eGospodarka.plGrupypl.comp.programming22nd Int.Conf. Reliable Software Technologies, Ada-Europe 2017 › Re: 22nd Int.Conf. Reliable Software Technologies, Ada-Europe 2017
    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: 22nd Int.Conf. Reliable Software Technologies, Ada-Europe 2017
    Date: Wed, 26 Apr 2017 18:23:39 +0200

    On 4/26/2017 3:53 PM, Maciej Sobczak wrote:
    > Napisał. Do poprzedniej rakiety.

    I kto wyleciał z roboty za niedbalstwo i debilizm?

    > Z powodu oszczędności?

    Niemożliwe. Nie, po prostu niemożliwe. Mozna oszczędzać na farbie, ale
    nie na testach. Żartujesz, prawda? Tam nie ma aż takich kretynów, prawda?

    > Albo z powodów historycznych, bo nie było jeszcze tej dyskusji
    > na pl.comp.programming i nie mogli się z niej dowiedzieć, że powinni
    byli taki symulator napisać?

    Przecież tam są sami najlepsi i pisza w najlepszych językach. Sami
    wiedzą że testujemy oprogramowanie od dawna. Testujemy na wielu
    poziomach. Testy integracyjne systemów musza mieć jakiś input. Za nim
    wystrzelili pierwszą mogli to symulować. Testy nie musza być dokładne
    żeby wykryc błedy oveflow czujników w oczywistych sytuacjach. To *TAKIE*
    oczywiste.

    > I jaki to ma związek z użytym językiem?

    Myślę że ten wypadek pokazuje jak pusty jest mit o bezpieczeństwie Ady.
    Zawsze trafi się idiota co wykorzysta tej język jak assembler. Co gorsza
    nie jeden.

    > I gdzie ostatnio widziałeś praktykę pisania takich symulatorów?

    *WSZĘDZIE*. Poza Overflow Space Agency oczywiście. Tam nadrabiają tonami
    dokumentacji z podpisami Ważnych Ludzi Od Pospisów.

    Ogólnie to się testowanie nazywa. Pewnie, można robić testowanie na
    rózne sposóby. Ale ciezko napisać nawigację rakiety bez symulatora
    zjawisk fizycznych. Choć kto bogatemu zabroni?

    > Nikt nie napisał symulatora Marsa?

    Nikt nie napisał symualtora otwierania spadochronu i obliczenia
    przeciążeń na żywym programie nawigacyjnym. Założono jak zwykle że 4
    bajty wystarczą. Widuje takie podejście w całym świecie embedded i
    przypuszczam że ten sam gatunek programisty jest odpowiedzialny za
    pisanie firmware komputerów nawigacyjnych.

    > Cały czas o tym piszę. To nie jest wina tego języka.

    Język jest winien tworzenia idiotycznej atmosfery bezpieczeństwa w
    ktorej obniża się jakość "bo jest bezpieczny, to po co sprawdzać czy
    dobrze napisałem".

    Kiedyś czytalem wypociny pewnego przygłupa od Ady który twierdził że
    język jest tak znakomity że już nawet nie testują częsci kodu bo wiadomo
    że działa dobrze. Nie pamiętam czy pracowałw Overflow Space Agency. Nie
    wykluczam tego po ostatniej wpadce z Marsem.