  • 1. Data: 2024-02-18 01:27:44
    Temat: 0,7+0,8=1,1
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W warsztacie gdzieś mi ucieka 60 W. Wszystko odłaczone, a 60 W ssie
    instalacja. Rozłączyłem wszystkie puszki i podłączam po kolei obwody,
    aby dociec, gdzie to ucieka.

    Ale przy okazji zmieniłem stare oprawy ze świetlówkami na LED-owe.
    Zapalam tylko LED-y 0,8 A pobór prądu. Zapalam tylko świetlówki (które
    jeszcze nie zdemontowałem) 0,7 A. Zapalam wszystko na raz 1,1 A.

    Kiepski miernik (cęgowy)? Czy można się czegoś doszukiwać?

    Robert

  • 2. Data: 2024-02-18 10:18:25
    Temat: Re: 0,7+0,8=1,1
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 18 lutego 2024 o 01:27:46 UTC+1 Robert Wańkowski napisał(a):
    > W warsztacie gdzieś mi ucieka 60 W. Wszystko odłaczone, a 60 W ssie
    > instalacja. Rozłączyłem wszystkie puszki i podłączam po kolei obwody,
    > aby dociec, gdzie to ucieka.

    Wentylatora nie ma?
    Albo w glebę.
    W zaprzyjaźnionej firmie nagle zaczęło wywalać
    bezpieczniki "na słupie", tak z dnia na dzień, i to
    dosłownie, bo o 5 rano.
    Akurat tego dnia tam przyjechałem.
    Rzeczywiście - 15 sekund i łup,
    czasem trochę dłużej.
    W rozdzielnicy za korkami błyski i trzaski.
    Fałszywie chyba podejrzewano majstrowanie
    przy piecach poprzedniego dnia.
    Po kilku godzinach walki znalazłem minimalny
    zestaw bezpieczników, który trzeba było
    odłączyć żeby podłączone było jak najwięcej
    i nie było wywalania i efektów "sylwestrowych".
    Po tygodniu przychodzę a tu kabel po podłodze
    między główną rozdzielnią a drugą, z której
    musiałem odłączyć dwie fazy, żeby nie wywalało.
    Z nowym kablem wszystko można było zasilić.
    W jaki sposób uszkodził się kabel zalany w posadzce?

> [...]
    > jeszcze nie zdemontowałem) 0,7 A. Zapalam wszystko na raz 1,1 A.
    >
    > Kiepski miernik (cęgowy)? Czy można się czegoś doszukiwać?

    Wzajemna kompensacja mocy biernej?
    Świetlówki wnoszą indukcyjną(?), LEDówki pojemnościową(?).

  • 3. Data: 2024-02-18 12:17:28
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:uqriu0$g46$1$Robert_W@news.chmurka.net>
    user Robert Wańkowski pisze tak:

    > W warsztacie gdzieś mi ucieka 60 W. Wszystko odłaczone, a 60 W
    > ssie instalacja. Rozłączyłem wszystkie puszki i podłączam po kolei
    > obwody, aby dociec, gdzie to ucieka.

    Jak ucieka to ucieka. Ma być zero.
    Szukaj :)

> [...]
    > 1,1 A.
    >
    > Kiepski miernik (cęgowy)? Czy można się czegoś doszukiwać?

    że się prądy nie sumują? Może tak być.

    --
    Piter

    #jebac fliperów pasozytów hieny cmentarne

  • 4. Data: 2024-02-18 12:26:29
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Wentylatora nie ma?

    Nie, wszystko sprawdziłem, a co było podłączone odłączyłem.

    > Albo w glebę.

    Albo w ścianę. Bo za miejscem pomiaru już tylko pod tynkiem.

    > W zaprzyjaźnionej firmie nagle zaczęło wywalać
    > bezpieczniki "na słupie", tak z dnia na dzień, i to
    > dosłownie, bo o 5 rano.

    No już nie pisałem, ale u mnie jest tak samo. Ale wywalało co kilka dni.

> [...]
    > musiałem odłączyć dwie fazy, żeby nie wywalało.
    > Z nowym kablem wszystko można było zasilić.
    > W jaki sposób uszkodził się kabel zalany w posadzce?

    Mi się udało kilka razy przewiercić kabel. Raz nawet wiercąc z zewnątrz
    budynku przewierciłem kabel wewnątrz.

    > Wzajemna kompensacja mocy biernej?
    > Świetlówki wnoszą indukcyjną(?), LEDówki pojemnościową(?).

    Mierzyłem prąd cęgowym.

    Robert

  • 5. Data: 2024-02-18 12:41:05
    Od: PD <p...@g...pl>

    > W warsztacie gdzieś mi ucieka 60 W. Wszystko odłaczone, a 60 W ssie
    > instalacja. Rozłączyłem wszystkie puszki i podłączam po kolei obwody,
    > aby dociec, gdzie to ucieka.

    Gdzieś musi, omomierz prawdę powie. Jesteś pewien że wszystko odłączone?
    Bo ja na działce przeorałem całą instalację, finalnie tylko po to by
    zlokalizować wpiętą i dobrze ukrytą suszarkę do włosów ;)

    > Ale przy okazji zmieniłem stare oprawy ze świetlówkami na LED-owe.
    > Zapalam tylko LED-y 0,8 A pobór prądu. Zapalam tylko świetlówki (które
    > jeszcze nie zdemontowałem) 0,7 A. Zapalam wszystko na raz 1,1 A.

    Bo prądy zmienne to się wektorowo sumują nie algebraicznie.

    PD

  • 6. Data: 2024-02-18 12:48:36
    Od: Jacek <j...@...pl>

    > W warsztacie gdzieś mi ucieka 60 W.
    A jak mierzysz te uciekające 60 W? Licznikiem (tarcza, obroty), jakimś
    watomierzem czy mierzysz prąd?

  • 7. Data: 2024-02-18 14:01:17
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 18/02/2024 01:27, Robert Wańkowski wrote:
    > Zapalam tylko LED-y 0,8 A pobór prądu. Zapalam tylko świetlówki (które
    > jeszcze nie zdemontowałem) 0,7 A. Zapalam wszystko na raz 1,1 A.

    Świetlówki mają statecznik? Jeśli tak, to nie da się tego zmierzyć
    poprawnie miernikiem cęgowym, bo nie uwzględniasz przesunięcia fazowego.

    No i LEDy pewnie sieją harmonicznymi. Ogólnie bez porządnego miernika
    mocy nie ma sensu taki pomiar.

  • 8. Data: 2024-02-18 14:51:02
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 18 lutego 2024 o 12:41:08 UTC+1 PD napisał(a):
    > Gdzieś musi, omomierz prawdę powie. Jesteś pewien że wszystko odłączone?
    > Bo ja na działce przeorałem całą instalację, finalnie tylko po to by
    > zlokalizować wpiętą i dobrze ukrytą suszarkę do włosów ;)

    Włączoną na stałe? 8O

  • 9. Data: 2024-02-18 15:10:33
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 18.02.2024 o 12:48, Jacek pisze:
    > A jak mierzysz te uciekające 60 W? Licznikiem (tarcza, obroty), jakimś
    > watomierzem czy mierzysz prąd?

    Prąd cęgowym.

    Robert

  • 10. Data: 2024-02-18 15:16:20
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 18.02.2024 o 14:01, heby pisze:

    > Świetlówki mają statecznik? Jeśli tak, to nie da się tego zmierzyć
    > poprawnie miernikiem cęgowym, bo nie uwzględniasz przesunięcia fazowego.

    Tak, stateczniki.