  • 51. Data: 2012-06-10 13:04:15
    Temat: Re: A mnie się marzy kurna chata....
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-06-10 09:27, januszek wrote:
    > qwerty napisa?(a):

    > TVP2 HD jest w mux3: http://www.telewizja-cyfrowa.com/nadajniki.html
    Wiem. :D Tutaj "oficjalne" komunikaty na forum Emitela, czyli firmy
    zajmującej się nadawaniem poszczególnych MUX-ów:
    http://forum.emitel.pl/viewtopic.php?f=2&t=2893
    http://forum.emitel.pl/viewtopic.php?f=2&t=4288

  • 52. Data: 2012-06-10 13:09:27
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "JDX" napisał w wiadomości grup
    > Wiem. :D Tutaj "oficjalne" komunikaty na forum Emitela, czyli firmy
    > zajmującej się nadawaniem poszczególnych MUX-ów:
    > http://forum.emitel.pl/viewtopic.php?f=2&t=2893
    > http://forum.emitel.pl/viewtopic.php?f=2&t=4288

    To czemu kłamiesz, że tvp 2 hd jest nadawany w multipleksie 2?

  • 53. Data: 2012-06-10 13:26:09
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-06-10 13:09, qwerty wrote:
    [.....]
    > To czemu kłamiesz, że tvp 2 hd jest nadawany w multipleksie 2?
    Trochę potrolować mi się zamarzyło.

  • 54. Data: 2012-06-10 19:19:09
    Od: Michal <u...@i...pl>

    W dniu 2012-06-09 18:23, marfi pisze:
> [...]

    Np: coś takiego
    http://www2.buyincoins.com/digital-tv-hdtv-dvb-t-usb
    -stick-dongle-tuner-recorder-receiver-product-70.htm

    Za całe 7$, czyli zbliżamy się do wspomnianego "byle tunera USB DVB-T za
    25 zł". Ale na dobrą sprawę może być dowolny tuner DVB-T potrafiący
    filtrować PID/SID o ile tylko komuś chciało się przysiąść i przygotować
    moduł dla jądra w danej wersji OpenWRT.

    > Po co dekoder?
    > W sieć wysyła się strumień transportowy identyczny z odebranym (ew.
    > przefiltrowany wg. wybranych PID, sposób kompresji nie jest istotny).

    O to mi właśnie chodziło. Z tego co ludzie piszą, a nie mam powodu by
    nie wierzyć, na interesującej mnie wersji OpenWRT pod AR9132
    streamowanie DVB-T zżera całe 6% CPU w WR1043ND + po 10% na każdego
    podłączonego klienta oglądającego DVB-T w sieci:
    https://forum.openwrt.org/viewtopic.php?id=28035

    Przypomnę: AR9132 z WR1043ND to "całe" 266 BogoMIPS, przy czym stareńki
    K6-2 550 ma AFAIR ~1000 BogoMIPS, więc do wydajności C2D to jest przepaść.

    --
    /MB

  • 55. Data: 2012-06-10 19:23:49
    Od: Michal <u...@i...pl>

    W dniu 2012-06-09 20:08, marfi pisze:

> [...]
    98.html

    > Własnie sprawdziłem - faktycznie TVP1 z ziemi jest nadawana w jakości HD.

    TVP/Emitel wykonały plan 5-letni z okazji Euro2012 i od 1.06 większość
    ludzi w PL ma dostęp do TVP1 HD. Niestety - z tego co widzę zazwyczaj
    jest to na bardzo wysokch kanałach (u mnie ~70) i przy przy takiej samej
    mocy nadawczej jak MUX3, z MUX1 bardzo wielu ludzi ma problemy z
    odbiorem - u mnie na 2 tunerach bez zmiany instalacji antenowej nic z
    tego, mimo że z MUX3 na tych samych 50kW nie ma najmniejszych problemów.

    --
    /MB

  • 56. Data: 2012-06-10 19:58:29
    Od: Michal <u...@i...pl>

    > Raczej tak -- i to chyba już od dawna, może od tygodnia?
    > Film Kopernik idzie na netbooku bez trudu razem z nagrywaniem
    > i jeszcze zostaje sporo CPU, ale jakaś TVP1 na żywo szła w ząbki
    > na tymże netbooku. Zatem uznaję, że właśnie HD sprawia trudności.

    BTW:
    Jak są nadawane zagraniczne filmy w TVP1HD jeśli chodzi o ścieżkę
    dźwiękową? OK, jest E-AC3 ale czy jest wersja lektorska I DODATKOWO
    oryginalny język? Do czasu gdy nie poprawię instalacji antenowej muszę
    zostać przy MUX2, a tu przy filmach mimo że można wybrać napisy, to na 2
    różnych tunerach wbudowanych w 2 różne TV zarówno przy ścieżce opisanej
    jako "oryginalna", jak i "multilangual" (czy jakoś tak) w obu
    przypadkach jest wersja tylko z lektorem.

    > W TV o HD w DVB-T mówiono od dłuższego czasu. Nawet porównano
    > technologiczny skok do HD ze skokiem z czarnobiałej TV do
    > kolorowej, co mnie nieco rozśmieszyło.

    Coś w ten rzucik w materiałach reklamowych widziałem na temat TV 3D.
    Sprawa o tyle śmieszna, że mając TV 3D nie ma takich treści, którą
    możnaby oglądać. Chyba tylko Cyfra+ ma jeden kanał 3D, a i to nie
    wiadomo jak długo, bo AFAIR we Francji wyłączono kanał 3D, to i w PL
    pewnie niedługo to nastąpi w C+.
    Jeśli nie ma wyboru ścieżki dźwiękowej z możliwością oglądania
    oryginalnej wersji językowej filmu to o jakiej "rewolucji" tu mówimy
    - DVB-T poza możliwością upchnięcia większej ilości kanałów w danym
    paśmie częstotliwości, braku zakłóceń i EPG oraz napisów (czyli to co
    w DVB-S MPEG2 SD jest od kilkunastu lat) to z tego co widzę lepsze
    przygotowanie obrazu pod wyświetlacze LCD FHD, nawet jeśli obraz
    nadawany jest jako SD (ostrość i kolory), ale już na dużym wyświetlaczu
    plazmowym różnicy prawie nie widać pomiędzy dobrą TV analogową, a tym
    całym DVB-T SD, jaka jest w PL.

    --
    /MB

  • 57. Data: 2012-06-10 21:51:15
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Michal" napisał w wiadomości grup
    > TVP/Emitel wykonały plan 5-letni z okazji Euro2012 i od 1.06 większość ludzi w
    > PL ma dostęp do TVP1 HD.

    Jaki plan 5 letni? Taki był harmonogram i koniec.

    > Niestety - z tego co widzę zazwyczaj jest to na bardzo wysokch kanałach (u
    > mnie ~70)

    Nie no, nie mogę. Niby jak może być na kanale 70, skoro UHF ma zakres k. 21 - k.
    69?

  • 58. Data: 2012-06-11 09:31:03
    Od: Damian G <d...@u...gmail.com>

    W dniu 09.06.2012 19:50, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
> [...]
    > i jeszcze zostaje sporo CPU, ale jakaś TVP1 na żywo szła w ząbki
    > na tymże netbooku. Zatem uznaję, że właśnie HD sprawia trudności.

    A dokładniej, trudności sprawia to, że to jest 1080i i trzeba zrobić
    usuwanie przeplotu - a to trochę wymaga od procesora, chyba że się użyje
    grafiki która to wspiera (np. ION).
    Robiłem testy i na moim Atom 330 TVP1 HD 1080i z wideo rzędu 6 Mbit/s
    przycinało się, choć film 1080p 16 Mbit/s idzie płynnie. Dopiero
    przełączenie usuwania przeplotu na metodę ION optimized powoduje płynne
    odtwarzanie TVP1 HD.

    --
    Damian

  • 59. Data: 2012-06-11 22:53:40
    Od: Michal <u...@i...pl>

    W dniu 2012-06-10 21:51, qwerty pisze:

    > Jaki plan 5 letni? Taki był harmonogram i koniec.

    A uważasz że tak całkiem przypadkiem nagle dla większości kraju
    oficjalnie MUX-1 z TV publiczną uruchomiono 01.06.2012? Data Euro znana
    była od dawna, wcześniej jakoś nadawcy się nie spieszyło. Jak śledzisz
    harmonogram wdrażania MUX-1, to wiesz jaka różnica pokrycia jest między
    etapem 1 a 2 i na jakich kanałach nadawane są mecze z okazji Euro2012.
    Plan 5-letni został więc wykonany, tak samo jak oddawanie autostrad w
    stanie "przejezdnym" itp. A że źle działa to inna sprawa (wszyscy
    dookoła mają problemy).

    ^
    > Nie no, nie mogę. Niby jak może być na kanale 70, skoro UHF ma zakres k.
    > 21 - k. 69?

    A zwróciłeś uwagę na ten podkreślony znak "~" i wiesz co on znaczy?.
    Celowo nie podawałem dokładnego kanału, bo to wskazuje na nadajnik.

    --
    MB

  • 60. Data: 2012-06-12 17:50:40
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Michal" napisał w wiadomości grup
    > A uważasz że tak całkiem przypadkiem nagle dla większości kraju oficjalnie
    > MUX-1 z TV publiczną uruchomiono 01.06.2012? Data Euro znana była od dawna,
    > wcześniej jakoś nadawcy się nie spieszyło.

    Część nadajników była gotowa jeszcze zimą. To, że jeden nadawca nie chciał
    wcześniejszego startu to nie wina tvp.

    > ^
    >
    > A zwróciłeś uwagę na ten podkreślony znak "~" i wiesz co on znaczy?. Celowo
    > nie podawałem dokładnego kanału, bo to wskazuje na nadajnik.

    No popatrz, a jak popatrzeć na mapki to na ogół multipleks nadaje na k. 30-49.
    Gdzie to "bardzo wysokie kanały"?