  • Data: 2009-02-18 00:09:00
    Temat: Re: AUS 4D - po 15 lutego
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik w...@g...pl napisał:

    > Jest chyba tak,że zwykła umowa o połączeniu sieci OPa stacjonarnego z
    > komórkowym nie opiewa na numery IN, w tej kwestii zawierają osobne
    > umowy lub aneksy. Ale na stronie UKE :
    > http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Menu01&new
    s_cat_id=286&layout=3
    > jest szereg decyzji Prezes w tym zakresie wynikających z niemożności
    > dogadania się OPów jak to rozliczać.
    > warto poczytać uzasadnienia- płynna kwestię czy UKE może to regulować,
    > czy IN to jest dostęp telekomunikacyjny, jaki jest interes abonentów.

    Nie mam czasu tego czytać, niestety. IMHO połączenia na 70x/80x mogłyby
    być defaultowo taryfikowane analogicznie jak połączenia międzynarodowe z
    komórek w czasach monopolu telepsy (czyli stawka krajowa +
    międzynarodowa ze stosownej strefy). Jakby płacić stawkę na IN z
    komórek jak z sieci stacjonarnej + dopłatę za połączenie do
    stacjonarnej, wtedy posiadacz numeru ęteligiętnego dostawałby tyle samo
    (nie dotyczy 800 :-)) niezależnie od tego, skąd przychodzi połączenie, a
    dopłata byłaby zużywana na zestawienie połączenia M2F. Z komórek byłoby
    drogo, ale przynajmniej by działało :-).

    > Natomiast w kwestii AUS jest tak,że to czy numer jest normalny czy
    > skrócony to nie ma znaczenia-jak jest umowa o połączeniu sieci, to OP
    > komórkowy powinien umożliwić dostęp do wszystkich numerów OPa
    > stacjonarnego.
    Aha, czyli nr AUS to jest po prostu nr stacjonarny tylko, że krótszy :-).

    Przemek