  • Data: 2015-02-27 11:17:55
    Temat: Re: A po cholere to wysokie napiecie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Pawel O'Pajak" napisał w wiadomości grup
    >Procki pracuja przy jakims symbolicznym napieciu rzedu 1.8v i to na
    >ciezkich GHz.

    Bo musza. Bramki i odstepy takie cienkie, ze przy wiekszych napieciach
    prad sie przetuneluje.
    Byc moze tez straty cieplne sa istotne.
    No i dzialac moze byle jak, cyfrowka w koncu.

    >Wzmacniacze operacyjne, czy ogolnie uklady audio zwykle zasila sie
    >napieciami rzedu +/- kilkanascie V i to wcale nie koncowke mocy, a
    >preampy. W literaturze tlumacza to lepsza szybkoscia narastania
    >sygnalu. Ja wiem, tu cyfra, tam analog, ale jak to jest? Voodoo
    >jakies, czy ma to sensowne wytlumaczenie. Dawno sie analogowka nie
    >bawilem.

    Hm, a analogowka ciagle tradycyjna, te ~10V to bardzo dobre napiecie
    dla przedwzmaczniacza.
    Szczegolnie jak nie bardzo wiadomo jakie wlasciwie jest napiecie
    sygnalu.

    Ale jak widac - gadzetow na 3V czy nawet na 1.5V przybywa.

    J.