  • 1. Data: 2014-04-09 23:42:46
    Temat: A moze by tak grupon lokalny:-)
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <k...@c...goznac>

    Powitanko,

    Troche w nawiazaniu do poprzedniego watku, o ile w miare popularne kosci
    mozna zdobyc, to bardziej specjalistyczne stanowia problem.
    Pojedyncze mozna zamowic w chorej cenie, albo kupic wagon. No dobra,
    laske, ale to i tak na poczatek za duzo. Ze polskie firmy/oddzialy nie
    odpowiadaja na maile, albo nie chca gadac z detalistami, to juz sie
    przyzwyczailem, ale nawet Chinczyk po deklaracjach, ze ok. da znac jak
    bedzie mial, tez milczy. Sampli nie wysylaja (producent), z reszta ja
    chce kupic.
    To moze ja zaczne:
    L6470 - sterownik silnika krokowego z driverem i podzialem do 1/128
    kroku. Jak ktos chetny na kilkanascie szt. to sprowadzamy i dzielimy sie.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 2. Data: 2014-04-10 02:40:11
    Temat: Re: A moze by tak grupon lokalny:-)
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-04-09 23:42, Pawel "O'Pajak" pisze:

> [...]
    > L6470 - sterownik silnika krokowego z driverem i podzialem do 1/128
    > kroku. Jak ktos chetny na kilkanascie szt. to sprowadzamy i dzielimy sie.

    W Farnellu L6470H mają za 33,91 za 1 szt. Dla 10 to już 27,51 zł.
    Przesyłka chyba około 20 zł.

    No to jak potrzebujesz niewiele, to chyba nie jest jakaś zaporowa cena ?

  • 3. Data: 2014-04-10 09:56:15
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Pawel,

    Wednesday, April 9, 2014, 11:42:46 PM, you wrote:

    > Troche w nawiazaniu do poprzedniego watku, o ile w miare popularne kosci
    > mozna zdobyc, to bardziej specjalistyczne stanowia problem.
    > Pojedyncze mozna zamowic w chorej cenie, albo kupic wagon.

    Ale co w tym dziwnego?

> [...]
    > detalistami, to juz sie przyzwyczailem, ale nawet Chinczyk po
    > deklaracjach, ze ok. da znac jak bedzie mial, tez milczy.

    Normalne - odmówić nie wypadało a możliwości zakupu detalicznego po
    prostu nie ma.

    > Sampli nie wysylaja (producent), z reszta ja chce kupic.

    Zdziwiony, że sampli nie wysyłają? Polacy dali powody :(

    > To moze ja zaczne:
    > L6470 - sterownik silnika krokowego z driverem i podzialem do 1/128

    Ale w czym problem?
    http://pl.farnell.com/jsp/search/browse.jsp?N=2023+2
    03654&Ntk=gensearch&Ntt=L6470&Ntx=mode+matchallparti
    al

    > kroku. Jak ktos chetny na kilkanascie szt. to sprowadzamy i dzielimy sie.

    Można kupić nawet jedną sztukę.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 4. Data: 2014-04-10 11:30:50
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <k...@c...goznac>

    Powitanko,

    > Zdziwiony, że sampli nie wysyłają? Polacy dali powody:(

    Niektore firmy nie maja z tym problemu. Anyway, moga sprzedawac, mnie to
    nie przeszkadza. Kurde, COCOM prawie!

    > Ale w czym problem?
    > http://pl.farnell.

    Farnel zabija cena. Mnie interesuje wersja PD - latwiej do "kaloryfera"
    przykrecic, a przy 10 szt. to juz odczuwam pewien dyskomfort cenowy;-)
    Rutronik przyjal zamowienie i... nic. Zadzwonilem - detalicznie to nie
    chca (ale na www mozna), min. laska, stad pomysl, ze moze ktos ma ten
    sam problem.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 5. Data: 2014-04-10 12:32:32
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

> [...]
    > L6470 - sterownik silnika krokowego z driverem i podzialem do 1/128
    > kroku. Jak ktos chetny na kilkanascie szt. to sprowadzamy i dzielimy sie.

    Wiesz. Cena jest taka, jaką są w stanie zapłacić osoby, które to potrzebują.
    Wygląda na ciekawy chip. Dla jednej sztuki kupiłbym od razu.
    Ma 2 mostki w środku. Tylko bez radiatora?
    Jednak dla kilkunastu sztuk?
    To po co to kupować?
    Mostek 3A to w dzisiejszych czasach to śmiech na sali.
    8 MOSFETÓW na 8A kupisz po 2 zł.
    Sterowanie tymi mosfetami zrobisz na dsPICu chociażby.
    Są chyba gotowe przykłady.
    PIC32 ESK PWM/DMA Demo
    No i mniej miejsca na PCB. W tym układzie i tak musisz mieć kontroler do
    sterowania
    Po co jeden kontroler, który będzie wysyłam drugiemu po SPI prędkość, prąd
    itp.
    Trochę łatwiej, ale czasem i tak spędzisz trochę czasu na rozpracowanie
    komunikacji.

    S.

  • 6. Data: 2014-04-10 12:45:47
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Pawel,

    Thursday, April 10, 2014, 11:30:50 AM, you wrote:

    > Niektore firmy nie maja z tym problemu. Anyway, moga sprzedawac, mnie to
    > nie przeszkadza. Kurde, COCOM prawie!

