    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Date: Sun, 8 Nov 2015 23:51:31 -0800 (PST)
    Subject: Re: 30 mm czy 16 mm?
    From: XX YY <f...@g...com>

    Am Montag, 9. November 2015 08:23:31 UTC+1 schrieb twistedme:

    > Należę do grupy NX500 na FB, od kilku tygodni pojawiają się mniej lub
    > bardziej potwierdzone pogłoski, że samsung wycofuje się z rynku foto.
    > Nie wiem na ile to realne, ale warto sprawdzić, zanim się wejdzie w system.

    to prawda , takie pogloski kraza. ale mamy nowa sytuacje w zakresie sprzetu foto - to
    nie sa inwestycje na cale zycie.
    cos jak z samochodami. okreslony model jest produkowany przez kilka / kilkanascie lat
    , potem znikna z rynku , sa sprzedawane jeszcze czesci zamienne.

    to samo zaczyna sie dziac z aparatem fotograficznym.
    kupujesz okreslony aparat , konieczne obiektywy i uzywasz tak dlugo dopoki sie nie
    zepsuje. Kilka - parenascie lat winen wytrzymac.
    dzisiaj produkowane obiektywy za 15 lat okaza sie przestarzale , nie bedzie sensu ich
    gromadzenie i wymiana dla nich body na nowy.
    kupi sie nowy model z obiektywami na nastepnych parenascie lat.
    i taki cykl ze 4 - 5 razy w zyciu i potem zycie sie skonczy.

    Nie masz zadnej pewnosci dzisiaj ze np system canona z bagneten EF sie utrzyma - jest
    juz ok 40 lat na rynku , okres lustrzanek jednoobiektywowych sie konczy z pewnoscia
    nadejda aparaty z celownikiem elektronicznym . Wchodzac w system canona tez nie masz
    pewnosci ze to na cale zycie.
    drogie przed laty obiektywy dzisiaj kosztuja grosze a niektorych niemal , ze nie
    mozna sprzedac - np system FD.

    to tylko zludzenie.

    zreszta tak jest z kompaktami - nikt nie kuuje kompakta z mysla o tym zeby uzywac go
    jako aparat systemopwy.
    samsung to wlasciwie nalezy ztraktowac jako rodzaj kompakta z wyminnymi obiektywami.

    wracajac do pytania poczatkowego - moze zamiast stalki , rzeczywiscie kupic
    pierscienie posrednie lub nasadke macro ? - to bedzie rozszerzenie mozliwosci.