    From: "Wojtek" <k...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: 12V - bezpieczne/niebezpieczne ?
    Date: Fri, 8 Apr 2011 20:40:38 +0200

    Witam ponownie!!!
    Kolego- rozumiem, że chcesz robić jakieś tam urządzenie w celu sprzedaży.
    Chciałbyn Ci zwrócić uwagę, że zgodnie z przepisami powinieneś wydać na tak
    wyprodukowane urządzenie cetyfikat CE.
    To zaś wiąże się z całą "toną" norm i przepisów do przestudiowania.
    Żeby wszystko było śmieszniejsze to efektem tego będzie prawdopodobnie jedna
    kartka paiera w której zadeklarujesz, że wyprodukowane urządzenie
    spełnia wymagania (tu litania norm i przepisów) i podpis.
    Muszę się przyznać, że ja jestem za cienki na coś takiego.
    Sprawy bezpieczeństwa od porażenia to tylko wycinek tego tematu.
    Jeśli chodzi o wymagania ochrony przed porażeniem to podstawowym dokumentem
    jest norma
    PN-HD 60364-4-41 z listopada 2009 roku
    Dla Twojego przypadku zwracam szczególną uwagę na punkt 411.7.2 i 411.7.3
    Jeśli masz ochotę poczytać więcej to zapraszam na forum www.ise.pl
    Szczególnej uwadze polecam posty kolegi Stanca
    Pozdrawiam
    Wojtek