  • 51. Data: 2009-01-05 10:10:46
    Temat: Re: Acer'y w Biedronce [OT]
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Gorzej, jak niektóre programy uparcie zaczynają próbę zapisania jakiegokolwiek pliku
    od tego własnie folderu.
    JaC

    -----

    > Ale zdajesz sobie sprawę, że Moje Dokumenty mogą być w zupełnie innym miejscu niż
    standardowe c:\d&s\$USER?

  • 52. Data: 2009-01-05 13:52:34
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 04.01.2009 Radosław Sokół <r...@m...com.pl> napisał/a:

    > Gdyby taki standard zaczęto wprowadzać i ludzie by pre-
    > ferowali urządzenia bezpośrednio podłączane do instalacji
    > stałoprądowej, pewnie byłoby realne.

    Nie wiem czy nie zauważyłes, ale taki standard istnieje i nazywa się
    usb. Ale ja jakoś nie mam narazie ochoty ciągnąć po domu nowych
    dodatkowych kabli. Bo zastosowanie narazie niewielkie (komórka, pda,
    mp3 i..?). Może ciut więcej dać 12V/3A (mała lampka, pompka w akwarium,
    router wifi, laptop, ładowarki paluszków/aparatu). A reszta znowu więcej itd.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 53. Data: 2009-01-14 09:20:38
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 04.01.2009 19:46, Mariusz Kruk pisze:

    > Dlategoboponieważ? Znacząca część oprogramowania używanego u mnie w
    > firmie była pisana jeszcze pod NT4 i pod nim działała najlepiej.

    Z prostego powodu: dzisiejsza rzeczywistość internetowa zmusza
    do ciągłego nadganiania postępów włamywaczy. I koniec. A ponie-
    waż trudno sobie wyobrażać już komputer nie podłączony do Inter-
    netu, wniosek jest prosty: należy aktualizować oprogramowanie
    i nigdy nie używać programów (w szczególności: systemów opera-
    cyjnych i oprogramowania serwerowego), które nie są już obsługi-
    wane przez producenta i mogą zawierać luki.

    > Z dużymi stratami.

    Obstawiam, że większe straty są na non-stop działającym trans-
    formatorze, niż na przetwornicy impulsowej obniżającej z 24 V
    na 5 V tylko wtedy, gdy urządzenie działa (bo wyłącznik może
    w tym przypadku po prostu odcinać wejście zasilania całkiem).

    > W porównaniu do sprawności przetwornicy DC/DC?
    > (pytam, bo nie wiem)

    Przetwornica DC/DC ma typową sprawność 70%-90%.

    Typowy zasilacz sieciowy będzie tracił moc na transformatorze
    (zazwyczaj również w czasie, gdy urządzenie jest wyłączone)
    oraz na stabilizatorze (szczególnie, gdy stosowany jest
    prosty stabilizator typu 7805 ze sprawnością rzędu 50%).

    > Pierwsze i podstawowe pytanie - skąd chciałbyś brać ten prąd?
    > Z podstacji ciągnąć kable stałoprądowe? Czy montować prostowniki
    > w mieszkaniach?

    W mieszkaniach. Inaczej straty były za duże, a inwestycja
    zbyt rozległa.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 54. Data: 2009-01-14 09:23:23
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 05.01.2009 14:52, Sergiusz Rozanski pisze:
    > Nie wiem czy nie zauważyłes, ale taki standard istnieje i nazywa się
    > usb. Ale ja jakoś nie mam narazie ochoty ciągnąć po domu nowych

    Ale ten standard dotyczy tylko wybranych urządzeń, głównie
    komputerowych i telekomunikacyjnych.

    > dodatkowych kabli. Bo zastosowanie narazie niewielkie (komórka, pda,
    > mp3 i..?). Może ciut więcej dać 12V/3A (mała lampka, pompka w akwarium,

    Telefon stacjonarny. Wzmacniacz antenowy. Elektroniczne ramki
    obrazowe. Głośniki komputerowe. Aparaty fotograficzne. Prze-
    nośne dyski twarde. Aktywne koncentratory USB.

    Do tych zastosowań USB niekoniecznie wystarczy.

    A napięcie musiałoby być wyższe nawet niż 12 V -- raczej 24 V
    lub nawet 48 V jak w PoE. Inaczej prądy będą za duże i straty
    w miedzi olbrzymie.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 55. Data: 2009-01-14 11:04:05
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Radosław Sokół"
> [...]
    >do ciągłego nadganiania postępów włamywaczy. I koniec. A ponie-
    >waż trudno sobie wyobrażać już komputer nie podłączony do Inter-

    I na tym należałoby zakończyć ten wywód. Naprawdę, nie wszystkie
    komputery to stacje biurowe do grania w kulki.

> [...]
    >na 5 V tylko wtedy, gdy urządzenie działa (bo wyłącznik może
    >w tym przypadku po prostu odcinać wejście zasilania całkiem).

    OK. Może masz rację. Tu się nie będę kłócić, bo - jak pisałem -
    ekspertem w dziedzinie nie jestem.

    >Przetwornica DC/DC ma typową sprawność 70%-90%.
    >
    >Typowy zasilacz sieciowy będzie tracił moc na transformatorze
    >(zazwyczaj również w czasie, gdy urządzenie jest wyłączone)

    Hmm... w sumie, jeśli wyłączasz urządzenie po stronie niskonapięciowej,
    to faktycznie transformator ciągle pracuje.

    >W mieszkaniach. Inaczej straty były za duże, a inwestycja
    >zbyt rozległa.

    Ciekaw jestem jak by to wyszło w sensie kosztów i utrzymania.

    --
    \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ Microsoft Office 2000: Już się nie dasz
    .\....@e...eu.org.\.\.

  • 56. Data: 2009-01-14 11:05:25
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

> [...]
    >A napięcie musiałoby być wyższe nawet niż 12 V -- raczej 24 V
    >lub nawet 48 V jak w PoE. Inaczej prądy będą za duże i straty

    Ano właśnie. Czyli podstawowa kwestia, czyli wygody, odpada, bo i tak
    masz zasilacze do urządzeń.

    --
    /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ Linux ma SELinux, a Windows ma np.: antywi-
    \ K...@e...eu.org / rusy.(Teo na pcoa)

  • 57. Data: 2009-01-14 11:49:27
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 14.01.2009 12:05, Mariusz Kruk pisze:
    > Ano właśnie. Czyli podstawowa kwestia, czyli wygody, odpada, bo i tak
    > masz zasilacze do urządzeń.

    Ale wbudowane w samo urządzenie. Bo małe. A nie osobna cegiełka
    z ciężkim transformatorem.

    (Oczywiście od pewnego momentu by tak było, na początku
    musiałyby być jakieś konwertery).

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 58. Data: 2009-01-14 13:35:25
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Radosław Sokół"
    >Ale wbudowane w samo urządzenie. Bo małe. A nie osobna cegiełka
    >z ciężkim transformatorem.

    Hmm... Nie zauważyłem, żeby współczesne zasilacze do np. komórek były
    jakoś koszmarnie wielkie (w przeciwieństwie, rzecz jasna do
    notebookowych, czy innych dających dość dużą moc).

    --
    d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb Prayers are always answered. The answer is
    `b K...@e...eu.org d' usually no.