  • 1. Data: 2011-08-17 17:13:33
    Temat: Czy naprawia się wentylatory do laptopów???
    Od: "arek" <n...@m...pl>

    Tak pytam, bo mam padnięty wentylator do T42 i wiem że samego raczej nie
    dokupię, a całość z hotpipe droga jak diabli (240zł w sklepach
    internetowych, 170zł na Allegro, ale podejrzewam że jakość niska). A
    wentylator nie klekotał, nie zabity kurzem, nie wytarty na łożysku - ładnie
    się obraca (długo i cicho jak na niego dmuchnąć) - wolałbym dać fachowcowi
    50zł za naprawę niż sprzedawcy 150zł za nowy, nie wiadomo jaki.

  • 2. Data: 2011-08-17 18:10:25
    Temat: Re: Czy naprawia się wentylatory do laptopów???
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik arek napisał:
> [...]
    > się obraca (długo i cicho jak na niego dmuchnąć) - wolałbym dać fachowcowi
    > 50zł za naprawę niż sprzedawcy 150zł za nowy, nie wiadomo jaki.

    Naprawia się ale zwykle te, które mają kłopoty z obracaniem się. Są
    nawet obrazkowe instrukcje:
    Jeżeli T43 nie jest bardzo podobny do Twojego, to musisz sam poszukać
    właściwej instrukcji. Niestety nie potrafię pomóc w rozpoznaniu, czy
    faktycznie masz problem z wentylatorem, czy z jego sterowaniem, ponieważ
    piszesz o lekkim obracaniu się a to może oznaczać zupełnie inną przyczynę.
    Maciek

  • 3. Data: 2011-08-17 18:49:08
    Od: "arek" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@p...com> napisał w wiadomości

    > Naprawia się ale zwykle te, które mają kłopoty z obracaniem się. Są nawet
    > obrazkowe instrukcje:
    > http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1294683.html

    dzięki, czytałem - nawet myślałem, że to ten F4 padł, ale nie...

    > Jeżeli T43 nie jest bardzo podobny do Twojego, to musisz sam poszukać
    > właściwej instrukcji. Niestety nie potrafię pomóc w rozpoznaniu, czy
    > faktycznie masz problem z wentylatorem, czy z jego sterowaniem, ponieważ

    Podpinałem wentylator pod zasilacz od komórki (miernik pokazywał 7V, ale
    chyba by te 2V więcej nie zabiło?) i nie kręcił się. Nie startował, nie
    pracował. Więc myślę, że to spalony wentylator - uzwojenie albo elektronika.
    Na płycie jest +5V w momencie odpalania laptopa a bezpiecznik F4 ma
    przejście.

    > piszesz o lekkim obracaniu się a to może oznaczać zupełnie inną przyczynę.

    o, myślałem że problemem jest tylko zacieranie się łożysk, a nie lekkie
    obracanie... Jaka może być - szkodliwa - przyczyna lekkiego obracania się?
    (tzn. wiem z tej solucji, że dobry wentylator ruszony lekko ma pulsować
    przez sekundę, ale mój też chyba tak pulsuje - na pewno minimalne oscylacje
    ma - ale nie wiem po co te pulsacje muszą być)

    PS Przeczytałem to teraz jeszcze raz i mi wyszło, że i tak nikt by się nie
    chciał przez godzinę bawić z rozbieraniem laptopa, pruciem obudowy
    wentylatora, naprawianiem elektroniki i składaniem tego wszystkiego do kupy
    za 50zł.

  • 4. Data: 2011-08-18 06:29:28
    Temat: Re: Czy naprawia si? wentylatory do laptopów???
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    arek <n...@m...pl> wrote:
    > Tak pytam, bo mam padni?ty wentylator do T42 i wiem ?e samego raczej nie
    > dokupi?, a ca?o?? z hotpipe droga jak diabli (240z? w sklepach
    > internetowych, 170z? na Allegro, ale podejrzewam ?e jako?? niska). A
    > wentylator nie klekota?, nie zabity kurzem, nie wytarty na ?o?ysku - ?adnie
    > si? obraca (d?ugo i cicho jak na niego dmuchn??) - wola?bym da? fachowcowi
    > 50z? za napraw? ni? sprzedawcy 150z? za nowy, nie wiadomo jaki.

    Wpisz na allegro 'wentylator t42', kupisz go za okolo 30zl.

    a.

  • 5. Data: 2011-08-18 06:37:53
    Od: "VSS" <v...@o...pl>

    W wiadomości:4e4c0413$0$2457$6...@n...neostrada.p
    l,
    Maciek <m...@p...com> nastukał:
    > Naprawia się ale zwykle te, które mają kłopoty z obracaniem się. Są
    > nawet obrazkowe instrukcje:
    > http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1294683.html

    poprawna polszczyzna:

    - Wyciąg klawiaturę i zdejm spodni element obudowy z touchpadem
    - Wyciąg wentylator

    :)

    --
    VSS

  • 6. Data: 2011-08-18 17:30:53
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik arek napisał:

    > o, myślałem że problemem jest tylko zacieranie się łożysk, a nie lekkie
    > obracanie...

    Lekkie obracanie się nie jest wadą, tylko oznacza, że nie musisz robić
    tego, co w instrukcji. Problem tkwi w innym miejscu. Instrukcję
    zacytowałem, żeby pokazać co się naprawia - takie padło pytanie: czy się
    naprawia. Nawet tak robiłem i to działa.
    Pytanie - ile jest przewodów wychodzących z silnika? Nie pamiętam a na
    zdjęciu widzę trzy. Być może ten trzeci, to zwrotny sygnał, że się
    obraca. Trzeba uważnie sprawdzić zasilanie ale takiego przypadku nie
    miałem, więc tu na odległość nie pomogę.
    Maciek