  • 1. Data: 2009-02-16 11:02:07
    Temat: AUS 4D - po 15 lutego
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    Sprawdzam sobie dzisiaj numerację 4D i owszem - TP otworzyła ruch na 19xxx.
    Połączenia dochodzą do skutku w obu formach.
    Nie ma żadnej zapowiedzi (ja nie trafiłem) na róznych numerach AUS.
    Nie pamiętam czy miała (czasem) bywać. Na razie nie trafiłem.
    Ale sprawdziłem ze swojej komórki.
    Najpierw pomyślałem czego mogę się spodziewać i dokładnie tak było.
    Otóż Polkomtel nie otworzył ruchu na 19xxx.
    O ile zazwyczaj w kwestii AUS w sieciach ruchomych był burdel do kwadratu
    (burdel "liniowy" był zawsze w TP), podobnie jak z osiemsetkami u mobilnych,
    to tym razem przynajmniej Polkomtel wogóle olał "jakieś tam rozporządzenia".
    Oni (mobilni) chyba myślą jak w mediach - "skoro jestesmy firmą prywatną to
    co oni od nas chcą ?" (a TP to niby jaka ?).
    Z osiemsetkami do dziś jest tak, ze trzeba mieć Orange aby sie tam
    dodzwaniać (pomjam szczątkowe połączenia do egzotycznych operatorów majacych
    jakieś 800).
    No i dziś 19xxx ruch w Polkomtelu nadal nie jest otwarty.
    Czy ja może coś źle rozumiem i reguacje prawne w tym kraju wydaje się "tylko
    wobec TP".
    Operatorzy to operatorzy.
    Czy ktoś wogóle egzekwuje (próbuje ?) regulacje dotyczące numeracji (AUS,
    800 itp) od mobilnych ?
    Był swego czasu szum i przycichło (w sprawie 800 UKE coś miał kontrolować).
    No i cisza jak na 5ESS po Strowgerze.
    Chyba ta zima ciężka jest dla wszelkich polskich urzędów.
    NIC się nie dzieje, nikt nic nie robi. Nic nie wychodzi (nawet swojego
    własnego rozporządznia w sprawie KTPC nie mogli znoelizować - i chyba dobrze
    się stało).
    Marazm, zima - nie ma nic.
    Cięzki luty dla misiów w Tatrach i dla dyrektorów depertamentów.
    Rok już lezy PROJEKT rozporządzenia w sprawie wymagań jakim ma odpowiadać
    odbiornik cyfrowej TV naziemnej.
    Niby uzgodniony i lezy i czeka na podpis ale..... wróbelki ćwierkają że jak
    kto tam zagląda to takie poprawki sadzi, że strach - wynika że odbiornik
    najlepe jakby był taki żeby go producenci musieli dopiero zaprojektować i
    żeby broń Boże nie było w jakimś kraju modelu odpowiadającego wymaganiom).
    Krajowej tablicy Przeznaczń Czestotliwości najapierw nie nowelizowano bo
    czekano na oficjalne dokumenty po Światowej Konferencji Radiokomunikacyjnej.
    ITU opublikowało.
    Pytam więc UKE czy nowelizują (coś robią wogóle..., jakas wersja robocza
    itp).
    Nie. Nic nie robią (odpowiedzieli) bo czekają na nowelizację.... PT.
    Tam ma się zmienić definicja użytkowników radiowych (pierepałki nazywicze
    typu "wosjkowy" vs "rządowy" itp).
    Problem w tym iż żaden PROJEKT nowelizacji nad jakim JAKIKOLWIEK URZĄD
    pracuje.... nie zawiera takich poprawek.
    I nikt im nic nie powie.
    I co ? Uchwali się nowelizację i znowu się będzie "projektowało" następną bo
    się czegoś zapomniało ?
    A może te zmiany (nazw uzytkowników) wcale nie są potzrebne ?

    Odnoszę wrażenie że nad tym krajem nikt nie panuje.
    Czy leci z nami Pilot ?
    vari

  • 2. Data: 2009-02-16 11:09:20
    Temat: Re: AUS 4D - po 15 lutego
    Od: Radius <radius@radius>

    vari pisze:
    [...]

    > Oni (mobilni) chyba myślą jak w mediach - "skoro jestesmy firmą prywatną to
    > co oni od nas chcą ?" (a TP to niby jaka ?).

    Bo prawo nie jest po to aby je przestrzegac, prawo jest po to aby
    Cię ujebać.

    r_

  • 3. Data: 2009-02-16 13:14:00
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    vari wrote:

    > No i dziś 19xxx ruch w Polkomtelu nadal nie jest otwarty.
    > Czy ja może coś źle rozumiem i reguacje prawne w tym kraju wydaje się "tylko
    > wobec TP".

    W SN22 działa, w SN91 rzeczywiście nie. Pewnie ktoś "zapomniał" :-(

    M.

  • 4. Data: 2009-02-16 14:23:34
    Od: w...@g...pl

    W SN 91 jest zapowiedź np. na 9555, natomiast nie działa 19436 (info
    PKP)

  • 5. Data: 2009-02-16 14:30:39
    Od: w...@g...pl

    On 16 Lut, 12:02, "vari" <v...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > 800 itp) od mobilnych ?
    > Był swego czasu szum i przycichło (w sprawie 800 UKE coś miał kontrolować).

    No niestety nie tylko w kwestii telekomunikacji prawa u nas się nie
    przestrzega. A wracając do telekomunikacji nie chodzi tylko o
    nieprzestrzeganie, ale również o jego stanowienie "na kolanie" a potem
    jego nieegzekwowanie o czym pisałem na tym forum już ze dwa razy i
    ostatnio na telepolis.pl (gminy przeniesione między SN , a
    nieprzełączone)

  • 6. Data: 2009-02-16 14:33:29
    Od: w...@g...pl

    Dodam, że w SN 71 jest zapowiedź na 9555, natomiast nie działa 19436
    (PKP info).

  • 7. Data: 2009-02-17 09:43:03
    Od: w...@g...pl

    A dziś dodam- jeszcze a'propos stanowienia na kolanie, że nowelizacja
    dopiero dziś jest dostępna w necie. Na papierze ukazała się 13 lutego,
    czyli nie zachowano standardowego okresu 14 dni pomiędzy wejściem w
    życie a publikacją. Sytuacja taka jest możliwa, ale raczej
    zarezerwowana dla dużo ważniejszej rangi rozporządzeń.
    Szczęśliwie nie doszło do sytuacji, którą sygnalizowano na forum
    tutaj:

    http://groups.google.pl/group/pl.misc.telefonia/brow
    se_thread/thread/1383454c430b6c77#

    post drugi.

    W.

  • 8. Data: 2009-02-17 10:02:11
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "vari" <v...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > Nie ma żadnej zapowiedzi (ja nie trafiłem) na róznych numerach AUS.
    > Nie pamiętam czy miała (czasem) bywać. Na razie nie trafiłem.

    Miała. Nie ma.

    MJ

  • 9. Data: 2009-02-17 11:18:11
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik vari napisał:

    > Z osiemsetkami do dziś jest tak, ze trzeba mieć Orange aby sie tam
    > dodzwaniać (pomjam szczątkowe połączenia do egzotycznych operatorów
    > majacych jakieś 800).

    Pomarańcz Kwadratowy też nie musi wystarczyć. Jesienią 07 zrobiłem sobie
    małego eksperymenta czy można z komórki dodzwonić na 800 będące
    numerami dostępowymi zdrapek Telecośtam. Wg deklaracji opów z Pomarańcza
    można na wszystkie 800, z Plusa na niektóre (bodajże Energis) a z Ery w
    zasadzie na żadne. W sumie z Erą się zgadza (czyli nic) :-), z Plusa też
    nie poszło nic (choć niektóre były w dozwolonych zakresach), z
    Pomarańcza 2 albo 3 numery dostępowe + 1 (w Telebonusie) do ustawiania
    callbacku. Test w styczniu 09 pokazał, że pozostał tylko 1 numer
    dostępowy (a i to chyba na krzywy ryj, bo w cenniku jest mowa tylko o
    dopłacie przy łączeniu się przez 800 z automatu, a o komórce ani słowa
    ;-)).

    > No i dziś 19xxx ruch w Polkomtelu nadal nie jest otwarty.
    > Czy ja może coś źle rozumiem i reguacje prawne w tym kraju wydaje się "tylko
    > wobec TP".

    Do to operator dominujący/zasiedziały/monopolista jest i trza go
    regulować ;-)

> [...]
    > 800 itp) od mobilnych ?
    > Był swego czasu szum i przycichło (w sprawie 800 UKE coś miał kontrolować).

    A czy mobilni mają _obowiązek_ łączyć z AUS czy ęteligiętnymi nieważne
    czy 80x czy 70x i po jakich cenach?

    Przemek

  • 10. Data: 2009-02-17 12:22:44
    Od: w...@g...pl

    On 17 Lut, 12:18, Przemysław Kowalik <p...@A...pl> wrote:

    > A czy mobilni mają _obowiązek_ łączyć z AUS czy ęteligiętnymi nieważne
    > czy 80x czy 70x i po jakich cenach?
    >
    > Przemek

    Jest chyba tak,że zwykła umowa o połączeniu sieci OPa stacjonarnego z
    komórkowym nie opiewa na numery IN, w tej kwestii zawierają osobne
    umowy lub aneksy. Ale na stronie UKE :
    http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Menu01&new
    s_cat_id=286&layout=3
    jest szereg decyzji Prezes w tym zakresie wynikających z niemożności
    dogadania się OPów jak to rozliczać.
    warto poczytać uzasadnienia- płynna kwestię czy UKE może to regulować,
    czy IN to jest dostęp telekomunikacyjny, jaki jest interes abonentów.

    Natomiast w kwestii AUS jest tak,że to czy numer jest normalny czy
    skrócony to nie ma znaczenia-jak jest umowa o połączeniu sieci, to OP
    komórkowy powinien umożliwić dostęp do wszystkich numerów OPa
    stacjonarnego.
    Natomiast wszyscy OPowie musza stosować numeracje zgodną zPNK. Więc od
    3 dni nowy format powinien być osiągalny.