  • 1. Data: 2009-01-01 14:45:18
    Temat: Re: Drukarka i fotografie
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    budda wrote:
    > x) czy rozdzielczość 4800 x 1200 dpi wystarczy do drukowania zdjęć w
    > przyzwoitej jakości? Jeśli tak, to po co rozdzielczość 9600 x 2400?

    Niedawno była na ten temat dyskusja, poszukaj w archiwum grupy.

    Generalnie: ta rozdzielczość to głównie marketing. Żadna
    z drukarek nie ma fizycznie tak wysokiej rozdzielczości,
    bo krople atramentu są za duże, co najwyżej zmienia się
    dokładność pozycjonowania kropel (ale też nie należy liczyć
    na to, że faktycznie drukarka z 9600 dpi będzie mogła je
    rozmieszczać dwukrotnie gęściej niż 4800 dpi).

    > x) czy warto w ogóle drukować zdjęcia w domu, czy lepiej odpuścić sobie
    > i kupić 'zwykłą' drukarkę, np. z serii HP DeskJet?

    Ja ostatnio jestem zwolennikiem teorii, że najlepiej mieć
    drukarkę laserową B/W, która nigdy nie zasycha i nie jest
    tak zależna od jakości papieru, a te parę zdjęć na "papierze"
    najlepiej wydrukować sobie w jakimś zakładzie.

    > x) czy lepiej kupić drukarkę z 'technologią termiczną' druku?

    Tylko jeżeli chcesz drukować zdjęcia i wyłącznie zdjęcia,
    a koszty eksploatacji nie mają dla Ciebie znaczenia.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |