  • 1. Data: 2015-12-13 10:36:31
    Temat: A jednak winyl...
    Od: Marek <f...@f...com>

    http://tvn24bis.pl/ze-swiata,75/panasonic-wznawia-pr
    odukcje-gramofonow,602386.html

    Ktoś jeszcze ma działającego "Technicsa" (niekoniecznie gramofon)? :-)
    Nie miałem nic Technicsa a w czasach popularności tej marki u nas
    słyszałem tylko skrajne opinię, że bardzo kiepska albo super, jak to
    na prawdę było?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2015-12-13 11:25:48
    Temat: Re: A jednak winyl...
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Marek wrote:
> [...]
    > Nie miałem nic Technicsa a w czasach popularności tej marki u nas
    > słyszałem tylko skrajne opinię, że bardzo kiepska albo super, jak to

    ja mam, akurat bez gramofonu, w sumie 4 cegiełki, potencjometr głosu
    do tej pory nie trzeszczy a ma ponad 20lat
    porównać mogę tylko do wzmacniacza unitry bo miałem, to muszę
    powiedzieć że nie ma co porównywać, technics jest o niebo lepszy

    Jeffrey

  • 3. Data: 2015-12-13 23:14:20
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    U mnie SU-V500 robi za wzmacniacz do dźwięku z komputera :)

    No cóż, technics brzmi przyjemnie, na pewno nie jest "bardzo kiepski".
    Ot, sprzęt do domu - na pewno nie o audiofilskiej jakości.
    Czytałem kiedyś w jakiejś recenzji, że technics "uprzyjemnia" dźwięk - i
    chyba się z tym zgadzam. Na pewno nie jest neutralny brzmieniowo.

    Patrząc na jakoś bebechów (swego czasu pracowałem parę lat w serwisie
    firmy sprzedającej sprzęt "z wyższej półki" )- polecałbym raczej Marantza.

    A jeszcze lepszy Luxmana - nie wiem, czy w ogóle jeszcze teraz jest
    produkowany ?

    No ale cena Technicsa do ceny Luxmana to dzień do nocy, więc - wiadomo :)

    I uwaga - ciekawostka : zdecydowanie nie polecam np. Advance Acoustic.
    Sporo się tego naserwisowałem... Ale nie chodzi mi o awaryjność nawet -
    a raczej na poziom technologiczny wykonania - ładne toto jest z zewnątrz
    to fakt, ale w środku na poziomie średniego amatora - nie wygląda to na
    hi-end :)

    Przynajmniej tak było jakieś 5-6 lat temu. Teraz już nie mam z tym
    styczności.

  • 4. Data: 2015-12-14 10:52:56
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    ..
> [...]
    > Nie miałem nic Technicsa a w czasach popularności tej marki u nas
    > słyszałem tylko skrajne opinię, że bardzo kiepska albo super, jak to na

    Mam 4 elementy kupowane w okolicy 1985..88.
    Najbardziej mi imponuje to, że CD nadal, bez żadnej regulacji (jedynie
    musiałem na przestrzeni tych 30 lat kilka razy solidnie dmuchnąć do środka)
    spokojnie czyta wszystkie CD (również CD-R, które nie istniały jak był
    kupowany).
    Wszystkie później kupowane urządzenia z CD po kilku latach zaczynały mieć
    kłopoty z odczytem nawet zwykłych tłoczonych płyt.
    Jedyne co mi szwankuje (dopiero od kilku lat) to przełącznik źródeł sygnału
    we wzmacniaczu - nie kontaktuje i szumi. Z tego powodu CD podłączyłem jako
    tuner bo w tej pozycji przełącznik działa lepiej (co nie znaczy, że dobrze).
    Ktoś kiedyś może zaglądał i potrafi odpowiedzieć, czy jak rozbiorę to się
    jakoś do tych styków dobiorę ?

    Od zawsze mnie zastanawia co to za długa rura jest w środku we wzmacniaczu
    (coś jakby 12..15 mm średnicy i ze 30cm długości). Tak to pamiętam z
    zaglądania przez szpary wentylacyjne, na żywo nigdy nie widziałem.
    P.G.

  • 5. Data: 2015-12-14 11:01:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...
> [...]

    >wzmacniaczu (coś jakby 12..15 mm średnicy i ze 30cm długości). Tak to
    >pamiętam z zaglądania przez szpary wentylacyjne, na żywo nigdy nie

    Nie wiem, ale:
    -rura cieplna do chlodzenia,
    -popychacz wylacznika, przedluzacz osi przelacznika ...

    Jaki to model ? Google na pewno znajdzie zdjecia :-)

    J.

  • 6. Data: 2015-12-14 13:15:32
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości grup
    t...

    > Nie wiem, ale:
    > -rura cieplna do chlodzenia,
    > -popychacz wylacznika, przedluzacz osi przelacznika ...

    Ta rura jest w poprzek i jakby kilka cm ponad płytą główną - absolutnie nie
    pasuje do jakiegoś skojarzenia z przełącznikiem.
    Co do chłodzenia to chyba jakieś żeberka są znacznie skuteczniejsze w
    oddawaniu ciepła.

    > Jaki to model ? Google na pewno znajdzie zdjecia :-)

    Jak nie zapomnę to sprawdzę w domu.
    Przeglądając obrazki Googla widzę kilka zdjęć bardzo podobnych do mojego,
    ale one mają jakieś dodatkowe przełączniki, których u mnie nie ma (albo nie
    pamiętam).
    P.G.

  • 7. Data: 2015-12-14 13:53:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Ta rura jest w poprzek i jakby kilka cm ponad płytą główną -
    >absolutnie nie pasuje do jakiegoś skojarzenia z przełącznikiem.

    Moze po prostu wzmocnienie obudowy :-)

    >Co do chłodzenia to chyba jakieś żeberka są znacznie skuteczniejsze w
    >oddawaniu ciepła.

    Ale moze chodzic o rure cieplna - w celu lepszego rozprowadzenia
    ciepla z goracych punktow.

    A ten to dosc upchany w srodku
    https://www.youtube.com/watch?v=NywrsNqr5qk

    J.

  • 8. Data: 2015-12-14 14:46:47
    Od: RR <m...@w...pl>

    W dniu 14.12.2015 o 13:53, J.F. pisze:

    > Ale moze chodzic o rure cieplna - w celu lepszego rozprowadzenia
    > ciepla z goracych punktow.

    Technics, chyba jako jedyny producent stosował w domowych wzmacniaczach
    rurę cieplną. Tańsze to rozwiązanie raczej nie było, ale się wyróżniali. :-)

    --
    rry

  • 9. Data: 2015-12-14 15:20:33
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "RR" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Technics, chyba jako jedyny producent stosował w domowych wzmacniaczach
    > rurę cieplną. Tańsze to rozwiązanie raczej nie było, ale się wyróżniali.
    > :-)

    Nigdy nie słyszałem o rurze cieplnej.
    To mogło by być to.
    P.G.

  • 10. Data: 2015-12-14 15:58:33
    Od: w...@g...com

    W dniu poniedziałek, 14 grudnia 2015 14:47:13 UTC+1 użytkownik RR napisał:

    > Technics, chyba jako jedyny producent stosował w domowych wzmacniaczach
    > rurę cieplną. Tańsze to rozwiązanie raczej nie było, ale się wyróżniali. :-)

    Nazwy "rura cieplna" nigdy nie słyszałem / widziałem ,chociaż
    Jeszcze mam końcówkę mocy Sanyo z 1979 roku.
    Końcówka na mosfetach - rewelacyjne brzmienie,
    cały wzmacniacz leciutki właśnie dzięki zastosowaniu HeatPipe
    do "wyciągania" ciepła z tranzystorów mocy.

    http://www.hifiengine.com/manual_library/sanyo/plus-
    p55.shtml