  • 1. Data: 2011-08-18 09:35:52
    Temat: Radio z internetu
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    Witam,
    szukałem w internecie i nic nie znalazłem na temat projektów/układów
    które umożliwiały by odbiór radia z internetu. Mam na myśli coś
    takiego jak kiedyś był projekt yampp-a.
    Są dostępne radia internetowe, ale myślałem nad zbudowaniem
    czegoś we własnym zakresie.
    Z jakich układów/modułów powinno się składać takiego?
    Tak sobie głośno myślę, że pewnie będzie potrzebny jakiś scalak
    odpowiedzialny za dekodowanie strumienia danych audio?
    Może jest gdzieś w sieci już taki projekt?
    Czy moglibyście mnie nakierować na jakieś informacje dotyczące
    budowy takiego radia?

    Pozdrówka
    Robert

  • 2. Data: 2011-08-18 09:57:21
    Temat: Re: Radio z internetu
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Robert <r...@p...onet.pl> napisał(a):
> [...]
    > Może jest gdzieś w sieci już taki projekt?
    > Czy moglibyście mnie nakierować na jakieś informacje dotyczące

    Niedawno chyba był o tym wątek, generalnie najprościej zaprząc do tego
    router wifi. Podłączasz do niego kartę dźwiękową na USB, wzmacniacz i już.
    Oczywiście do tego odpowiedni soft.

    http://hackedgadgets.com/2009/06/01/diy-wifi-radio/

    https://groups.google.com/group/pl.misc.elektronika/
    browse_frm/thread/7a10b04a3a1dff38/c7e4882b48a3a523?
    hl=en&ie=UTF-8&q=group:pl.misc.elektronika+interneto
    we#

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 3. Data: 2011-08-18 10:43:50
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    browse_frm/thread/7a10b04a3a1dff38/c7e4882b48a3a523?
    hl=en&ie=UTF-8&q=group:pl.misc.elektronika+interneto

    Czyli biorę na przykład taki router:
    http://allegro.pl/router-linksys-wrt160nl-ee-wifi-n-
    dsl-linux-usb-fv-i1759078742.html

    i taką kartę dźwiękową:
    http://allegro.pl/nowa-karta-dzwiekowa-na-usb-5-1-hu
    rtowa-cena-i1766595019.html

    napisać program do routera pod linux-em, który będzie przesyłał
    dane do karty i już gotowe?
    A skąd mam wziąć odpowiednie narzędzia do napisania programu do tego
    routera?

    Robert

  • 4. Data: 2011-08-18 10:52:24
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Robert <r...@p...onet.pl> napisał(a):
> [...]
    > dane do karty i już gotowe?
    > A skąd mam wziąć odpowiednie narzędzia do napisania programu do tego

    Nie musisz nic pisać, przecież jest pełno odtwarzaczy pod Linuksa. Trzeba
    tylko zadbać, żeby Linux będący w routerze obsługiwał kartę na USB oraz żeby
    ten odtwarzacz pod nim chodził.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 5. Data: 2011-08-18 11:09:23
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    > Nie musisz nic pisać, przecież jest pełno odtwarzaczy pod Linuksa. Trzeba
    > tylko zadbać, żeby Linux będący w routerze obsługiwał kartę na USB oraz żeby
    > ten odtwarzacz pod nim chodził.

    Aha, czyli potrzebuję odtwarzacz taki jak np. Winamp, tylko żeby
    był pod linux-a? A w takim routerze wystarczy pamięci żeby oprócz
    systemu był jeszcze odtwarzacz?
    A gdzie mogę znaleźć takiego linux-a co by chodził na takim routerze?

    Robert

  • 6. Data: 2011-08-18 11:34:58
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Robert <r...@p...onet.pl> napisał(a):
    > Aha, czyli potrzebuję odtwarzacz taki jak np. Winamp, tylko żeby
    > był pod linux-a?

    Tak. Facet z podanego przeze mnie linku wykorzystał mpd.
    http://mightyohm.com/blog/2008/11/building-a-wifi-ra
    dio-part-5-lets-make-some-noise/

    > A w takim routerze wystarczy pamięci żeby oprócz
    > systemu był jeszcze odtwarzacz?

    Skoro ludzie robią takie radia to znaczy, że wystarcza. Ale nie wiem, czy
    każdy router się nada. Podejrzewam, że te co mają USB to mają też
    odpowiednią ilość pamięci.

    > A gdzie mogę znaleźć takiego linux-a co by chodził na takim routerze?

    Chyba wszystkie domowe routery są na Linuksie.

    Poczytaj sobie
    http://mightyohm.com/blog/2009/05/building-a-wifi-ra
    dio-part-10-building-the-box/ a
    szczególnie
    http://mightyohm.com/blog/2008/10/building-a-wifi-ra
    dio-part-2-choosing-an-embedded-platform/

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 7. Data: 2011-08-18 11:58:42
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > szczególnie

    http://mightyohm.com/blog/2008/10/building-a-wifi-ra
    dio-part-2-choosing-an-embedded-platform/

    No fajnie to gość opisał, nawet ten router u nas można kupić, tylko
    zastanawiam się czy zabawa/konfiguracja linux-a nie przerośnie moich
    umiejętności ...

    Robert

  • 8. Data: 2011-08-18 13:46:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Grzegorz Niemirowski napisał:

    > Chyba wszystkie domowe routery są na Linuksie.

    Nie wszystkie. Linksys na przykład nie jest (ale to dłuższa historia).
    A nawet jak są, to nie zawsze się nadadzą, bo producent może nie
    udostępnić źródeł (choć w zasadzie powinien). Osobna sprawa, że jeśli
    nawet router miał fabrycznie zainstalowany inny system, to można go
    wynienić na Linuksa -- jak choćby openwrt w podanych przykładach.

    Jarek

  • 9. Data: 2011-08-18 15:36:46
    Od: Cezar <c...@B...pl>

> [...]
    > nawet router miał fabrycznie zainstalowany inny system, to można go
    > wynienić na Linuksa -- jak choćby openwrt w podanych przykładach.

    co ty pieprzysz. 95% linksysow jedzie na linuksie. Reszta to VxWorks.
    Jak dobrze zauwazles do tych tez sie czasami da wrzucic linuksa (choc z
    reguly maja o wiele mniej RAMu i flasha)

    Zrodla producenta routera nie sa do niczego potrzebne. Najwazniejsze sa
    sterowniki do ukladow siedzacych w routerze.

    c.

  • 10. Data: 2011-08-18 16:10:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Cezar napisał:

    > co ty pieprzysz.

    Aktualnie zupę grzybową. Ze świeżych kurek. Niektórzy mówią,
    że to zupa kurkowa -- od innych grzybowych wiele ją różni.

    > 95% linksysow jedzie na linuksie. Reszta to VxWorks.

    Te procenty jak liczone? Wszystkie, które kupiłem ostatnio,
    mieszczą się w tych pięciu procentach.

    > Jak dobrze zauwazles do tych tez sie czasami da wrzucic linuksa
    > (choc z reguly maja o wiele mniej RAMu i flasha)

    No proszę, nawet mnie się udaje czasem coś dobrze zauważyć.

    > Zrodla producenta routera nie sa do niczego potrzebne. Najwazniejsze
    > sa sterowniki do ukladow siedzacych w routerze.

    A te sterowniki, to do binarnego obrazu firmware dokleja się
    gumą do żucia, czy kropelką?

    --
    Jarek