    From: Michał Lankosz <m...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: A moze by tak grupon lokalny:-)
    Date: Fri, 11 Apr 2014 14:21:36 +0200

> [...]
    > Jednak w odniesieniu do Twoich uwag:
    > a) Jedynym problemem, który powstrzymuje włożenie 8 dodatkowych tranzystorów
    > bipolarnych do obudowy
    > uC wydaje się być właśnie radiator.
    > I nie wiem, dlaczego na razie tylko ST to zrobił.
    > Dokładnie zespolił uC z "driverem" i małymi MOSFETAMI +SPI + software w
    > jednej obudowie.
    >
    > b) Kod.
    > Śmiejecie się z ASM, a teraz się okazuje, że boisz się uruchomić gotowych i
    > dostępnych za darmo,
    > bez szukania, bo podanych na stronach każdego producenta ... aplikacji w C?

    Ja się nie boję. Użyłam ich i zadziałały mi bezbłędnie. Przerobiłem
    tylko funkcje obsługi SPI i równoległych wejść pod swój hardware.

    > c) Mosfety na szczęście już są z pomiarem prądu.

    No i co? Gdzie i jak to wepniesz?

    > W związku z powyższym odpada z projektu rezystor:
    > np.
    > IRC740.
    > Oczywiście ten ma aż 10 A@400V, więc też i Ron nie imponuje swoim 0,55Ohm,
    > ale myślę że wyczujesz sens'e ;-)
    > d) Zabezpieczenie zwarciowe i termiczne? Detekcja zatrzymania wału silnika?
    > Przyjrzyj się zabezpieczeniom wbudowanych modułów PWM.
    > np.
    > 15.6 Dead Time Control
    > 15.10 PWM Fault Pins

    Większość producentów mikrokontrolerów ma w swojej ofercie układy
    wyposażone w takie bloczki.

    > Te zaawansowane algorytmy sterowania masz w Pralce AMICA.
    > Znajdź tam dedykowany chip do analizy pola w silniku.

    Ale Paweł-o-Pająk nie jest inżynierem/projektantem w firmie produkującej
    elektronikę do sprzętu AGD, a amatorem-hobbystą próbującym zrobić kilka
    egzemplarzy urządzeń, może troszkę więcej. Jest w stanie wydać 10zł
    więcej za układ scalony niż zapłaciłby za elementy dyskretne bo nie
    będzie już musiał ślęczeć nad projektowaniem (dobór elementów) i
    uruchamianiem samego sterownika silnika i robić jakieś iteracje
    projektowe. Lutuje jednego scalaka i ma co chce.
    Gdyby chciał się zabawić we własny sterownik nie pytałby o L6470,
    nieprawdaż?

    Miałem się wygadać jaki układ bierzemy do następnego projektu, ale
    ugryzłem się w język. Chyba bym musiał wziąć urlop na 4 tygodnie z
    powodu kolejnej bezsensownej dyskusji z Sylwestrem :P

    --
    Michał