    From: futszaK <f...@g...com>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: [ 100 Mbps - luksus wielki ]
    Date: Mon, 29 Dec 2008 23:55:56 +0100

    Jarek wrote:

    > A ja mam pytanie z innej beczki - co z userami w Twojej sieci, którzy
    > chcą skype z kamerką,

    nikt się nie skarżył, może dlatego, że ci którym upload nie odpowiadał
    dawno sobie pozakładali neostrady (a i tak tam gdzie działam, większość
    rynku należy do mnie),a pozatym z doświadczenia wnoskuję, że obraz tnie,
    niezależnie od tego, czy jest to mój urynanet, czy videocall via
    superhiper wypasiony UMTS :/

    > albo co z userami co chcą wysyłać pocztę z
    > załącznikami w świat?

    kilku userów mi zgłaszało, miałem postawić lokalny server poczty, ale
    póki co większe zapotrzebowanie jest na lokalne proxy do rapidshare

    ja mam świadomość, że prawdziwy Internet to jest dwukierunkowy Internet,
    prawdziwy dostawca Internetu posiada kilka niezależnych łącz i używa
    protokołu BGP, ale niestety pomiędzy "powinno" a "jest" istnieje pewna
    różnica.

    Zamiast w BGP czy w symetryka, wole zainwestować w szkielet własnej
    sieci, w podłaczenie nowych miejscowości, w wymiane starszego sprzętu na
    nowszy,czyli inwestycje we własną sieć, oraz podłączanie nowych
    klientów, którzy w przyszłości sfinansują lepsze łącza w świat, a
    klientów przybywa a nie ubywa...

    ponadto to co jest najkosztowaniejsze w sieciach -> sieć dostępowa to u
    mnie w większości przypadków jest FastEthernet podłaczony mostem na 5GHz
    do reszty sieci, więc na dobrą sprawe koszty przeróbki mojej sieci do
    standardu umożliwiającego sprzedaż symetrycznych pakietów 10Mbps byłby
    bardzo niewielki.

    --
    http://net.czarne.net/ <- łącze w świat pilnie potrzebne !!!
    Dach elektrowni w Czernobylu mial byc zbudowany z materialow