irokez" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    > No i ma on 1025 eventów, które możesz wyzwalać wejściowyjściem Int.
    > A ja chciałem tam uzyskać sygnał co 1 sekundę i się nie dało :)

    Widocznie doszli do wniosku, że do takich celów to się dzielnik robi:

    32768 Hz / 128 / 256 = 1 sek.

    Podsumowiując kwarc + preskaler w liczniku ustawiony na 1:128 i co
    przepełnienie licznika 8 bitowego masz 1 sek. :)

    > http://www.tme.eu/pl/katalog/uklady-rtc_100435/?sear
    ch=ds1678

    A scalaczek całkiem fajny, tylko cena dość zniechęcająca.

  • 7. Data: 2012-05-08 02:31:47
    Od: sundayman <s...@g...pl>

    > A scalaczek całkiem fajny, tylko cena dość zniechęcająca.

    no co robić, trzeba bulić...
    Tylko nie mogę załapać z PDF-a : czy zapis zdarzeń jest w pamięci
    ulotnej, czy nieulotnej ?

    Bo jak z ulotnej, no to trzeba by jakoś kombinować, coby całość zamknąć
    razem z baterią, bo inaczej bateryjkę wyjmujemy i zerujemy...

    A po drugie - piszą, że układ musi pracować w trybie "event logging
    mission" czy jakoś tak, żeby rejestrował.
    Ale wtedy można z niego korzystać normalnie jako RTC ?

    Kolega Irokez to wie może ?

  • 8. Data: 2012-05-08 03:18:33
    Od: sundayman <s...@g...pl>

> [...]
    > Bo jak z ulotnej, no to trzeba by jakoś kombinować, coby całość zamknąć
    > razem z baterią, bo inaczej bateryjkę wyjmujemy i zerujemy...

    Sam sobie odpowiadam - czyli że znaczy - NV SRAM battery backed.
    No to kuśwa jaka ona "NV" jest ??
    Czyli , że trzeba zamknąć razem z baterią w jakiejś obudowie pancernej,
    żeby zbyt sprytny użyszkodnik nie wpadł na pomysł resetu przez odcięcie
    bateryjki...

    Przejrzałem co się dało, i chyba (?) żadna firma nie robi RTC z
    timestampem do pamięci EEPROM.

    No co jest, kuśwa, przerasta ich to czy jak ??

    Znaczy, że w przyszłości trzeba będzie samemu wydłubać w jakimś MSP
    ultra-low, zrobić sobie na nim RTC i co tam potrzeba.
    Hm. Dziwne. Naprawdę nie ma gotowca ?

    > A po drugie - piszą, że układ musi pracować w trybie "event logging
    > mission" czy jakoś tak, żeby rejestrował.
    > Ale wtedy można z niego korzystać normalnie jako RTC ?
    >
    > Kolega Irokez to wie może ?

    A tego nadal nie wiem.

  • 9. Data: 2012-05-08 11:19:27
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 08.05.2012 03:18, sundayman wrote:

    > Sam sobie odpowiadam - czyli że znaczy - NV SRAM battery backed.
    > No to kuśwa jaka ona "NV" jest ??
    Odłączasz "główne" zasilanie a jej zawartość zostaje.

    > Czyli , że trzeba zamknąć razem z baterią w jakiejś obudowie pancernej,
    > żeby zbyt sprytny użyszkodnik nie wpadł na pomysł resetu przez odcięcie
    > bateryjki...
    To przylutuj bateryjkę. Poza tym "reset przez wyjęcie bateryjki" też
    będzie dość dokładnie oznaczony timestampem...

    Michoo

  • 10. Data: 2012-05-08 12:23:41
    Od: sundayman <s...@g...pl>

    > To przylutuj bateryjkę. Poza tym "reset przez wyjęcie bateryjki" też
    > będzie dość dokładnie oznaczony timestampem...

    No raczej nie. Po prostu zapisy się ulotnią.
    Oczywiście, to też jakaś informacja, ale już nie będzie wiadomo kiedy to
    było, po drugie - ten sam problem wystąpi, jak się wyczerpie bateria.

    Czyli - teoretycznie klient może powiedzieć "panie, no bateria się
    skonczyła, ja nic nie dłubałem !".

    Trzeba więc zamknąć całość tak, żeby nie można było się bezinwazyjnie
    dostać do tego modułu, ale to dodatkowy problem jest...