eGospodarka.plGrupypl.comp.programming22nd Int.Conf. Reliable Software Technologies, Ada-Europe 2017 › Re: 22nd Int.Conf. Reliable Software Technologies, Ada-Europe 2017
  • Data: 2017-04-26 15:46:48
    Temat: Re: 22nd Int.Conf. Reliable Software Technologies, Ada-Europe 2017
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Przecież nie wzięli chyba kompilatu (binarki) z jednej maszyny i nie zainstalowali
    tego na drugiej "jak leci".

    Tego nie wiem, ale nie zdziwiłbym się. W końcu skoro moduł był przetestowany (a był,
    w poprzedniej rakiecie), to z punktu widzenia integratora nadawał się do użycia.

    > Podejrzewam, że _jakiś_ proces kompilacji/budowania i testowania itp jednak był.

    I tutaj Ada ma wystarczające mechanizmy, żeby w procesie kompilacji wykryć
    niezgodności zakresów. Nie ma znaczenia, czy tego procesu kompilacji w ogóle nie
    było, czy też był ale nie skorzystano z tych mechanizmó - w żadnym z tych przypadków
    nie można obwiniać języka.

    > Czy dobry język (i - co najwazniejsze - wiążąca się z takim językiem metodyka )
    pozwoliłby uniknąć tego rodzaju błędu (przepełnienie zakresu) - chociażby poprzez
    "kłucie w oczy" ewidentnym problemem (zgłaszanym przez kompilator).

    Problemy integracyjne nie są zgłaszane przez kompilator. To jest kwestia zarządzania
    wymaganiami i co ciekawe, dzisiaj też nie ma na to dobrych uniwersalnych metod.

    (słownie: jedna) linia kodu na inżyniera na dzień.

    > W przypadku "web apps" to rzędy wielkości więcej. Codziennie się przepisuje to, co
    napisało się wczoraj - zgodnie z zasada "refactor mercilessly" i generalnie "agile".

    I co? Lepiej jest?