    From: Robert Wańkowski <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: 0,7+0,8=1,1
    Date: Sun, 18 Feb 2024 12:26:29 +0100

    > Wentylatora nie ma?

    Nie, wszystko sprawdziłem, a co było podłączone odłączyłem.

    > Albo w glebę.

    Albo w ścianę. Bo za miejscem pomiaru już tylko pod tynkiem.

    > W zaprzyjaźnionej firmie nagle zaczęło wywalać
    > bezpieczniki "na słupie", tak z dnia na dzień, i to
    > dosłownie, bo o 5 rano.

    No już nie pisałem, ale u mnie jest tak samo. Ale wywalało co kilka dni.

> [...]
    > czasem trochę dłużej.
    > W rozdzielnicy za korkami błyski i trzaski.
    > Fałszywie chyba podejrzewano majstrowanie
    > przy piecach poprzedniego dnia.
    > Po kilku godzinach walki znalazłem minimalny
    > zestaw bezpieczników, który trzeba było
    > odłączyć żeby podłączone było jak najwięcej
    > i nie było wywalania i efektów "sylwestrowych".
    > Po tygodniu przychodzę a tu kabel po podłodze
    > między główną rozdzielnią a drugą, z której
    > musiałem odłączyć dwie fazy, żeby nie wywalało.
    > Z nowym kablem wszystko można było zasilić.
    > W jaki sposób uszkodził się kabel zalany w posadzce?

    Mi się udało kilka razy przewiercić kabel. Raz nawet wiercąc z zewnątrz
    budynku przewierciłem kabel wewnątrz.

    > Wzajemna kompensacja mocy biernej?
    > Świetlówki wnoszą indukcyjną(?), LEDówki pojemnościową(?).

    Mierzyłem prąd cęgowym.

    Robert