    From: Adam Dybkowski <a...@4...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: 100Hz w LCD
    Date: Sun, 31 Jan 2010 01:27:04 +0100

    W dniu 2010-01-30 22:40, BoDro pisze:

    > w sensie treści obrazu 100Hz (czy więcej) nic nie wnosi. Jak można
    > wyczytać: z klatki 1 i 2 wylicza się i tworzy klatkę pośrednią, którą
    > wstawia się między 1 i 2. W innym systemie tę samą klatkę wyświetla się
    > dwa razy. Czy faktycznie zmniejsza to efekty smużenia i poprawia
    > płynność w dynamicznych scenach - nie mam pojęcia...

    Ale ze zwykłej kablówki/telewizji naziemnej itp. źródeł dostajesz w
    Polsce sygnał w PALu z przeplotem. Co ciekawe, kolejne półobrazy
    pochodzą z różnych chwil czasowych (a nie są częścią tej samej złapanej
    pełnej klatki obrazu). Dlatego od stopnia zaawansowania elektroniki
    telewizora zależy, jak wyznaczy kolejne klatki do wyświetlenia (nie
    wystarczy chamsko skleić dwóch sąsiednich półobrazów - bo przy ruchu
    będzie widać przesunięcie co drugiej linii właśnie z racji "łapania"
    półobrazów w innej chwili czasowej).

    Wychodzi na to, że przy odpowiednio dobrych algorytmach wystarczyłoby
    progresywne 50Hz (konwersja 50i -> 50p). A 100Hz to tylko dodawanie
    sztucznie wyliczonych klatek pośrednich, których nie było w materiale
    źródłowym. U większości widzów polepsza to subiektywnie odczuwalną
    płynność ruchu. Natomiast wyświetlenie tej samej klatki 2 razy zupełnie
    nic nie zmienia - ale taki TV i tak warto mieć, choćby do puszczania
    obrazu z komputera (gry śmigające w 100 fps itd).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/