    From: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: 0,7+0,8=1,1
    Date: Sun, 18 Feb 2024 20:57:19 -0000 (UTC)

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > W warsztacie gdzieś mi ucieka 60 W. Wszystko odłaczone, a 60 W ssie
    > instalacja.

    Ile ja się naszukałem zanim zorientowałem się, że jakiś mądry inaczej
    podłączył przy remoncie starą, nieużywaną linię telefoniczną pod 230 V.
    Działało to sobie tak, aż linia gdzieś się doziemiła... i 300 W szło w
    grzanie (pewnie długiego) kabla.

    Pomógł czujnik pola magnetycznego. Zwykła cewka (użyłem czujnika położenia
    wału ze skutera bo akurat to miałem pod ręką) i wzmacniacz na LM386.

    Tu wyrzeźbiłem sobie coś podobnego (cewka to elektromagnes z drukarki
    laserowej, ten który na moment podłącza napęd do wałków biorących kartkę
    z podajnika).

    https://www.youtube.com/watch?v=y95aOvuVIvo

    > Ale przy okazji zmieniłem stare oprawy ze świetlówkami na LED-owe.
    > Zapalam tylko LED-y 0,8 A pobór prądu. Zapalam tylko świetlówki (które
    > jeszcze nie zdemontowałem) 0,7 A. Zapalam wszystko na raz 1,1 A.
    >
    > Kiepski miernik (cęgowy)? Czy można się czegoś doszukiwać?

    Mierniki cęgowe generalnie nie są zbyt dokładne, choć coś mi podpowiada,
    że tu może chodzić o współczynnik mocy.

    --
    Znani z glupich zartow studenci spotkali na drodze chlopa, ktory
    prowadzil na targ wieprzka.