    Nie COCOM tylko czysta ekonomia. NIE OPŁACA SIĘ sprzedawać na sztuki.

    > Farnel zabija cena. Mnie interesuje wersja PD - latwiej do "kaloryfera"
    > przykrecic, a przy 10 szt. to juz odczuwam pewien dyskomfort cenowy;-)

    Dlaczego - przecież wysoka cena w detalu to normalka. 10 sztuk to Ty
    już poważną produkcję zaczynasz i Ci się zwróci :P

    > Rutronik przyjal zamowienie i... nic. Zadzwonilem - detalicznie to nie
    > chca (ale na www mozna), min. laska, stad pomysl, ze moze ktos ma ten
    > sam problem.

    To ile układów w obudowie 36-pinowej wchodzi do laski?

    W DigiKey masz taniej:
    http://www.digikey.com/product-detail/en/L6470PD/497
    -13416-ND/3748904
    ale za $200 trzeba kupić, żeby kosztów transportu nie było. Czyli
    musisz jeszcze coś dokupić, żeby się opłaciło, bo koszt przesyłki to
    do Polski to $60...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 7. Data: 2014-04-11 02:23:47
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <k...@c...goznac>

    Powitanko,

    > Ma 2 mostki w środku. Tylko bez radiatora?

    Jak dobry FET z PWMa popedzany nie za szybko, to sie nie spoci za
    bardzo. Wersja PD jest pod radiator. Bawilem sie jakims ukladem Allegro
    (-Microsystems) do sterowania krokowcow i przy ok. 1,5 A na faze cieplo
    bylo ledwie wyczuwalne pod palcem, a kosteczka chyba 4x4mm.

    > To po co to kupować?

    Bo mam mechanike do zrobienia i to jest dla mnie pewne wyzwanie, jak bym
    mial czas, to bym sobie taki sterownik wystrugal nawet na 1024
    mikrokroki;-) w celach edukacyjnych. Ale jest tyle problemow
    technicznych do rozwiazania, ze ni cholery nie chce mi sie jeszcze tego
    drivera robic.

    > Sterowanie tymi mosfetami zrobisz na dsPICu chociażby.

    I jeszcze poznawac nowa rodzine prockow i DSP, o ktorym nie mam
    najmniejszego pojecia.

    > Są chyba gotowe przykłady.

    A dzialaja? Bo u Microchipa to nie jest oczywiste;-)

    > Trochę łatwiej, ale czasem i tak spędzisz trochę czasu na rozpracowanie
    > komunikacji.

    Komunikacja po SPI, w Bascomie to proste jak drut, nawet nie bede
    kombinowal z czyms powazniejszym, "dziala dobrze, to nie poprawiaj" -
    stara zasada serwisantow;-) I tak bede mial troche innych rzeczy na SPI
    do "rozmowy".

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 8. Data: 2014-04-11 09:26:38
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    > Wiesz. Cena jest taka, jaką są w stanie zapłacić osoby, które to potrzebują.
    > Wygląda na ciekawy chip. Dla jednej sztuki kupiłbym od razu.
    > Ma 2 mostki w środku. Tylko bez radiatora?

    Radiator jest od spodu. Lutuje się go do PCB. Jest nawet dokument
    opisujący jak zrobić dobre jego chłodzenie, można się też przypatrzeć
    płytce ewaluacyjnej. Przy 0,5A to on ledwo ciepławy się robi. Nie miałem
    okazji testować z większym obciążeniem.

    > Jednak dla kilkunastu sztuk?
    > To po co to kupować?
    > Mostek 3A to w dzisiejszych czasach to śmiech na sali.
    > 8 MOSFETÓW na 8A kupisz po 2 zł.
    > Sterowanie tymi mosfetami zrobisz na dsPICu chociażby.

    Sam jesteś śmiech na sali. Same mosfety nie wystarczą. Jak je chcesz
    sterować? Bezpośrednio z wyprowadzeń uC? A sprzężenie zwrotne? Pomiar
    prądu w gałęziach? Detekcja zatrzymania wału silnika? Zabezpieczenie
    zwarciowe i termiczne?

> [...]
    > itp.
    > Trochę łatwiej, ale czasem i tak spędzisz trochę czasu na rozpracowanie

    Bierze się uC za 4-10zł, ten układ sterownika, gotową bibliotekę obsługi
    tego scalaka od ST (w C, więc przeniesienie na dowolny uC to chwila
    moment!) i już. Nie trzeba się męczyć i pocić przy projektowaniu układu,
    a i tak by pewnie wyszły jakieś jaja, wersja prototypowa 1, potem 2 i
    może za rok będzie miał układ funkcjonujący podobnie jak ten złożony i
    uruchomiony w 2 tygodnie.
    Co innego gdyby chodziło o zwykłe, proste kręcenie silnikiem. Ale o
    wiele więcej z silnika można wycisnąć stosując układy jak ten L6470, czy
    jemu podobne od Allegro Microsystems i innych producentów, nie
    wgłębiając się w zaawansowane algorytmy sterowania.

    --
    Michał

  • 9. Data: 2014-04-11 09:45:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Michał,

    Friday, April 11, 2014, 9:26:38 AM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > sterować? Bezpośrednio z wyprowadzeń uC? A sprzężenie zwrotne? Pomiar
    > prądu w gałęziach? Detekcja zatrzymania wału silnika? Zabezpieczenie

    W asemblerze wszystko da się zrobić.

    [...]

    --
    Best regards,